Екостикери на колите: Категории, условия, уловки, привилегии
Собствениците на автомобили с газови и метанови уредби може да получат бонус, най-облагодетелствани са собствениците на електромобили и хибриди
Обратно в новинатаКоментари - Екостикери на колите: Категории, условия, уловки, привилегии | Бизнес.dir.bg
Коментари
5 бона дадох за кола и на прегледа ми я писаха че е от най замърсяващите щото е нафта демек група 1 сега колата ми не струва нищо
Поредния пример за невежи журналисти и редактори, които пишат в област, в която си нямат и понятие. Нека да си погледнат написаното и да се позамислят дали има разлика между CO и CO2, понеже изглежда и двете в статията и таблиците се използват взаимозаменяемо! Явно и двамата са проспали часовете по химия, когато са се обсъждали химичните свойства на въглерода...
Това е скапаната България, мръсни чиновници!!!.... Значи в Италия, газовите автомобили могат да получат най-високия сертификат за екология, а тук, мръсните лобисти и чиновните категорично отхвърлят това. ДОЛНИ. МРЪСНИ, БОКЛУЦИ!!!... Отвратен сън съм за пореден път от българските долни чиновници и управляващи!!!;;;
Колите след 1996г имат изход на ....компютъра и там се тества колата. Живея в САЩ и новите ми коли ги прекарвам САМО НА emission test за 5 минути чак след ТРЕТАТА ГОДИНА от покупката на колата. Старите модели коли се тестват на стандартите на тяхното технологично ниво. В САЩ автопарка е на 17,5 години. Хората масово карат стари коли и няма технически прегледи а само тест на газовете. Няма винетки, няма категории коли. Всички имат еднакъв данък. Защото колата е необходимост за всеки а не средство за рекет. В България данъците на кола са по-големи от данъка за имот. Което е безумие.
Да оправят стандарта и тогава фа удрят чо джоба. Защото в София може да си позволиш нова кола, нп в по-голямата част на страната не.
Реални данни от моята лична кола която премина ГТП на 18.06.2021г. Пасат б5.5 ,комби от 2002 г 1.9 TDI -131 к.с.Махнат катализатор и затапен ЕГР клапан механично и софтуерно.Една стара нафтова печка дето всички уревахте света как ви тровила децата и какво сте дишали и т.н 0.8m. 0,8m Четете ли? Това ми го дадоха като документ в пункта директно разпечатано от системата в реално време.0,8m ? Ще го напиша пак за някой "зелен" тарикат 0,8m. Оставям на вас да си го измислите в главите за всички тия неща покрай еко норми,замърсяване на света и т.н.Лека вечер и пак да кажа 0,8m.
И като ни напукат тези стикери и ни вземат парите, как ще изчистят въздуха!?? Докато не се вдигне стандарта на живот в България и хората да почнат да си купуват нови коли положението с мръсния въздух ще е същото! Всеки иска да кара нов автомобил, няма такъв идиот който да не иска чисто новичка кола от магазина. Двигателите не завърсяват толкова много въздуха, колкото гумите които се изтриват в асфалта. Когато се мият улиците като навремето всеки ден, замърсяването няма да е такова, каквото е в момента или както го изкарват. Вършете си работата управляващи, стига сте мишкували и тъпкали в джобовете. Къде ще ги носите тез пари, чобани такива. Мислете как да вдигнете доходите на българина, а не как да му бърката в джоба, помияри долни.
Да се оправи качеството на горивата Бензин,Газ,Дизел...какво дрънкат само глупости кви пет лева...
Да оправят качеството на горивата ,като в Швейцария ! И тогава да ми определят екокатегорията,по...яри
Е как бе, нали фирмата дето печата стикерите е на депутат от БСП! Има само един логичен въпрос след цялата статаия и той е защо няма да се отрази в данъците? Защо след като може да отидеш от евро 4 на евро 2 в данъчните още ще се водиш евро 4?
Лъжци, крадци и мафиоти, това са тези които ни управляват и сън не спят, за да измислят как да грабят народа.
Поредната недомислица, за да се усвоят едни пари и да се каже, че нещо е направено. Е направено е - взели са пари за камера, труд и творчество. Напънали са се, тоест попреписали и сътворили недомислица.
