"Мерцедес", "Фолксваген" и сие: старата германска слава залязва
Магистралите, "Мерцедес", БМВ, "Фолксваген" и "Ауди": споменаването им кара сърцата на мнозина германци да се изпълват с гордост. Но символите на германската слава и блясък постепенно избледняват
Обратно в новинатаКоментари - "Мерцедес", "Фолксваген" и сие: старата германска слава залязва | Бизнес.dir.bg
Коментари
Имало едно време ВИЦ за мушмулите и бананите--най-сладки са.загнилите, та и сега така....-
И трите концерна строят яко нови фабрики, но извън Германия !!! Германската държава още преди 5 години обяви война на автомобилните компании и сега ще си плати цената.
Не е проблем в това, че нямат пазари или че не се купуват автомобилите. Проблема идва от факта, че искат всяка година да са на печалба и то голяма. От друга страна азиатците нямат този проблем, защото са дисциплинирани и свикнали да се свиват по време на бури, без да правят много съкращения. Само еврогейците, тук сме и ние, искаме на хлебо меото и на другото .. далекото. Не става така. В момента целият европейски съюз преминава през кумунизма с пълна пара, както ние едно време през социализма. Това ще има отръжение. И ние ще го усетим първи когата спрат инвестициите от нашите сънародници.
Едно време тия, дето сега ги учим по учебниците, докато режеха кралски глави, с пяна на уста обясняваха за "прогреса", за това как машините щели да заменят хората в робския труд и хората да си живеят живота щастливо. Сега гледам някой случайно ако не продаде повече от миналата година - хайде съкращения, хайде драми. А всички сме едни прости трудови роби . Егати цивилизацията
Разсъждаваш елементарно като все едно че имаш тиква на раменете. Ти би ли копал с лопата или волски впряг нива с жито вместо да се научиш да караш трактор, или пък да ползваш ръчен свредел вместо ел. бормашина, или пък да шиеш гащи ширпотреба на ръка вместо с шевна машина, или да поливаш на полето с кофи вместо с поливна система..... Примерите са безкрайни. Да, за момент може да има колебания, но трудолюбивия човек гладен няма да остане. Ся, ако си с две леви ръце, заврени до лактите отзад, и с мозък колкото кух орех, и освен да носиш кофи за друго да не ти стига пипето, да тогава имаш проблем - все пак в природата има и изключения, които просто затвърждават правилото....
Кучето затова ходи подир коча, чака да му паднат мъдете да ги хапне! Сънища на глупаците, Германия е велика!
Така е!Японското е истината разберете го.Немците го разбраха и ние също трябва да го разберем.Тойота беше номер 1 там!Друго няма какво да кажа.
Тука като гледам се оплакват колко чуплив фоклсваген - понеже на някой 6 ти собственник на голф 6 колата му се счупила. Абе хора Не става дума за това, а че индустрията се променя и ДВГ отива на кино и който не вземе мерки на време фалира.
След като работниците по поточните линии са главно турци, блоковете идват от леярните в Китай, а само мениджмънта са германци, е логично да се стигне до тук! И няма никакви изгледи това да се промени … Не случайно във Фолксваген официалната техническа документация вече не се пише на немски, а само на английски!
В момента няма нищо по добро и надеждно от японското автомобилче Кеф ти луксозно, кеф ти ефтинко и практично Тойота и хонда са по добре, нисан не става, мазда е по средата
Съгласен съм за качеството, но коя тойота или Хонда визираш като евтина - нова, втора ръка, висок клас, среден клас? Защото аз евтини от тези марки не съм виждал. Конкретно си търсих наскоро тойота и втора ръка, среден клас на 6-7 години и сравнено с вагския си еквивалент е минимум дубъл. Даже не коментирам сравнение с Форд или френските мизерници. Не се заяждам, питам!
