Кирил Петков: Разрeшителното за строеж на завода за електромобили ще бъде взето още тази година

Показахме за три месеца, че когато има нула корупция и се действа бързо и ефективно, компаниите, които успяваме да привлечем, са точно такива - високотехнологични, заяви министърът

Обратно в новината

Коментари - Кирил Петков: Разрeшителното за строеж на завода за електромобили ще бъде взето още тази година | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

поредния грабеж тея 2 пъти фалирали ама сега намерили балъци колите не стават и като показатели и като цена но па милионите с ареални подарените

Кирил Петков не млъкна с тия сателити. Нещо с асфалт и далавера няма ли?!?

Тече усърдна кампания по лансирането на трима конкретни министри, като явно идеята е да бъдат наложени. Добре организирани медийни публикации, при това н медиите на две партии, дето уж не могат да се гледат. ..а когато някой се опитва толкова упорито да ми пробута нещо, значи измамата е гарантирана.

Ти им го даваш, ама те няма да го получат. Тези след тебе не са толкова прости или корумпирани. Избирай ти кое си

И този световно неизвестен стартъпмсе промотира като нещо неимоверно. Даже ми е интересно каква му е страничната комисионна на министъра…

вижте иновативна българска елкола за зареждане акумулаторите в къщи http://rentelex.tech

След огромния успех на китайските коли,упс те фалираха сега следва и албански който едва ли ще тръгне изобщо:))))

