Конго се кани да даде на света германия, износа на който Китай сви
Малки и големи минни компании смятат да се възползват от ограниченията в експорта на редки метали, въведени от Пекин
Обратно в новинатаКоментари - Конго се кани да даде на света германия, износа на който Китай сви | Бизнес.dir.bg
Коментари
Ако цената на галият и германият се повиши, бизнесът ще започне да влага други елементи, които са по-изгодни или просто ще се вдигне цената на краяйния продукт с 1%. Може и да ги заменят с нещо друго, ако решат. Но отделно търсенето ще активириза и добивът съответно и предлагането да се увеличи (макар и на по-високата цена). Нищо чудно ако се включат твърде много производители цената накрая да падне и под китайската. И галият и германият се използват не защото нямат алтернатива, а защото към тогавашния момент са били най-рентабилни.
Китай с редките елементи опитва същото, което опита Путин с газта миналата година. Първо ЕС позволиха на Путин да стане почти газов монополист в Европа и тогава той реши да се възползва, като предизвика криза за да вдигне неимоверно цените, съответно печалбите си. Както се вижда, година след това, вече не е така. Китай опитва нещо подобно с редкоземните елементи, защото му позволиха да стане монополист, Но не след дълго и при тях положението ще се нормализира.
"Конго се кани да даде на света германия, износа на който Китай сви." Може би искате да кажете "Конго се кани да даде на света германия, чийто износ беше намален от Китай"?.
А, Русия като има 75% от природните ресурси в света, с каква техника ги добива? Ще ти кажа: Caterpillar, Komatsu, Liebherr, Hitachi, P&H, Bucyrus, Terex, Doosan-Develon. Май няма нищо руско. О, забравих белоруската Белаз, с дребната подробност, че двигателите са Cummins или Detroit Diesel, гумите Michelin или Bridgestone, генераторите- Siemens или Kato. Накратко Русия зависи на 100% от запада. С ембаргото ще копат с голи ръце, тъй като няма да имат резервни части. Ще се върнат 40 години назад когато копаеха с въжени багери!
А знаеш ли защо са с такива двигатели и техники? Защото за запада бе полезно да ги продава на тях. А бе полезно защото срещу това взвмаха или добри пари или суровини. То и сега печелившо ама е политически некоректно... А колкото до въжените багери - не се кахъри. При наличието на милиони индийци и китайци дори това не трябва. А запада може да си продава тия двигатели на себе си. Или на някое ново икономическо чудо като България! Ние ще ги купим и ... И... и... ще ги направим на чушкопеци!
Могат с ниобиеви сплави,силиций, графен, индиев нитрид и прочее... Ама цената и усложненията не си струват.