За да имат успешен бизнес в условията на пандемия, търговците трябва да превърнат магазините в мини центрове за дистрибуция, откъдето клиентите да могат да поръчват онлайн и да вземат покупките, или да уговарят незабавна доставка. Това препоръчва международната компания Brother, съобщава българският офис на фирмата, цитира БТА.

В съобщението се посочва, че 34 на сто от търговците споделят за повишение в постъпленията, след като са предложили услуга за онлайн поръчка и вземане. Като алтернатива търговците могат да изпълняват поръчки на стоки, които имат на склад и след това да ги разпространяват с помощта на различни услуги за доставка.

По време на стриктните ограничения, свързани с Covid, купувачите са се почувствали много комфортно с по-бързите възможности за безконтактни разплащания, които смятат за по-безопасни и по-хигиенични. Търговците проучват възможности, които позволяват на потребителите да плащат според предпочитания от тях метод - без значение дали използват карта, телефона си или дори преносими технологии като смарт часовници, например.

Търговците, които проявяват социална отговорност по време на пандемията, ще спечелят повече клиенти, когато животът се върне към нормалността, смятат в компанията Brother.

Близо две трети от потребителите казват, че етичните практики, като справедливо заплащане на персонала, принос към общността и грижа за околната среда, са все по-важни за тях в резултат на пандемията. Тази позиция е най-силно изразена сред купувачите на възраст между 18 и 34 години, посочват от компанията.

Повечето социални платформи са прегърнали възможността за "социална търговия". Facebook, Instagram и Snapchat вече въведоха функции за електронна търговия, а TikTok изпробва функции за електронна търговия в Европа, отчитат експертите.