Специалисти?????? Какви? Какво образование? Магистратура? Каква? Или килийно образование? Апаратура каква? Стандартизация, заверки....... Това има ли го, спазва ли се? На много места работят пенсионери кой с образование, кой без....... До кога в тая държавица образованието ще се неглижира, а ще кланяме шапките на работниците по потници???
Колега, говоренето на изуст си е народна черта. Виж попрочети наредба 32 и пак пиши тук дали образованието точно в тази сфера се неглижира. Не ме разбирай погрешно, не приветствам новите норми, но не трябва топката да се прехвърля върху гтп-тата. Те се съобразяват със всичко, което им се спуска от министерството и нямат думата по отношение на законите. А реално погледнато те са хората, които биха могли да изкажат най-компетентно мнение тъй като по цялата верига те са единствените ( техническите специалисти), които ходят на допълнително задължително периодично обучение. Законописците не го правят, а по скоро преписват европейски директиви и изисквания. Просто трябва законите в тая държава да се пишат от компетентни хора, толкова е просто.... Пример: Кой автомобил замърсява повече - такъв от 4-та еко грума с Евро 6, изминаващ 30 000км. годишно или такъв от 1-ва еко група без категоризиран евро стандарт изминаващ 700км. годишно??? Примера е абсолютно реален!
Аз работих в ГТП вредните емисии само лъжа клиента питаше понякога как е на вредни емисии ооо да добре и следващата да влиза когато свържат вредните емисии към системата тогава може да има контрол
Аз вече си продадох колата след всичките разходи и прочие и си спестих нервите след 8 години ползване (като 4 пъти се налага сериозни суми да се дават за ремонти по нея). Много стресиращи ситуации с нервни и безотговорни шофьори, разминах се на няколко пъти с опасни ситуации по пътищата, всеки ден адски задръствания вследствие на това, че всеки втори си ходи с кола до центъра и невъзможност когато ти се налага да паркираш някъде(лоша инфраструктура и управление на общините) положението не е в полза за момента. Сега вече не мисля за такива неща след като се отървах от колата и излишните разходи, и може би спестих и вредите в екологично отношение. Та, който има достатъчно средства и възможности, както и нерви - да си купува кола, по възможност да отговаря на изискванията, ако мисли по някакъв начин за себе си и семейството си, и за здравето и екологията в дългосрочен план . Това е
Имаш пари,имаш кола,нямаш пари,нямаш кола. Искаме нормални заплати. Трябва да се борим. Хем искаме да не сме кенефа на Европа,хем да караме без пари. Демокрацията изисква много работа.
Кви пари бе смешник, щот "великите категории" на гейбррасткста шайка не могат да се привържат към регистрационните номера? Ма нали "наште" не Тиква ревльова хората трябва да усвояват париот винетки, четящи устройства и пр.....аненцефалия драги
Имаш кола...плащаш, застраховка, еко такса еднократно, преглед, данък, винетка и сега еко стикер. Караш-поддържаш докато ти се пререве и се разделяш с мечтания автомобил на цена от 0.18 стотинки килограма и се качваш на метрото за Надежда с пари за шише ракия от мечтания автомобил...
Голям пропуск в тоя закон - на конете как ще им замерват изпусканите газове? Ако някой има разстроен стомах - ще го колят ли? И въобще - аз като говоря, че зелените са безмозъчни талиб.ани, всички ме гледаха странно. Сега изведнъж ще започнат да разбират за какъв деби.ли.зъм всъщност става на въпрос.
А тези, които живеем в Центъра ще ползваме ли "мръсните" си автомобили или ще чакаме пролетта?!
Имам кон с каруца, покрива ли еко нормите? Малко цапа по Цариградско, но има чувал за твърди частици...
Само неразбрах, каква защо е разликата между автомобил с ДВГ и хибрид ( пак с ДВГ + ел.двигател ). И защо се дават преференции и привилегии на хибридите при условие, че те са най-замърсяващите от трите вида автомобили?
Не ми пука аз си купих нов внос. като нова 22 годишна на 34 хиляди километра. Собственика и я е ползвал да спи в нея. Трябва да се види.
