Тол системата "проходи" успешно с най-ниската тарифа в Европа
Ако очакваните приходи в бюджета са по-малко от планираното, ще коригираме или обхвата, или тарифата, или и двете, каза регионалният министър Петя Аврамова
Обратно в новинатаКоментари - Тол системата "проходи" успешно с най-ниската тарифа в Европа | Бизнес.dir.bg
Коментари
Тол таксите трябва да бъдат четворно увеличени. В момента турски ТИР плаща около 20 евро за да премине от турската до сръбската граница през България, а в Сърбия плаща към 100 евро. Защо България да субсидира турския износ с толкова ниски такси, а турците да разбиват пътищата ни-безп латно-защото 20 евро не покриват щетите, които ТИР причинява при всяко преминаване. Да смятаме-3 милиона турски ТИР-а преминават в двете посоки годишно. За Сърбия те ще оставят към 600 млн евро-годишно, за двукратните преминавияния, а в България-ще оставят малко над 100 млн евро. Тоест България субсидира турския износ с 500 млн евро годишно от ниските тол такси. Ниските тол такси са национално предателство, те са и самоподценяване. Плаща тираджията 100 евро в Сърбия, но в България-20 евро са му много, при положение,че от труската до сръбската граница почти целия път е магистрлала. УВЕЛИЧЕТЕ ТОЛ ТАКСИТЕ ЗА ТИРОВЕ!!!!! До размерът в съседни държави-не повече, но и не по-малко!
Ще подходя с позитивност към тази реформа. Факт 1: Пътищата ни са в ужастно състояние. Факт 2: Поддръжката на пътищата изисква средства. Факт 3: Средствата недостигат към момента. Факт 4: През България минава много трафик, който не е наш. Хубаво би било да взимаме пари от западно европейците и турците, като минават през нашите пътища и ги рушат. Та ако след 4-5 години инфраструктурата успее да поеме глътка въздух би било невероятно и да се почувстваме европейци. А пък това, че ще има проблеми в началото е неизбежно. Системата е голяма, комплексна и ще има тарикати. Важното е бързо да ги отстраняват тия тарикати.