Строителството на магистрала Русе–Велико Търново се изправи пред проблем с почвата
Заради льосовите почви изпълнителят е предложил нова технология на изпълнение
Обратно в новинатаКоментари - Строителството на магистрала Русе–Велико Търново се изправи пред проблем с почвата | Бизнес.dir.bg
Коментари
Технологията за строеж върху такива почви е отдавна известна, нарича се льособетон. Върху такава почва са изградени блоковете на АЕЦ Козлодуй.
Стига измислици и нови причини за източване на средства! Целият град Русе е на льос. Сега изведнъж след дълги години,изследвания,проучвания,пари се оказа че льоса е голям проблем! И какъв е проблема? Отново оскъпяване и отново пари за някой джоб! Ей не се наядаха на пари!!! А хорицата нека си мрат по пътищата!
Дайте проекта и изпълнението на Китайците и проблемите ще изчезнат. Иначе при нас опира до искане на още пари
ше надхвърлат милярда ами... нали требе да остане нещо и за тех и за малко асфалт след кат раздадат комисионните на правилните ора.... пък и инфлацията требе да се отчита
Всички знаят за льосовите почви в Северна България. Това са пълни глупости. Тъпите политици мислят, че разбират от всичко. Единствено мислят как да откраднат повече.
Не са пречки почвите , пречките са чекмеджетата на Лойко .....
стига с този Лойко!Вие сте без капка мозък.Ако не беше той,още щяхме да имаме магистрала само от София до Правец.Целувайте му гранясалия!
се залагат още от проектанта ! Дали няма договорка с " избрания " изпълнител за "благодарност" при обоснованото увеличаване на СМР и предоговарянето с възложителя ? ДАНС ? Или големите инфраструктурни проекти не са национална сигурност ?
Тиквата ги е научил на тоя номер за крадене - той е специалист по крадене от магистрално строителство!
Предполагам, че следващия проблем при строителството на тази магистрала ще е, че с приближаването на Велико Търново, строителите ще се натъкнат на варовик. Това, че почвите край Бяла са льос го има в ученическите атласи по герография.
Ако някъде трябва да се бори организираната престъпност то е в областта на строителств-държавни поръчки- политици- кметове.
Половин изречение за проблема и после цял ферман как да се реши. А проблемът е - геолозите не са си свърлили работата! Докато няма санкционирани - така ще е!
Ше искат още пари. Чувалите се върнаха. Цяла армия от проектанти и геолози са включени в предпроектните дейности и за това са платени мнооога пари и хоп не им излизат сметките. Нищо не може да ме изненада. Всичко е толкова прозрачно.
Поредния пладнешки грабеш. Този льос е там от както е възникнал живот на земята. Преди много години е създадена геоложка карта на България от където става ясна структурата на земната основа. За такъв тип обекти се правят предпроектно проучвания и там е включена ГЕОЛОГИЯ. Все пак има технология за уплътняване на льосови почви, АЕЦ Колодий е построен върху льос но магистрала не може. Позор за министъра. Позор за това правителство. Народе защо си мълчите и се съгласявате.
Аналогията с АЕЦ-а не е точно така. В голямата си част льоса е пропадъчен льос с варовикови ядки. Изисква при строителство на магистрала да се проектира допълнително отводняване. Явно при проектирането не са правени достатъчно сондажи за ядки по трасето. Икономията е майка на мизерията. Пари нема действаите!
Да не очакваш льос в северна България, да го "изпуснат" геолозите... мирише на схема да спечелим търга и после да вдигнем цената! Сигурно са викнали Братоев за консултант - много тежки условия, много льос, много нещо.... ужас направо.
Строителя вдигна ли 9 дена банкет, да отпразнува тройното краденете, след откритието ? Най-скъпите и некачествени пътища на земното кълбо! в Африка дори не се гаврят така, а там ги гърбят много!
Елементарно г-н Нов Министър, взимате парите от фирмата изготвила геодезичния доклад и предпроектното проучване и ги давате за новата технология, която априори е известна като мързеливата технология на бетонната стабилизация.
Каквито геоложките проучвания, такива и строителите, да не говорим за министрите. Как по цял свят се строят магистрали и тунели за които 4-5км дължина е нещо нормално. Само в България-копие на Лунен пейзаж тунел 300м. е световно предизвикателство и отсечка от път 3 км. се открива със водосвет и след това се ремонтира, че водата на отчето отмила асфалта.
За сведение на „геолозите“ - още в средното образование се учи, че в С. България преобладава льос. Ако имах възможност, всичките тези „„строители““ щяха да бъдат разкарани от обществени поръчки и ще им забранят да бъдат подизпълнители.
Боковата фирма май не е правила геодезистките проучвания, а само е взел парата. Затова ни излизат като на цената на метрото.
Според последните поредните геоложки проучвания освен, че имало пръст под краката им, зимата валяло сняг, а лятото ставало даже и горещо, а според последното проучване от 2025 г., в атмосферата било установено наличие на кислород.
Тоя филм вече сме го гледали през последните 35 години. Ако мутрите на Пеевски нямат интелектуалния капацитет да измислят нещо ново да си събират камиончетата и да ги карат в дирника на малкия Магнитски. Там място достатъчно.
И ние искаме да включиме като подизпълнители в изграждането на европроекта по европрограмите с евросредства от еврофондовете и евросубсидии!
Хайде де, пак се почнаха номерцата на кохортата на Боко. Бе нали преди това е правено геоложко проучване на терена, как така изведнъж сега разбрали. Само лъжи, облечени във власт, от 2099 до 2021 се нагледахме на далаверите им, утриени сметки за строителство, кражба от всичко, 70 % комисионни. Никога няма да тръгне да се развива напред тази държава с тези крадци.
"Заради льосовите почви изпълнителят е предложил нова технология на изпълнение." Къде изчезна проектанта в цялата картина?
По света правят магистрали под морето за 4-5 милиона евро на километър, цял фим имаше по Нешанъл джеографик, а тук за открита магистрала по най-малко 10 милиона на километър! Пак се източват средства с надути цени по 3-5 пъти над нормалните, а качеството е изключително ниско, но изпълнителят е прецениял, че може да си позволи разни "аварийни" ремонти за сметка на ниското качество и е щастлив! Така е в НКЖИ, БДЖ, Метрополитен, АПИ, ВиК дружествата, така е навсякъде... Но товва е отражение на управлението на държавата ни!
за 5 години - една първа копка, но строителството продължава с изследвания на почвите
Де ги тия големи височини около Бяла?!? На Велико Търново средната надморска височина е 220 метра. Заеби...
Айде сега льосови почви измислиха да “преработят” проекта, че да има за новите играчи в коалицията за крадене.
Вие направете започнатата преди 50г София Варна...що хора се изтрепаха по трасето...пак поредният нов започнат и изоставен проект?!
Колко избори има да се избиват, а?Боко си опече работата... Да не мислите, че са ефтини?
пак добре,че не е блато или тресавище... в нормалните страни дори в балата се справят! Вие кво чакате да откриете готов естествен бетонен път и да му ударите 1 мм асфалт ли ?!?