Цялата тази система с измерванията на емисиите и определянето на екологичен клас в България е една голяма измама. Един от най-големите замърсители на въздуха са азотните окиси. Те се образуват изключително в дизеловите двигатели. Точно тези окиси бяха причината за скандала "дизелгейт" във Фоклсваген. За да се намали количеството на азотни окиси, в дизеловите коли се слага т.нар. EGR клапан, който обаче води до повишено образуване на сажди. Затова при дизеловите автомобили се налага слагането и на филтър за твърди частици. Отделно това води до ускорена амортизация на двигателя. Затова и стана "дизелгейт", защото производителите не могат да се вместят в изискванията за ниво на азотни окиси на приемлива цена. Само, че при нашите "екологични" категории никой няма да измерва азотни окиси. Т.е. най-големията замърсител изобщо няма да се контролира. Нашенските търговци масово купуват стари амортизирани дизели, "майстори" премахват EGR клапана и филтъра за твърди частици и така колите излизат на улицата с най-висок екологичен клас - Евро 5, Евро 6. В същото време емисиите на канцерогенните азотни окиси скачат до небесата. Но тук никой не мисли да ги контролира.
основният проблем с азота е наличието му в атмосферата. То горенето може и с кислород да става ама кислород и азот при висока температура и налягане правят окиси. Другият вариант е горенето да става с чист кислород и още един резервоар, което между другото може да доведе и до по-пълно горене и по близки до продуктите на идеалното горене изгорели газове
Поредна недомислица създадена от хора,които не знаят какво правят.Или по-скоро знаят...Спуска се объркваща тема касаеща всички ,за да се отвлече вниманието на обществото от съществените безчинства,за които все не идва ред... Недоносче,облечено в "екологична"кауза... Пътят към Ада е застлан с добри намерения-безумията продължават...
Чудесна новина! Крайно време е да се спрат всички извънгаранционни автомобили и когато автомобилът излезе от гаранция нашенецът да си купува нов както правят всички нормални хора на Запад. Извънгаранционните автомобили са източник на вторични суровини и следва да се предадат на съответните центрове за рециклиране. Така обстановката ще стане безопасна, въздухът чист, произшествията ще паднат и никой няма да се тътри до село за буркани с туршии, а ще си ги купува като нормален човек от магазина. Ред е и на печките с твърдо гориво и ускорена газификация на зелен водород, а също и на електроенергия от напълно възобновяеми източници
Такива като теб само талигата и магарето. Там е 1200% екологично и ще живееш поне до 120 години ! Ти малоумен ли си бре? В България над 90% от авто-парка е коли над 10 години т.е предлагаш да се спре всичко? Кой ще си купи кола за 50-60 хиляди лв като знае че след 5 години ще трябва да вложи още толкова ? Значи излиза какво има няма 10-на хиляди човека ще плащат ремонтите на всички пътища 1,2,3 клас + магистралите :) хаха нема да е лошо ама нема да ти е по джоба брат след като 1 км магистрала у Бустаня струва минимум няколко милиона
Автомобилът е привилегия, не право. За такива като теб има обществен транспорт. Ама ще трябва да се простиш с егото си и да делиш седалките с останалите тарамбуки
На мен не ми пречи да седна в рейса бе каун ама на теб у мозъка не ти увира че точно тия с/у които ти решев правят баланса и ако много коли отпаднат то за останалите данъците ще се вдигнат , защото пътищата в една община няма да станат по-малко , но ремонта и поддръжката им ще стават все по-скъпи. Така въздухът ще ти стане по-чист евентуално , но джобето братуха ще ти става все по скъсан :) Последно , автомобилът е средство с което хората стигат до работа , карат децата си на градина или училище , отдавна мпс-то е леки изкл вече не е гъзария
До Еврокатила по-горе. За теб само пеша, с велосипед или с градски транспорт. Ако ще докарват мебели или техника за по-екологично с каруцата. Тогава може и да ти се избият бръмбарите от главата. Ама не е сигурно, то има не п-е мнис да ти го сложат и да мирясаш, за такива либерасти всеки ден по няколко пъти.