На споделящите проблемите си с Германски коли по долу - каръци сте бе момчета, каръци. За карък надежди няма. По статията обаче. Тези съкращения само показват че имат далновидно ръководство и ще просъществуват. Вместо да се опитват да запазят работни места (който вече са изгубени), чрез дотации от държавата, сгъват се, пре-струткутрират се и излизат по-силни от всякога. Не сме видяли още най-доброто от Германските инженери :-)
Най-доброто от техните инженери го видяхме 70-те,80-те и началото на 90-те, сега най-"доброто" им е да произвеждатнекачествени боклуци с неоправдано скъпи части и да лъжат с емисиите, пускайки дори по собствените си улици дизели, излъчващи не 50%, не 200%, не 300, а 50 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ВРЕДНИ ЕМИСИИ, които ти и децата ти дишате, аланкоолу.
от около 8 години живея в чехия и поради сравнително ниските заплати тука с западна европа,преди 4 години си купих шаран 2001 година,като за 4 години на 10000 сменям масло и един път задни накладки друго не съм пипал!
какво ли ще стане когато азиатците залят пазара с евтини ел. атомобили
Няма как да стане, прекалено са скъпи и токът ще ти излезе златен. Нали не си мислиш, че се зареждат безплатно.
Не се зареждат безплатно, ама около 4 пъти по-евтино излиза на километър. Проблемът е друг - падането на цената при последваща продажба. Батериите се сдухват след няколко години, а купуването на нов комплект е както скъпо, така и проблематично - излезли са нови модели, за твоята кола я има батерии, я не. Като сложиш изначално по-високата цена + изхабяването на батерията + цената на тока се получава обща цена на притежание не по-ниска от бензина.
Преди години имах глупостта да си купя продукт на групата Фолксваген. По-голям боклук от Жигули се оказа. На 85,000 км беше за скрап. След това, по съвет на жената, си купихме Мазда и Нисан. И двете са в пъти по-добре от онзи боклук, да не говорим, че Маздата гони 200,000 и до момента съм сменил само една бензинова помпа. Немското беше добро преди мултикултурното обогатяване, т.е. преди бая години.
Смехории говориш момче, Нисан и Мазда са дървета от класа. Маздата малко я пооправиха напоследък, но пак не може да стъпи на един Голф по никакви параграфи. От японските коли само Тойота и Хонда са читави.
Сигурно си прав за твоя случай, но Нисан са Рено, Мазда са Форд. За първите няма да коментирам, като съм имал чисто ново Рено. Вторите са ок като марка, като изключим зверското гниене.
Нисана е малко рядък модел, няма много общо с Рено, затова и го взех. Маздата (японска сглобка) наистина има проблеми с ръжда, обаче аз я държа в отоплен гараж и не е мръднала. П.С. 1. И трите коли са купувани нови. 2. Пак ще си взема японско, въпреки че от службата имаме намаления 15-20% за немските боклуци Мерцедес и БМВ.
Общо взето в коментарите тук всеки пише че е сменил немската кола с японска и няма връщане назад. Това обяснява и съкращенията. За сравнение Субару едвам смогват да произведат достатъчно автомобили, и то само за по-северните щати на източното и западното крайбрежие. Ако и в Европа тръгнат да се продават не знам какво ще правят, освен да купуват на Мерцедес фабриките.
А добър ден Мути Меркел....немските кошници не са това, което бяха
Жертва съм на рекламата и суетата! В годините съм сменил съм 3 мерцедеса, С, Е, и S класи, купувал съм ги на по 30,000 километра и в гаранция! Сега карам мазда и това засилва горчилката от мерцедесите! Ако искате вйрвайте, конфорта при мерцедес е безспорен, но на солена цена за поддръжка и сервиз! Марката е добра, но за съжаление дават повече повреди от останалите автомобили! Не е случайно че основно печелят от сервизирането, а не от стойноста на автомобила! Започнаха да влагат прекалено много ненадежни части, за да посещаваш по често сервиза им!
Само ганювците, които масово не са виждали по-нова от четвърт век кола, и вечно се имат за големи разбирачи, още си вярват в тия глупости за "немската машина".
