Амбиция, ангажираност, практичност – Lactalis празнува 10 успешни години на българския пазар
Най-големият производител на млечни продукти планира да покаже нови, по-достъпни търговски марки в различни категории, заяви управителят на компанията Александър Кабакчиев
Амбиция, ангажираност, практичност - с тези три думи започва всичко през 1933 година, когато в Западна Франция Андре Бение създава фирма, произвеждаща едва 17 броя традиционно френско сирене Камембер на ден.
Днес, 90 години по-късно, това не са просто три думи, а корпоративните ценности на Lactalis - семейна хранителна компания от топ 10 в света, най-големият производител на млечни продукти с присъствие в над 150 държави, с над 85 000 служители и над 28,3 милиарда евро годишен оборот.
А през 2023-а Lactalis празнува и 10 години, откакто е на българския пазар!
"10 години минаха наистина неусетно в свръхинтензивна динамика и множество ежедневни предизвикателства на бързооборотната търговия с млечни продукти. Позитивните и видими резултати на Lactalis България превърнаха в професионална страст работното ми ежедневие", споделя управителят на компанията Александър Кабакчиев.
Той разказва, че пътят му в сектора е започнал от най-ниската позиция - мърчандайзер, а когато завършвал образованието си по право, вече е бил мениджър ключови клиенти.
"И така до 2013 г., когато за повече от 5 години се запознах в детайли и с бизнеса с млечни продукти като търговски и маркетинг директор на Меггле България, а развитието ми след 2014 г. до генерален мениджър на Lactalis България дойде в синхрон с амбициите ми за развитие в същия сектор", спомня си г-н Кабакчиев.
По думите му за 10 години на българския пазар компанията е успяла да направи още по-популярна основната марка PRESIDENT, която се асоциира с високо качество, уникален вкус и безупречна репутация.
Александър Кабакчиев отличава още разрастването на Lactalis България, която е успяла да увеличи близо 10 пъти обемите и тройно потрфолиото си.
"За последното десетилетие Lactalis България многократно е увеличила асортимента и продажбите си, а екипът ѝ постоянно се развива", коментира още управителят компанията и добавя, че както всеки пазар си има специфики, така и българският не прави изключение.
Г-н Кабакчиев акцентира върху консуматорския профил на българина, който предпочита традиционни млечни продукти и сегменти, като българското кисело мляко, кравето саламурено сирене и кашкавал. Споделя обаче и че има тенденция за опитването на нови и разнообразни млечни продукти като моцарела, пармиджано, ементал и други сирена, тъй като българите все повече разширяват своите хоризонти не само заради пътуването по света, но и заради желанието да пренесат международни вкусове и в своята кухня.
"Масовият български потребител е консервативен и цената обикновено е важен и определящ фактор при избора на храна. Както вече споменах, българинът е заклет консуматор на традиционните за българската трапеза млечни продукти, но гурме културата все повече налага включването и на специални сирена, например", посочва управителят на Lactalis България, като отбелязва още, че вече има засилен интерес и към по-здравословни продукти без глутен или без лактоза, с ниско съдържание на мазнини или пък с високо съдържание на протеин.
И за да е в крак с всички тенденции и да отговаря на търсенето и желанията на потребителите, компанията винаги подхожда иновативно към продуктите, които предлага. За 10 години Lactalis е успяла да пусне на българския пазар множество нови продукти.
"Особено се гордеем с влизането ни в сегмента на белите Краве сирена - първо с PRESIDENT Salakis, сирене, произведено с ултрафитрация, а от миналата година представихме и типичното за нас краве саламурено сирене под марката PRESIDENT, което подкрепяме и с телевизионна реклама. В разфасовките в саламура сиренето е предварително нарязано, а 330 грама разфасовка предлага и цедка "с ушички" за по-лесно изваждане и изцеждане на саламурата. Това е истинска иновация в сегмента, непозната у нас до момента", подчертава Александър Кабакчиев.
Но и не крие, че пазарът е изправен пред предизвикателства като сивия сектор, инфлацията, която намалява значително потреблението в България, както и все още незатихналите ефекти от COVID-19 и войната в Украйна.
"И въпреки всичко, всяко едно предизвикателство ни мотивира да разсъждаваме как да се адаптираме и да го превърнем в нова възможност. Качественият анализ на пазарната среда е в основата на разбирането на клиентската нагласа и поведение. Цел и търсен резултат за нас винаги е положителното влияние върху бизнес представянето на марката", категоричен е управителят на Lactalis България, но е оптимист, че високият клас млечни продукти ще продължи да се развива с устойчиви позитивни темпове.
Днес компанията е собственост на семейство Бение, което е емоционално ангажирано с бизнеса, понеже членовете му са вече трето поколение мениджъри. Настоящият изпълнителен директор е Еманюел Бение, който е запознат и с най-малките детайли на бизнеса, провежда срещи по цял свят и макар да управлява 85 000 служители, е запознат с всички цифри и специфики за българския пазар.
"Много е активен и движи компанията напред, усеща се почеркът от ръководството му. Уникално изживяване е да седнеш на една маса с него", разказва още Александър Кабакчиев, но е категоричен, че тази отдаденост и ангажираност към компанията може да бъде забелязана във всички служители - от експертизата и професионализма при производствения процес в заводите до усъвършенстването на комуникацията с клиентите, на което се дължат и отличните резултати на Lactalis.
"Стремим се да развиваме истински предприемачески умения, както индивидуално, така и колективно, но работим практично, като същевременно култивираме отворен ум. Споделяме силните моменти с екипa и се учим заедно от всички трудности", отбелязва г-н Кабакчиев.
В бъдеще компанията планира да покаже нови, по-достъпни търговски марки в категории, в които до момента не присъстват на пазара, като например свежи и кисели млека, както и млечни напитки. Oсновен фокус на Lactalis България ще остане брандът PRESIDENT, но иновациите и развитието ще продължат, а много скоро компанията ще представи и нови марки на нашия пазар.
Материалът е изготвен със съдействието на Lactalis.
НАЙ
Колко внасят и получават държавите от бюджета на ЕС?
Постигнат е пробив в преговорите във "Фолксваген" - няма да се закриват заводи
Със заплати от 10 000 лв. магистратите настигат най-високопроизводителните и иновативни сектори
ЕК: Разследването на споразуменията с "Боташ" е приключило, няма нарушения
Колко внасят и получават държавите от бюджета на ЕС?
Постигнат е пробив в преговорите във "Фолксваген" - няма да се закриват заводи
Със заплати от 10 000 лв. магистратите настигат най-високопроизводителните и иновативни сектори
Франция присъедини ядрен реактор към електропреносната си мрежа за пръв път от 25 г.