Не знам защо си мислиш, че твойте говна миришат по-малко от на другите другарю либерал?? Нещо синя кръв ли имаш?
Само отговори на въпроса откъде ще ми дойдат парите за тази екология, че не се сещам? Бачкам на две места по 19 часа и ... Кинтите ги няма, а съм и доктор на науките......та да споделя....екология се прави с пари, а парите у нас не са у народа, така че екология тук няма да има!
Поредният булшит... нищо от това не може да бъде контролирано... няма контрол върху ГТПтата и стикери ще се раздават отново под масата. От друга страна това влизане в града в определени дни също е трудно управляемо...Мога да бъда сигирен че няма да бъде спряна от движение нито една кола, макар по пътищата всеки ден да виждам димящи като комин коли... щом е направено от българин е обречено на неуспех. В главата на българина има само далавери и схеми.
Има един проблем а именно че след 01.01.2022-ра година системата ще я направят електронна т.е всеки ГТП пункт ще трябва да е свързан с Автомобилна Администрация и данните които ще покаже димомера ще отиват в Автомобилна Администрация и от там системата ще казва минаваш ли ГТП или не (същото ще е с контрола на данните от спирачната система). Така ще елиминират приятелският фактор в пунктовете за ГТП и няма да има значение дали си платил под или над масата ... просто от пунктовете няма да зависи нищо дали ще минеш ГТП. Иначе до краят на тая година всеки който вземе такъв стикер след 12 юли може да мине м/у капките , но това ще е до следващият ГТП. Аз честно нямам идея как ще контролират тия ниско емисионни зони като например човек тръгнал от единният край на България да пътува за морето от къде точно ще знае по пътя в кой град къде му е забранено или от къде може да мине ?! Не всеки има навигация и не всеки знае улиците във всеки град през който преминава особенно ако не му се случва често. Друго което е чиста перврзия и извръщение е ниско-емисионната зона т.е ще разделят българите по социален признак на бедни и богати които ще имат право да преминават през дадена улица или квартал ?! Следващото което също буди странни чуства е защо тази наредба ще важи само за МПС до 3,5 тона а за такива над 3,5 тона това няма да важи ?! Тая наредба няма да важи също за Пожарна , Полиция , Бърза помощ , Тежкият трафик от строителни машини , градски транспорт и тн...! Тука пак става нещо като за вас ..... а за останалите сеира
Браво ! Най - накрая … отдавна трябваше да се направи това . Най- лошото е че, няма редовен пункт за ГТП , всичко се прави по втория начин ! Там контрола трябва да е зверски .
Изроди, с измислени стикери ще ми ограничават използването на личния ми автомобил, но пътният данък си остава в пълен размер, що тъй бе?
Даже данъка трябва да бъде по висок...Логиката е че ако замърсяваш повече плащаш повече, това не си ли го чувал?
до БайХой (нерегистриран): Ае братуха , пътният данък или данък МПС е данък от който парите отиват за ремонт на общинската пътна мрежа. Тук какво значение има дали колата ти дими или не ? Газовете ли рушът пътната настилка бе мозък? Значи ти си плащаш да използваш цялата общинска пътна мрежа , но те ще ти забранят да използваш част от нея въпреки платеният данък , защото замърсяваш , но това няма пряка връзка с трошенето на настилката и същевременно тази наредба не важи за Тирове от 10 тона които трошат в пъти повече и минават транзит
Барни, барни... очевидно е чи ти си информиран къде отиват твоите данъци...:) Случайно да си чувал за еко норми...очевидно е че газовете не рушат пътната настилка, но рушат мозъчни клетки....хахах
Големи излъчватели са тези автомобили. Само не разбрах какво е лъчението - радио, светлинно, гама... Списвача да вземе първо да се ограмоти и тогава да пише. Иначе излъчва само пръдня.
Драги съграждани, това извращение никога не е имало за цел да ни пази от каквото и да било. Някой може ли да каже в коя категория се вписват гадостите с които ни пръскат от небето? Тинята с който ни пръскат отгоре се стели във въздуха и по прозорците над целия град - и в центъра и в покрайнините, а иначе са много загрижени за нас и затова искат да ни ограничат предвижването. Идеята отново е само контрол и ограбване на населението, както всичко което се случва, и съвсем не си мислете, че схемата е разработена от нашите лумпени в парламента, или пък, че от тях зависи нещо... Истината е, че трябва да се вдигнем и да си върнем властта и суверенитета, иначе занапред все по-лошо ще става.
