Професия "Инфлуенсър" представя Албена Тодорова
Елате с мен, ще ви бъде полезно и интересно
"За да бъде истински един инфлуенсър, според мен той трябва да бъде стойностен човек, който има какво да даде на хората, които го харесват. Важно е да има конкретна цел или кауза, с която да допринася за общността. Моята кауза е да мотивирам повече хора да готвят у дома и да вярват в кулинарните си възможности", открито споделя Албена Тодорова пред Бисер Кунчев и продължава:
"Да, растящият брой последователи винаги мотивира и радва! Наскоро създадох първата си електронна книга, в която подредих 60 най-любими рецепти на читателите ми и добавих 5 непубликувани. Надявам се във времето да намеря ресурс, за да я издам и на хартиен носител!"
Коя е тя?
Родена съм в София и съм завършила хуманитарна паралелка в 145 СУ "Симеон Радев". През 1999 г. завърших сурдо- и начална педагогика в СУ "Св. Климент Охридски". Езиците не ми се отдават особено, но имам базовия познания по английски, които ми помагат в настоящата работа. 10 години работих като начален учител, след което се насочих към сферата на търговията, в която се развивам вече 13 години. Мениджър продажби съм в английски бранд за натурална козметика и наред с другите ми дейности, провеждам и обучения на екипите. Професията ми на учител помага съществено за успеха на това. Като се замисля, всъщност за моите 47 години съм работила само на две места - в училище и в настоящата компания, което мисля, че е прекрасно! Започнах от най-ниското стъпало в йерархията и с мотивация и много работа постепенно доверието към мен се увеличаваше, докато постигнах настоящата позиция. Радвам се, че и на среща имам прекрасен работодател, който цени усилията ми и ме кара да се чувствам важна и оценена.
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
Когато преди повече от 5 години създадох страницата си във Фейсбук, дори за миг не съм си мислила, че толкова много хора ще харесат това, което правя. Обичам да готвя, но към онзи момент някак ме бе налегнала рутината и вечерта, когато започна всичко, малкият ми син ме попита защо готвя едно и също? Тогава реших да създам моя кулинарен кът, в който да се старая всеки ден да споделям нещо различно, приготвено от мен. С няколко стъпки това стана реалност. Първо ме последваха близки и приятели, а след това и техни близки и приятели, които споделяха рецептите, които приготвях. Като се сетя колко много се радвах на първите 50 последователи...а е сега във Фейсбук са 110 000, а в Инстаграм са почти 41 000!
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
За мен искреността към аудиторията е от съществено значение. Хората усещат престореното отношение и прозиращите комерсиални цели и често това ги отблъсква. За да бъде истински един инфлуенсър, според мен той трябва да бъде стойностен човек, който има какво да даде на хората, които го харесват. Важно е да има конкретна цел или кауза, с която да допринася за общността. Моята кауза е да мотивирам повече хора да готвят у дома и да вярват в кулинарните си възможности. За радост това се превърна в реалност и ежедневно много хора ми пишат с благодарност за вкусните, достъпни и лесни рецепти, с които радват близките си. Дали инфлуенсърството може да бъде професия мисля, че да. Разбира се, ако човек се е развил в такава степен, че да може да си го позволи.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
Харесвам естествените хора и имам трима любими български инфлуенсъри, които следвам с голям интерес. Първа от тях е Лора Найденова, чийто YouTube канал "Lora Travels" е пълен с филми за вълнуващи пътешествия в различни части на света. Винаги ни води на чудни места, разказва така увлекателно, а усмивката й е очарователна и заразителна! Миро от "Готвене за начинаещи" е вторият инфлуенсър, който следя и харесвам. Готви храни, близки до моя вкус и дори, когато рекламира продукт, го прави така фино, че никога не би ме подразнило. Много се радвам на успехите му в YouTube, защото ги постига сам. Третият човек, който за мен е достоен да бъде последван е Мартин Стефанов, който в YouTube канала си създава майсторски филми за пътешествия в България и по света. Неведнъж съм гледала соловото му преминаване по най-дългия пешеходен маршрут в Родината ни Ком-Емине. Заслужава си да бъде последван, защото освен красиви кадри, говори и твърде смислени неща!
От световните инфлуенсъри любима ми е Fatto in Casa da Benedetta. Прави всичко с лекота и рецептите й са практични, с достъпни продукти и с отличен резултат. И още веднъж акцентирам, че и тя а много естествена като излъчване и поведение пред камерата, с което ме впечатлява.
