По разпореждане на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров, започна провеждането на ежедневни проверки на всички железопътни проекти с европейско и национално финансиране.

Ресорният заместник-министър Нели Андреева и генералният директор на НК "Железопътна инфраструктура" инж. Красимир Папукчийски следят и докладват на ежедневна база изпълнението на работната програма за всеки обект, а някои проекти министърът проверява лично.

"Няма да толерираме забавяне и некачествено изпълнение на строителните дейности и при всяко констатирано нарушение ще налагаме санкции", заяви инж. Красимир Папукчийски при посещение на жп гара Стара Загора, която в момента се обновява по европроект, цитиран в съобщение на МТИТС.

В рамките на своето посещение в областта, инж. Красимир Папукчийски провери строителните дейности в района на жп гара Чирпан, които са част от проект за ремонт на жп линията Оризово-Михайлово. Изпълнителят на обекта обясни, че се следва работната програма и не се отчитат закъснения. "Строителните дейности на този етап включват цялостна реконструкция на железния път на територията на жп гарите Оризово и Чирпан, изграждане на нова гара в Оризово и ремонт на съществуващата жп гара Чирпан", коментира инж. Папукчийски. Той допълни, че голяма част от жп пътя ще се изгражда по ново трасе, за да се гарантира скорост на влаковете от 160 км/ч.

Вече са прокопани първите 70 метра от най-дългия двутръбен железопътен тунел, изграждан досега в България. Той е с дължина 7 километра и е компонент от мащабния жп проект Елин Пелин-Костенец, чието изпълнение стартира преди малко повече от месец, съобщиха във вторник от МТИТС. Министър Георги Тодоров провери строителните дейности на обекта и отбеляза, че се работи с много добри темпове.

Железопътната линия от Елин Пелин до Костенец, с дължина 51 километра, е най-сложният участък от направлението София-Пловдив. За да се преодолее планинският терен, през който ще премине скоростната жп линия, почти половината от участъка ще се изгражда под земята. Предвижда се строителството на над 20 километра тунели и 3 километра мостове. Проектната скорост на новото трасе е до 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/час за товарни.

Модернизацията на цялото трасе е на стойност 1,024 млрд. лева, които ще бъдат осигурени от две оперативни програми - Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 и Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027.