Въпрос! Кому са нужни еко стикерите, след като всеки автомобил е снабден с 2 бр. големи табели с регистрационния номер???!!! С една лека проверка в базата данни, вие ще може да установите освен дали лицето дължи глоби, също и какъв автомобил управлява, с какъв двигател и съответната еко категория!!!!!!! ЗАЩО ТРЯБВА ДА ДОПЛАЩАМЕ ЗА Т.НАР. ЕКО СТИКЕРИ???????? Горното напомня досущ на четците за пръстови отпечатъци, въведени в болниците от Петър Москов (Пепи белото), а след като се установи, че са пълна глупост и абсолютно неприложими, ги премахнаха, НО паричките подарени на фирмата си останаха за тях!!!!!!!!! Уважаемо служебно правителство! Моля незабавно спрете глупостта наречена "еко стикери"!!! Колкото до дизелите и бензините! Уважаеми сънародници, ако от даден ауспух не се вижда черен дим, а се вижда леко сиво-синкав, или дори минимален до никакъв, това НЕ означава, че въпросното превозно средство бълва балкански въздух!!! Работя в производството на автомобилни компоненти и мога да ви уверя, че някои съвременни автомобили (особено бензините) се правят с допустимо фабрично горене на масло до литър на 1000 км, а в някои случаи и повече!!! Поради една, или друга причина не винаги от ауспуха излиза някакъв видим дим, НО със сигурност въпросното масло и бензина влизат в същия тоя въздух, който така старателно описвате, че почернявал от дизелите!!! Не казвам кое е по-добре, а казвам, че не трябва едното гориво да се сатанизира, а за другото да се пише, че е балкански въздух! Всеки автомобил трябва да е изправен, иначе и на газ да е отзад пак ще излиза синя мъгла (примери бол)!!!
То в дизела нама масло, нали? Там буталата вероятно са на магнитна левитация.
Глупости са когато не желаеш да размърдаш сивото си вещество (ако ти се отдава разбира се)! Вярно е, че и бензините и дизелите консумират определено количество масло! Но разликата е в това, че тъй като бензиновите двигатели са с доста по-малка компресия спрямо дизеловите, а и развиват по-големи обороти, съответно размерите на буталата им, както и други компоненти са доста по-намалени (височина, брой сегменти и др.)! Това неминуемо води до по-бързо износване, а от там и по-голяма консумация на масло спрямо дизелите! Няма да споменавам подробно, че дизеловото гориво има смазочни свойства, надвишаващи бензина! Разбира се, има примери и за обратното твърдение (всичко зависи от конкретния пример), но в повечето случаи (поне според моята скромна практика), бензините консумират повече масло, особено ако са на нефабрична газ (говорим за напълно изправни автомобили)!!!
Според мен тези стикери наистина са излишни само ГТП тата трябваше да работят както трябва и тогава половината коли щяха да отпаднат... Друг е въпроса че сега се прави прекатегоризация, защото много хора не влагат и един лев в поддръжката на колата си...
Донякъде съм съгласен с коментара ти, но за аналогията с четците за пръстови отпечатъци не съм съгласен! Не знам колко от вас си спомнят, но след въвеждането им в експлоатация за 1 месец се посочи 500М лева спестени разход на НЗОК. Не знам колко е вярно това чило и на половина да е вярно е огромна сума! И веднага лекари и ОПЛ-та скочиха - бавел се приема! От кое се бави този прием, че си слагаш пръст веднъж за 10 секунди на равни интервали да те регистрира системата и после за секунди ти илзиза досието? Не се бави приема, а спряха далверите! Или поне част от тях! И тук ще е същото. За обикновения човек ( с кола до 3.5т) гърч и ограбване, но за тези с ТИР-овете няма защо да се търси екологичност!