8 години карам лексус и не е мръднал, другата е тойота и тя е много добра Ауди и фолксваген са боклуци имам добър поглед над тях и никога няма да си взема Бмв стават от 5 серия нагоре но возят много твърдо За мерцедес нямам личен опит, предполагам че са най добре от немските и по зле от Лексус
За мерцедес не знам но за Фолксваген:току що излизам от сервиза с кади лайф на 2 години. На 57000 се повреди маховик, и сменихме притискателен диск и феродовия диск. Износен до нитовете. Като го свалиха се стреснах. Колата я карам от нова:поне 25000 са на магистрала, потдръжка във сервиза на фолксваген. Клапан ежр повреден:смениха го в гаранция. Не мисля да я карам много още:че тя след 50000 пак ще се повреди. Цената на частите:Маховик 1200лв (за щастие в гаранция) клапан ежр 1320лв(в гаранция) но амбреажа и притискателния диск и лагера:1150 лв. Те не са в гаранция. Имам и други нови коли:киа каренс и рено кангу:дребни проблеми. Киата фаровете се наложи да ги полират в гаранция. Предните спирачни дискове бяха сменени още нови-имаше вибрация при спиране. И Толкоз. Това кади ще го продам. Ще си взема нещо японско или корейско.
Икономиката, основана на производство на автомобили и съпътстващата ги промишленост явно върви към залез. Първо автомобилът вече не е абсолютен измерител на високи технологии. Могат да го правят всички, Индия, Пакистан и др. Само в Али баба да влезеш и ще се хванеш за главата. Затова и заводите масово се изнасят към неразвити икономики. номерът вече не е да произвеждаш скъпи коли с ниска себестойност, а скъпи смарт устройства с още по-ниска себестойност, а още по-добре софтуер, без никакви материални разходи. Някои се усетиха преди Германия,
Нормално. Измряха онези истинските германци. Днешните мургави и мустакати германци не стават нито за тяхна сянка, нито за бледо копие
Не са виновни САЩ или електроавтомобилите! Виновна е безмерната алчност на мажоритарните собственици. "Оптимизирането" на разходите и увеличаване на печалбите за сметка на качеството обричат един производител на упадък. Та, те така!
Тези който не правиха компромиси отдавна вече са в историята съвременните тенденции са за кратък живот и нова иначе фалит.
Заглавието е точно. Например новите Е-класи са скъпи таралясници, които на всичко отгоре и харчат по 12-13 на 100. Поддръжката им е също много скъпа във фирминети сервизи. Приуса е с класи над тях, харчи 5.5 на 100.
Това за американската митническа политика за чисти глупости. Истината е, че докато германските производители се занимаваха с това как да излъжат нормите, защото си мислеха, че са много велики работодатели и държат немската политика в ръцете си, японци и корейци ги задминаха по качество и иновации. Другото в което сгрешиха и продължават да грешат е, че си мислят, че хората ще ръсят луди пари заради немското. Стигна се до абсурди като този една нова Шкода да струва по-скъпо от една Тойота хибрид. Германци са ми казвали, че основните клиенти на нови автомобили са основно фирми. Частни лица рядко си купуват нови немски коли.
Точно 20 години карах немски коли.Шофирам над 30к на година.Винаги съм твърдял,че по добри няма.Тази година си купих чисто нова Тойота.Родих се няма такъв кеф.Цена качество и комфорт номер 1
тук мога да перифразирам само следното: който лежи на кълката на стари лаври, той пропуска настоящето. бъдещето и без това е ничие. :-))) или как го каза по случайност горбачов на меркелския предшественик - хонекер, по време на баш перестройката и гластността, която в днешни времена изчезна, като червения пипер тогава.. :-))) "Wer zu spät kommt, den bestraft das Leben." :-)))
Германия винаги е била злият Демон на България.! Германия Насилствено въвлече България и в Двете Световни Войни ! Последвани от Две тежки Национални Катастрофи ! ... В момента Германия ни вкара в Трета катастрофа...чрез Проекта си за Икономическо и Финансово Превземане на Европа...наречен ЕС. ! ... Слугинско поведение на Германия към САЩ ...я доведе до това Потъване.. ..санкции срещу Русия например. ... Българите със сигурност нямат никакви причини да съжаляват своят исторически Зъл Демон Германия .
Карах Ауди А8- е нема такъв кенеф. Взех си Лексус- родих се и се видях в кола.
