Блокирането на Суецкия канал от гигантски контейнеровоз може да струва от 6 до 10 милиарда долара седмично на световната търговия. Това прогнозира германската застрахователна компания Алианц (Allianz), предаде Ройтерс.

Всяка седмица, през която няма трафик в канала, понижава с от 0,2 до 0,4 процентни пункта годишния търговски растеж, според проучването на най-големия застраховател в Европа.

Проблемът е, че блокирането на Суецкият канал нарушава гръбнака на световната търговия, пишат авторите на проучването.

На първо място сроковете за доставка се удължиха от началото на годината и сега са по-дълги в Европа, отколкото през пика на пандемията от Ковид-19, се посочва в проучването.

Продължителността на времето за доставка бе два пъти по-дълга в САЩ, когато запасите се изчерпаха на фона на очакванията, че мащабният пакет от помощи на президента Джо Байдън ще повиши търсенето.

Управата на Суецкия канал активизира усилията си днес да освободи заседналия огромен кораб и да сложи край на блокирането, което повиши цените за превоз на петрол и наруши световните вериги за доставки, отбелязва Ройтерс.