"Засега обаче нито една община у нас не е създала такава нормативна уредба и съответно не е ясно кои и къде ще бъдат тези зони" Абе яжте си ушите бе! Тези закони са измислени от мафиотското герберско народно събрание което вече не съществува! Ще дойдат новите депутати и ще отменят този противообществен закон! Нищо не било ясно кое как, ама ние тука, мафията в България ще си измислим наши си категории за колите, различни от тези на Европейския Съюз, за да може дон Бойко Борисоне да си джитка с джипката, както и другите мафиоти от мафията ГЕРБ да си джиткат чисто новите автомобили закупени от магазина, а да не им се пречкат никакви Вартбурзи. Е да, ама няма да стане. По Нова ТВ редовно показват видео от възмутени шофьори с други коли, пушещи, цапащи, до такава степен, че не им се вижда регистрационния номер от черна пушилка и съответно не могат да бъдат хванати и санкционирани. И сега (уж) измерват газовете на пунктовете за преглед, ама...
Всичко с тези норми е хубаво. Има все повече нови и екологично чисти автомобили. Но дали най-напред не трябва са се започне с изриването на всички бълващи кълбета откровена чадилка вехтошарници, като в това число са и автомобили, и бусове, и камиони?
Абе братче, всичко е мижи да те лажем бе! Първо от тези трошляци трябва да започнат, които продължават да се търкалят дори и в София и други големи градове. Ама лично аз съм скептичен да стане. Но не това е най-големият проблем със замърсяването. Лабораториите вече установиха че най-голямо замърсяване с ФПЧ идва от калните и немити улици, а не от колите. Да, колите също цапат, но много по-малко. Аз като ходя на работа, особено зимно време или когато вали дъжд или сняг, колата ми заприличва на нищо, все едно съм бил на сафари в Африка! И да отида на автомивка да я измия, след няколко дена става пак същата "Пепеляшка"! Това какво ти говори? Фандупкова ни санкционира затова, че (тя) ни цапа колите! Бил съм в много европейски страни, и в САЩ. Е, въздухът там не мирише! Там си влизат с обувките в хола, докато ние се събуваме (стара българска традиция). Сети се защо! Ауспусите на колите били най-големия проблем на герберите! Иначе в САЩ въздухът наистина имаше ужасно гадна миризма в два случая: На летище Кенеди в Ню Йорк (не знам от какво, миришеше на някакви горива или масла, мазут, керосин, не разбрах, от цистерни сигурно), и във Вашингтон, в гетото на чернокожите, където горяха гуми в един варел.
"коефициентът за поглъщане на светлина (димност)" Искам творците на тази наредба да ми покажат в кой ЕС сертификат или директива, има и най-малък намек за такъв кретенизъм? Дизелите се мерят на твърди частици и азотни окиси. Изобщо няма да повдигам въпроса колко реални са измерванията у нас
Вчера в жегата минах технически преглед. Абсолютно фиктивен. Колата пред канала. Отвори капака, закачиха уж мерещото устройство към ауспуха, което въобще не беше включено. Стоя така 5 минути. Светни фаровете - друго устройство също не включено. Спирачките хайде провериха. Плати ей там 35 лв. Ето ти стикера. Държавата и народа вдигнала измамите на световно ниво.
Възможно е да има и такива, но ГТП пункта, където минава моят автомобил гледат и мерят всичко, включително и ходовата част. Прегледа е повече от 30 мин. Всеки сам решава къде и как автомобила му да бъде прегледан. От това зависи сигурността на семейството ми и на останалите.
по тошово време колите се ползваха да се прибере трушията от село,а градския транспорт беше 6 ст и беше по изгодно да пътуваш с него,дори беше въведен стъпаловиден график на работа в предприятията защото не смогваха да извозят пътниците,нямаше табели кога ще дойде тролея защото бяха на 2-3 мин.Фандъкова и бойко свалиха хората от адския транспорт с високата цена на билета ,при което по изгодно е да пътуваш с кола.В Китай а и други страни този вид транспорт е безплатен ,а тука не наяли се.
Вместо да измислят поредна идиотщина, да бяха се заели с отровите, отделяни от печките на твърдо гориво, където освен дърва и кюмюр за горене се използват боклуци от контейнерите, пластмаси и какви ли не още отрови............ ама за това всички отговорни за въдуха мълчат като........... За изграждане на газопреносна мрежа също си трайкат, а иначе в медиите върви реклама след реклама на овъргаз!