Като човек, работил във фабриката на Ауди в Инголщат изпитвам носталгия по отминаващата епоха. Имах с немците добри отношения. Но явно тези немски градове ще последват съдбата на Детройт -разруха и упадък след като фабриките драстично намаляват персонала си. Реално Инголщат и околните градчета се крепяха на Ауди.
Странно как показателите на икономиката са положителни и непрекъснато растът с високи темпове, а възможностите на населението намаляват да закупуват автомобили! Ако погледнем цените на посочените марки автомобили в съответните класове са почти изравнени и при това относително по ниски от преди 10г, Дали тези съкращения не са индикатор за грешна посока за развитието на икономиката?
Аз от 7 години карам Мазда 6, 2003та. Не е мръднала, 135к 2-ка дизел. Всичко си имам:) Дори и неща дето не подозирате хаха
Сигурно са ти я продали като кола карана от баба в Холандия за да е само на 135к слд 17 години каране . Аз моята Шкода я купих нова и след 3 години е подминава 50к та не знам как е в Холандия .....ама в България има много балъци.
Сещам се за приказката за лисицата и гроздето . Българина няма пари за мен и затова съм му кисела .
Напротив, масово се карат тези дараци в България и за това и има толкова много автосервизи. Бизнеса цъвти когато имаш клиент с немски автомобил в автосервиза ти. Веднъж дошъл, знаеш че той става абонат.
Естествено , че най - бедните в света ще слагат минуси . Пари и за деца нямат . От 9мил. 90г. сега има няма 4,5 мил .души .
Германия е напът да залезе цялата заради промяната на етническия състав. Хората правят държавите, а не обратно.
Тук някакви смешковци си се самонавиват как немските коли били смотани ...Това, че не можете да си купите германка не значи, че Тойота е добра кола. Мерцедес е премиум автомобил. БМВ, Ауди и Порше също. Просто няма как да се сравни премиум с Тойота. Хахахахаха. качвам се в quattro-то и го продавам насред зиме за да си купя "надеждна" тойота, т.е. с ембелма на увиснал *. Хахахахаха
Смешкото си ти. Статията и пазарните анализи са достатъчно красноречиви. А па ти си живей в паралелната вселена и се мисли за велик.
Ало, село, пише се "Смях" :) Или така показваме че сме столичани ахахаха? Премиума на Тойота е Lexus. Разгледай им новата джипара, и пак говори. За мен единствената немска кола е била, и ще бъде АУДИ!
Има да учиш още.И в БМВ, Фолксваген и Мерцедес работят по системата на Тойота(kanban) пак не могат да достигнат ефективността разработена от японците.
Само да вметна-Интересно защо,в класацията за най-малко фабрични дефекти, на първите 3 места са-Genesis,Hundai i Kia? Прословутите немски автомобили са чак на 15-16-то място,че и по-надолу. Само питам.
Знам само, че VW е в топ 10 на най-голямите работодатели в света с над 600 000 работника. Гответе се за един бавен залез. Примерно 100 години.
ето докъде доведоха измамите им с вредните емисии и качеството. американските коли винаги са били по-надеждни и по-здрави, а също и по-евтини от немските каруци
Даже се чудя как това не е станало по-рано! Мерцедесите и другите немски курници безвъзвратно изгубиха битката за качество. Станаха посредствени коли, които не се отличават с нищо повече от останалите.
Ама то има ли още балъци дето си взимат немски коли бе???!
От 6 години карам Lexus и Toyota. Преди бях на Ауди. Все нови, за 2 години на лизинг. Никога няма да се върна на германските коли.
По принцип българите вярваме в митове за Германия и немците. Всъщнст немците не са достатъчно креативни за такава водеща световна нация. Англичани и французи са доста по-креативни, а също и италианците. И преди някой да почне да ми обяснява разликата между Фиат и Мерцедес бихо го посъветвал да се сети, че Ферари и Ламборджини не са немски автомобили.Немците си имат проблем с иновации, прекалено са консервативни имат проблем с международните пазари, защото не са отворени като англичани и французи към света. И въобще ще е добре да се замислим дали не е по-добре да увеличим взаимодействието с Франция, а не сляпо да повтаряме мантрата, че немецът е бог.
