След попадането ни в извънредната ситуация, която промени живота ни, се оказа, че за почти всеки проблем може да се измисли дигитално решение, с което да намалим контактите си и въпреки това да свършим всички задачи.

Ако допреди месец основното предимство на мобилното банкиране беше, че така можем да спестим време при плащания на битови сметки или при преводи на пари, днес услугата има и друго важно значение - дава възможност да свършите редица банкови операции от вкъщи и не се налага да чакате реда си пред офиса на банката, например.

Приложенията за дистанционно банкиране се оказаха, освен удобство за клиента, но и инструмент, даващ повече сигурност в условията на ограничени социални контакти. Все повече хора използват технологиите, които позволяват банката да бъде на разположение в режим 24/7 и им предоставят възможност да извършват операции директно от мобилния телефон за броени секунди.

Освен близкия контакт с хора по време на епидемия, това би ни спестило и време при плащане на сметки на каса. Време, което иначе бихме отделили на важните неща в живота си.

Кой не иска да си спести чакането на опашка, особено сега?

Всяка година потребителите на мобилното банкиране нарастват със значителен темп. През последната година броят на хората, които предпочитат удобството банката да е в джоба и да е отворена по всяко време, са се увеличили с 40%.

Доскоро приложението Bulbank Mobile беше откритие предимно за хора от технологичното поколение между 25 и 35 години с интереси пътуване и нови придобивки, но в новосъздалата се обстановка този профил се променя. Все повече потребители на различна възраст, с различна професия и интереси, се ориентират към инсталиране на банката в телефона си. Постарахме се да проучим какви са били основните им страхове досега и имат ли те основание. Кои са митовете, спиращи потребителите да улеснят ежедневието си, използвайки мобилно банкиране? И какви са отговорите за тях?

Бягство от технологиите

Мит: "Не използвам мобилно банкиране, защото е трудно и не ми е ясно как да работя с него". Може да чуете това от част от хората от по-зрялото поколение, които не работят с програми и технологичните решения все още са по-скоро екзотика в живота им. Митът е, че мобилното банкиране е за младите, защото "по рождение" боравят с новите технологии.

Всъщност инсталирането и стартирането на Bulbank Mobile на телефона отнема по-малко от минута, а ползването му е още по-лесно за всички възрастови категории, независимо от опита им досега. С приложението се работи изключително лесно и също толкова лесно се активира, като това може да стане изцяло дистанционно. Има достатъчно информация по темата в интернет, както и видеа, от които ще добиете нагледно представа.

Предимствата: След тази 1 минута за инсталиране и още няколко за запознаване с функциите на Bulbank Mobile, ще можете да извършвате редица банкови операции - нареждане на преводи (включително бюджетни), можете да следите наличност по сметка и движението по нея, с което въпросите за какво, кога и къде сме плащали бързо ще намерят своя отговор. Това ви позволява своевременен контрол и поглед над моментните ви разходи. Също така, през мобилното банкиране можете да плащате и сметките за ток, вода, интернет, парно и каквото още се сетите и да следите отблизо детайлите по кредитите си.

Любимите стари навици

Мит: "Досега сме използвали услугите на банката на гише, свикнали сме и продължаваме по стария начин". Инерцията и удобството на познатото пречат на възприемането на новостите. А когато става дума за пари, част от хората залагат на принципа "Око да види, ръка да пипне" като най-сигурно доказателство. Този мит обаче не издържа пред лесното и бързо решение, което дава Bulbank Mobile, помагайки ни в ситуация, в която да осигурим безопасност за себе си и околните е основен приоритет.

Предимства: Вместо да ходите до филиала на банката, до офис на мобилния оператор или да се редите на опашка на каси за плащане на сметки, можете да превеждате пари, от дивана вкъщи или докато приготвяте вечеря. Така освен, че ще избегнете контактите с други хора, може да пропуснете и пипането на банкноти, които са били в ръцете на незнаен брой непознати лица, което в случая се явява потенциален риск. Времето, в което животът ни се трансформира към използването на онлайн решения изглежда най-подходящият момент да откриете предимствата на мобилното банкиране.

Защита на средствата

Мит: "Страх ме е да не загубя пари от сметката си при "хакерски атаки", посочват клиенти, които още не са открили предимствата на мобилното банкиране. Част от хората споделят, че ги тревожат информациите за зловреден софтуер, чрез който хакерите биха могли да получат лични данни и да източат сметките им. Това обаче далеч не е толкова лесно за изпълнение. В последните години, успоредно с развитието на мобилното банкиране, банките полагат много усилия и влагат огромен ресурс именно в защитата на системите си от подобни посегателства, за да защитят клиентите си и техните финанси.

Решенията: Спазването на някои базови правила за работа в интернет е важно, за да бъдат парите ви на разположение непрекъснато, но това да е сигурно. Ето някои насоки, към които ако се придържате, няма как да станете обект на атака:

- Не използвайте обществена Wi Fi мрежа, за да извършвате банкови операции с мобилното си приложение.

- Създайте си трудна парола, която не съдържа ЕГН, рождена дата или името ви и я сменяйте често. Използвайте уникална парола, а не такава, която ползвате и за други свои акаунти.

- Следенето на сметката ви редовно ще ви помогне да сте сигурни, че нямате липси.

- Поддържайте антивирусната си защита, сканирайте редовно за зловреден софтуер, което важи и за онлайн банкирането ви. Използвайте добра програма за сканиране за зловреден софтуер и го правете най-малко веднъж седмично.

- Не отваряйте от мобилните си устройства SMS съобщения от съмнителни номера и имейли с ексклузивни предложения, които не очаквате.

- Прецизно избирайте и онлайн магазините, от които пазарувате и не приемайте "супер изгодната оферта" от място, за което никога не сте чували.

Цената на удобството банката да е в джоба ти

Мит: "Разходите ни са повече, ако ползваме мобилното банкиране, защото таксите при преводи са по-големи, отколкото, ако предпочетем да посетим банката." Абсолютният мит почива най-вече на разбирането, че колкото по-удобна е една услуга, толкова повече струва на потребителите си.

Фактите: Услугата Bulbank Mobile не струва нищо за клиента и той не плаща отделна месечна такса за това, че използва услугата. Освен това, приложението ще ви спести от разходите за такси за наредените банкови преводи през него, тъй като те са по-ниски от таксите за същата услуга, извършена във филиал.

А как е по света? Очаква се през тази година чрез мобилно банкиране да бъдат разплатени 503 млрд. долара, сочат прогнозите в световен мащаб за 2020 г. В края на годината се очаква и броят на потребителите по света, които използват инсталираната банка директно на телефона си да достигне 7 млрд. души. Бързият темп на развитие на сектора си има логично обяснение според бранша: "Днес времето е един от най-важните капитали. С мобилното банкиране пестим време на клиентите си за важните неща в живота им!"