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
Да, растящият брой последователи винаги мотивира и радва! Наскоро създадох първата си електронна книга, в която подредих 60 най-любими рецепти на читателите ми и добавих 5 непубликувани. Надявам се във времето да намеря ресурс, за да я издам и на хартиен носител! Мечтая за повече свободно време, в което да започна създаването на кратки видеа, а след това и да стартирам свой YouTube кулинарен канал. Дано по-скоро успея да реализирам тази цел.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това се случва заради неговите качества или заради теб самата?
Рекламирането на продукти е много деликатна тема за мен. Не съм сигурна дали има други инфлуенсъри, които да са отказали толкова много добри предложения за колаборация. За да приема сътрудничество за представянето на даден продукт, задължително той трябва да ми харесва много. Това е причината читателите ми да ми се доверяват напълно и когато купуват рекламиран от мен продукт, го правят на първо място заради мен, но паралелно с това и защото са сигурни в качествата му (защото вярват, че няма да ги подведа). Също така не съм сигурна дали има други инфлуенсъри с толкова голям брой последователи, които рекламират безплатно, както правя аз. Имам 2-3 малки ферми, от които купувам качествени храни и винаги ги хваля в публикациите си, именно, за да научат повече хора за това, което правят и така да подпомогна дейността им, без да получавам нещо за това. Всъщност аз съм малко нестандартен инфлуенсър...
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
За мен кулинарията и блога са хоби, с които се разтоварвам след динамичния работен ден. Не съм сигурна дали, ако блогът и инфлуенсърството ми даваха финансова независимост, биха били основната ми работа. По-скоро ще вървят паралелно, защото все пак във времената, в които живеем, не можем да сме сигурни какво ще ни донесе бъдещето. Не съм особено рискова натура и държа на сигурността. Понякога в едната дейност си почивам от другата и обратно.
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Популярността е колкото приятна, толкова и отговорна и ангажираща. Хората ти вярват и ти не трябва да ги разочароваш. Усещам, че ставам все по-взискателна към това, което споделям и ми отнема повече време създаването на вяска публикация, за да бъде тя максимално полезна и с най-добрите снимки. Не съм се замисляла твърде много за развитието на блога, но евентуалното създаване на YouTube канал ще е това, което не само, че ще поддържа популярността ми, но й ще я увеличи многократно. Дано по-скоро имам време да го реализирам!
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Това е интересен въпрос. Усещам, че скоро ще трябва да подновя готварската си печка и може би бих се радвала да рекламирам нов уред с добри качества.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?
Както споменах по-горе, не рекламирам продукти, които не харесвам, не използвам и в които не вярвам. В домашната си кухня не използвам готови храни, подправки или добавки с консерванти или състав, наподобяващ химична формула, каквито се продават масово. Отказвала съм да ги представям и това ме кара да се чувствам свободна и в хармония със себе си.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
След 10 години се виждам като собственик на малка сладкарница, за която толкова много мечтая. Виждам се, печелеща достатъчно от кулинарията, за да мога да си позволя финансова независимост и да правя това, което най-много обичам. Пък дано се случи.
Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?
Бих им казала, че в България ще опитат най-вкусната храна, която ще ги плени за винаги. Бих ги поканила задължително да посетят любимото ми село Лещен и по-конкретно да хапнат в "Кръчмата" там. Бих ги запознала с традиционните ни продукти, като кисело мляко, сирене и кашкавал и традиционни гозби като баница, шопска салата и месни сачове. Мисля, че в България освен морски и планински, трябва да се развива и кулинарен туризъм, а самата ни Родина да се превърне в най-големият производител на органични плодове, зеленчуци и месо в Европа и не само. Ех, мечти...
Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Елате с мен, ще ви бъде полезно и интересно!
НАЙ
Финландия подозира танкер от руския "сенчест флот", че е прекъснал кабел до Естония
Западът прави по-малко електромобили заради слабо търсене, но Китай строи заводи в Европа
ЕСО: ВЕИ мощности за 4500 MW са присъединени към енергийната ни система през 2024 г.
Златото поскъпва на фона на слабия долар и продължаващото геополитическо напрежение
Финландия подозира танкер от руския "сенчест флот", че е прекъснал кабел до Естония
Западът прави по-малко електромобили заради слабо търсене, но Китай строи заводи в Европа
ЕСО: ВЕИ мощности за 4500 MW са присъединени към енергийната ни система през 2024 г.
Кои са главните предизвикателства пред бизнеса през 2025 г.?