Кви митове, бе брат. Има си статистика, след Китай Германия изнася най-много стоки и услуги в света. От трите големи Германия, Франция и Кралствотот, немската икономика е най-отверена.
Ти живееш в мит, машините са три вида немски, японски и останалите, нищо че много често и трите вида се изработват в Китай, важно е къде се проектират.
мерцедес е сатанинско предприятие ,пречупения кръст на хитлер е скрит в счупения кръст емблема на мерцедес
Все пак при нас виреят немските автомобили втора ръка, но моето лично наблюдение от приятели и познати с такива возила е, че повече стоят в сервизите от колкото да ги карат. Не смеят да им въртят километри, че ще се счупят, аз си перкам по 30000км на година със Хюндайчето на 3 години и познайте колко пъти е влизало в сервиза... Всичко живо е комплексиран тарикат и предпочита немска кочинка на милион километра и безкрайни ремонти пред нормален нов или почти нов автомобил. Не говорим за боклуци като Дачия, Рено, Ситроен, или разни италианки, които и нови само стоят в сервиза, но ако съм на пазара за коли и търся луксозен автомобил, ще гледам Корейско или Японско, защото искам да го карам, а не да се возя с на приятелите колите или по градския транспорт въпреки, че имам автомобил(които все седи в сервиза).
Karai si Huyndaicheto i si trai. Ne vscki sa rodeni da karat Mercedes.
Ами перкай си с Хюндайчето и не коментирай истински автомобили! Когато немците са произвеждали 115ката и Старата акула корейците са брали гъби! Д*ба и пластмасовата чикия, кога навърти километража на стария Мерц ела да ми се пофалиш! Друг е въпроса, че в България немците идват на незнаен километраж. Друг е въпроса, че немците притиснати от цените на китайските и корейските боклуци също избягаха от качеството, та сега почти са си лика-прилика... Обаче да ми сравняваш пластмасов кош със стария немец айде много моля!
Ае стига с тея стари лакардии бе! Кво ми сравняваш старите (истински) Мерцедеси с новите?! Разликата е в светлинни години в полза на старите. За твое сведение, както се знае, повечето таксита в София са именно Хюндай. И доста от тяха са по над или около 1 милион км вече.
Нямам намерение да я държа да "върти" километража, след 4-5 годинки ще си кажем чао и хайде хоп на следващата. Едно време "истинските" автомобили наистина бяха най-добрите, но вече живеем в 2019, а скоро 2020, и да се впускаме в носталгия за "отминали времена" е меко казано смешно и детинско. Дали са брали гъби или въобще не са били родени въобще не ме интересува, аз парите си давам за читав автомобил в сегашното време, а не за някаква носталгия по отминали времена.
Много ясно, че ще залязва! Мерцедес и другите бяха до края на 90те години. След това станаха конфекция, като всички останали с непoкрити претенции за много пари. На практика по качество изостанаха и се крепят само на стара слава. Ама то боя от пръдня не става. Това го казвам, като бивш собственик на 2 мерцедеса. Тая марка за мене умря завинаги. Да си ги произвеждат и да си ги карат. Електронни кочини.
Така е след 1989-та, каквото е било преди е видно и днес. Източно-германците ги превзеха, политиците им са болшинство от Източна Германия, "Трабант" и "Вартбург" не са нито "Мерцедес", нито "Ауди", нито "БМВ" и т.н. !! Качеството на старите модели беше стил за старата Германия, но не и за тия, които "осиновиха" 89-та !!
Никой не им е виновен че развалиха качеството и се забъркаха в лъжи и измами, без да намалят високите си цени.
Да,затова ли се чака вече от 1 до 1,5 г. за покупка на нови Мерцедеси СУВ !? Съкращения е имало и ще има при интензивна икономика. В Русия са си на Екстензивна и НИКОГА нищо не и няма да направят. Но ще ги подстрижат с цената на ГАЗА скоро!! Мерцедес още си оправдава сакралните думи на Форд колко вида автомобили знае: " Мерцедес и всички останали! "