"За съжаление, прогнозата не може да бъде особено розова. Прогнозата е трудна и неясна." Това каза пред БНР председателят на Българската петролна и газова асоциация Живодар Терзиев. Първата десетдневка на месеца има постепенно и устойчиво покачване на международните цени, което е притеснително, коментира Терзиев. По думите му към днешна дата не се очертава явна тенденция на понижение.

През януари цените ще растат или поне на бензиностанциите няма да видим особено понижение, заяви Живодар Терзиев.

"Очаквам пропан-бутанът да поевтинее. Успоредно с това следващите няколко дни метанът за автомобили, компресираният природен газ, ще продължи да се покачва. Масово цените ще минат 3 лева. Когато единият алтернативен продукт поевтинее, в същото време другият ще стане почти нетърпимо скъп. Ще има отлив от този продукт."

При бензина и дизела няма да има добра новина, посочи Терзиев. Според него ако няма увеличение, то цените ще се задържат.

Запитан може ли да се стигне до недостиг на горива в България, Живодар Терзиев подчерта, че от средата на декември ситуацията на Балканите е спокойна.

"Горива има. Още повече януари не е толкова силен, с толкова голямо потребление. Резерви има - говорим за оперативни резерви, които да покрият временни затруднения. Кой колко заделя от операторите - това са данни леко конфиденциални и са в Държавната агенция "Военновременни запаси", но ние си поддържаме нашите запаси и в случай на крайна нужда сме в готовност да освободим такива", коментира Терзиев.  Той съобщи, че предстои тренировъчно тестово освобождаване на горива, защото такава ситуация не е имало от 2011 г.

В интервю за 3e-news и Dir.bg миналия март Живодар Терзиев предупреди във връзка с предвидената замяна в съвсем недалечно бъдеще ма конвенционалните автомобилни горива със "зелени", че в "държава, която не може да се справи с контрабандата на горива вече 20 години, за администрация, която изпитва очевидни, при това големи трудности в събиране на акциза и ДДС върху енергийните продукти, звучи наивно да се обсъждат скъпи и високо технологични горива". Още по-трудно това се представя пред клиенти, които правят мотивиран избор за зареждане с гориво, основно по предлаганата цена, като са потиснали или са блокирали чувството си за социална отговорност по начислените и платени преки и косвени данъци, какво остава за екология и "спасяване на планетата".