Служебният министър Кирил Петков служебно и бързо уреди албанци със съмнителен договор за производство на електромобили със съмнителен дизайн и технология. Бъдещата кола от Ловеч: Уж германска, но с албански собственици, български части, наши пари и проект от 2017 г. Започнали бизнеса си с перални втора употреба, с които са прали униформите на умиротворителните сили в Косово Министър Кирил Петков показа кола, в която почти всеки шофьор у нас би се чувствал, меко казано, нелепо Какво всъщност се крие зад бурно рекламираното решение на служебното правителство да стартира проект за производство на електромобили у нас от марката Next.e.GO Mobile, за която не са чували дори запалените автоманиаци? Разследване на “Труд” показа, че основаната през 2015 г. компания е базирана в Аахен и се води германска, но това е единственото “германско” в нея. Оказа се, че зад фирмата, представена в София от шефа на борда на директорите Али Визваеи, стоят богати собственици от албански произход. Те са започнали бизнеса си с перални втора употреба, с които са прали униформите на умиротворителните военни сили в Косово. Теренът в Ловеч е собственост на дружеството “Балкан”, свързано с Кирил Домусчиев. Пред investor.bg председателят на Борда на директорите на Next.e.GO Mobile Али Визваеи заяви, че Домусчиев е съинвеститор и ще бъде в Борда на директорите на българското дружество на производителя. Очаква се бизнесменът да участва с терена на завода и да бъде миноритарен акционер в предприятието. След фармацевтичния бизнес братя Домусчиеви са решили да влязат и в автомобилния. Теренът в Ловеч, където е планирано да бъдат произвеждани електрическите коли e.GO, е собственост на дружеството “Балкан”, свързано с двамата братя. Кирил Домусчиев е съинвеститор и ще бъде в Борда на директорите на българското дружество на производителя. Очаква се бизнесменът да участва с терена на завода и да бъде миноритарен акционер в предприятието. Колата, която би трябвало да започне да се произвежда в Ловеч след две години с наши части (алуминиеви профили от София и кабели от Ямбол), няма как да се впише в представите на повечето българи за бъдещия им автомобил. На официалното представяне на новия проект икономическият министър Кирил Петков показа кола, в която почти всеки шофьор у нас би се чувствал, меко казано, нелепо. Дизайнът на въпросния модел с означение e.GO Life е въпрос на лично възприятие. Хората, гледайки снимките, могат сами да преценят дали им харесва, дали биха паркирали такъв автомобил пред дома си и дали изобщо биха бръкнали в портфейла си за него. Всъщност пред дома няма смисъл да се спира, ако там не е прокарана подходяща електрическа инсталация за зареждане. Това е електрическа кола с пробег до 125 км в комбиниран цикъл (по официални данни) и предназначението є е да се ползва за всекидневно шофиране в града, като за целта се зарежда през нощта. При включване в стандартен 220-волтов контакт от домакинската мрежа са необходими близо 10 часа за пълно зареждане на батерията. Историята показва, че не само у нас хората не са готови да купуват малки коли с дискусионен дизайн, електрическо задвижване, малък пробег, ограничено приложение и висока цена. С почти същите размери и технически характеристики като бъдещия ловешки продукт бяха електромобилите близнаци, които “Пежо”, “Ситроен” и “Мицубиши” пуснаха в продажба още преди 12 години. И не след дълго ги спряха. В България от тях се продадоха единични бройки (цената им беше над 70 000 лева) - основно на компании, които искаха да парадират като екологични. Електрическите коли у нас са обречени, докато българите не се видят с повече пари в джоба, не се обзаведат с гаражи и паркоместа с електричество за зареждане, не се изгради достъпна мрежа от зарядни станции в страната и не започнат да се дават бонуси за екологични превозни средства. Но по стар обичай ние слагаме каруцата пред коня. Първо ще се правят някакви електромобили с архаичен дизайн, пък после ще се мисли как ще се продават. За което плаща българският народ с данъците си. Общата сума, която служебното правителство е решило да налее в производството на електрически коли в някогашния завод “Балкан” в Ловеч, собственост сега на братята Кирил и Георги Домусчиеви, може да достигне 34 млн. евро. Парите трябва да се дават на етапи при постигане на определени цели и са част от планираната обща инвестиция в размер на 140 млн. евро. Подписаният от икономическия министър Кирил Петков и представителя на германската компания Али Визваеи (случайно или не - и двамата са учили нещо в Харвард) меморандум обаче няма силата на договор. До споразумението се стигна удивително бързо за по-малко от два месеца. Преди това в продължение на години България водеше преговори за завод с гиганта Volkswagen. С мощно рекламираната от служебното правителство кола могат да се изминат с едно зареждане най-много 125 км в комбиниран цикъл. Кабината с две врати и четири места изглежда тясна за повече от двама души. Каросерията е дълга само 3,34 м. Не звучи примамливо и ниската мощност от 40 конски сили, която може за кратко при потегляне и изпреварване да се увеличи. Очевидно е, че германският автомобил от Ловеч ще върши работа само като пазарска количка. С предвиждана цена от 20 000 евро още от сега може да се каже, че проектът е обречен. Докато заводът у нас започне производство след две години, сериозните автомобилни компании ще са стигнали далеч напред в технологиите и ще предлагат много по-добри електрически модели от нашия по отношение на размери, пробег, удобство, приложение и мощност. Дори в момента e.GO Life отстъпва сериозно като показатели на повечето електрически превозни средства от утвърдени марки, тъй като прототипът е разработен още преди четири години. При анализ на всички факти от редакционното разследване не е трудно да се види, че става дума за корупционна афера с прякото участие на служебния министър Кирил Петков, неизвестно как вкараните в схемата братя Домусчиеви и съгласието на служебния премиер. Преди 27 години в подобна схема вкара страната и Атанас Тилев с агентурно име “Румянцев” и личното покровителство от водещия си офицер Бриго Аспарухов (виж карето). Интересно какво мисли по случая с електромобила президентът Радев като борец срещу корупцията във високите етажи на властта. Банкрут Производството в Германия зацикли На електромобила е.Go Life, който трябва да се произвежда в Ловеч, не му тръгна по вода във фирмената фабрика в германския град Аахен. Тя отвори през юли 2018 г. с очакванията да сглобява между 10 и 20 хиляди коли годишно. За първите 18 месеца обаче са доставени малко над 500 екземпляра. С настъпването на кризата от коронавируса доставчиците спират да подсигуряват необходимите компоненти. Което в началото на локдауна води до принудителна пауза в производството, до освобождаване на работниците и фалит. След обявяването на банкрут акциите са закупени от сегашните собственици с албанско потекло. По информации от германските медии производството е възобновено наскоро с бавни темпове. До края на тази година се очаква да се сглобят не повече от 500 автомобила в Аахен. За следващата година предвижданията са за около 2000 броя, а за 2023 г. - около 10 000. Тези цифри контрастират с обявените от служебното правителство данни, че бъдещият завод в Ловеч след отварянето си през 2023-а може да достигне капацитет 30 000 коли годишно. Прости сметки 20 000 евро за втора кола в семейството Базовата цена на планирания за производство в Ловеч електромобил e.Go Life ще бъде 20 000 евро у нас. В Германия модел с високо оборудване може да се купи и за 17 400 евро след приспадане на държавната субсидия за екологични коли. България е една от малкото държави в Европейския съюз, в която няма финансови стимули за покупка на изцяло електрически коли. Бонусът тук за собствениците на такива автомобили е само правото да паркират безплатно в сините и зелените зони на градовете. За средностатистическото българско семейство разход от 20 000 евро за малка градска кола с ограничени възможности и пробег изглежда твърде висок. Това може да бъде само втора кола в домакинството, което ще има нужда и от друга за пътуване извън града. За същата сума може да се купи много по-практичен и функционален нов автомобил с универсални размери и приложение. След инвестиция от 20 млн. долара в, труд

и няма нищо ново - това е начин нашите олигарси да приберат няколко стотин милиона, както направи и гриша ганчев. Вижте иновативна БГ ел-кола от последно поколение на http://rentelex.tech

Е дано поне окосят тревата около завода че е станала 1 метър направо лесс

сег ще правят албански коли в Ловеч - това са едни проекти зада се открадната едни стотици милиони както направи другият олигарх в баховица вижте иновативна БГ ел кола без чужд инвеститор на http://rentelex.tech

К. Петков е с психически отклонения ,което е известно на психиатрите.Но и ние сме зле ,след като му позволяваме да ръси невероятни глупости за електромобили и да отклоняват България от огромните проблеми....