Крайно време беше, но ако няма някакви закони и ограничения за най-замърсяващите тези стикери стават излишни.
На малоумните калинки от ГЕРБ, приели тая простотия - много здраве на роднините ви по възходяща линия от женски пол! Я ми кажете колко общо замърсяване прави трабанта, каран 2 пъти в годината в сравнение с дизелова баничарка на 5 години, но правеща 300 000 километра градско годишно?
Има логика, може би данъци и такси трябва да са обвързани и с изминатите годишни километри. Защото единият кара яко. Замърсява. Руши пътищата. А плаша същото. А на всичкото отгоре, някой с по-стара кола няма да го пускат в определени зони. Човека веднъж в седмицата може да я изкарва за някой километър. А другия с по - новата да върти по 300км. служебно на ден. И кой цапа въздуха и руши повече пътя?
Поредното дране на кожи от хората,. Това с автомобилите взе да става банално. Сега следва сигурно пак смяна на паспорти и лични карти. По-добре да вдигат данъците на недвижимите имоти, крайно време е богатите да плащат, а не бедняците!
Вместо да премине колата през центъра за 15 минути,ще обикаля кварталите и ще дими поне половин час.
Така пак колите ще го отнесат, а не кюмюрестата печка на баба Яна. Освен това тук мониторинговият пункт за чистота на вьздуха е в края на града, а ще забранява влизане в центра, кьдето има Синя зона сьс сьщата цел? Колко хиляди евра струва тази луда идиотия?
Не ни баламосвайте ! Зад цялата дандания на ПОРЕДНИТЕ стикери стои алчния интерес на един БСП депутат с печатница за стикери ! И вместо да ни премахнат стикерите за ГО , както ни беше обещал още ПРЕДИ 10г. тогавашния шеф на Комисията По Застрахователен Надзор - ни “сервират” нов , и естествено за наша сметка . А стикер -екология НЕ ПРАВИ ! Нито е катализатор , нито ще промени манталитета на проверяващи и проверявами по 1003- те ГТП пункта у нас ! Че закакво аджеба служат регистрационните нумера тогава ? Да ги премахнат и въведат стикер за “черна кола “ или “с шибедах” !?! Пълна и поредна идиотия , която прави поне 3млн шофьори заложници на алчния интерес на ЕДИН ЕДИНСТВЕН ДЕПУТАТ и неговите 82-ма “приятели -колеги” от ВСИЧКИ партии - гласували в НС това безобразие !!!!
Добри намерения без никаква полза както винаги! Единствената полза ще е за ГТП пунктовете че ще скубят рушвети! Иначе теоретично е добра идея но е смешно да класират автомобили по процента на отделяния CO а същевременно да не забранят двутактовите и да не спират от движение таралясниците които горят масло и тровят хората по улиците! Все пак дано общините приемат нормативна уредба поне в големите областни градове да забранят тотално движението на коли под 3 еко категория или под евро 4! Така ще се мотивират да ползват градския транспорт и ще има достатъчно място за паркиране не само в центъра а и около блоковете. Все пак не е задължително цялото население на БГ да живее в столицата. Който иска да гори дърва и да кара пушещ кенеф може да го прави в родното си селце.
общини като Видин, където няма градски транспорт и всички, макар и бедни, карат коли заради това, ще се глобят ли сами за липсата на градски транспорт, преди да бъркат в джоба на хората с тия стикери и да ги ограничават да не си карат колите в дни, когато всички са запалили печките и не се диша. И като не могат да си ползват колите, а транспорт няма, с какво ще се придвижват на по-дълги разстояния, демагозите политици питам, дето под благовидния лъжлив аргумент уж за здравето ви, просто търсят как да ви бръкнат в джоба с още един данък, щото лобито на производителите на коли е силно и ако си карате старата изправна, но кола на 20 години, прозводителите ще умрат гладни...
при хубаво време всичко под 25 километра е за колело.
Така каза и един мой приятел инвалид без два крака. Много е лесно да гледаш от собствената си камбанария...