Авиокомпании отказват да връщат пари за отменени полети
По принцип е възможно да възстановим разходите на потребителите за билети, но не и в обичайните времеви рамки, заявиха от "Луфтханза"
Европейските авиолинии, чакащи на опашка за получаване на държавни помощи, за да преживеят кризата с коронавируса, гледат и към друг източник на безлихвени заеми - своите клиенти, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Лишените от приходи превозвачи искат отмяна на правилата на ЕС за връщане на парите на клиентите при отмяна на полети. Вместо това те предлагат да издават ваучери на клиентите си в момент, когато стотици хиляди полети са отменени заради пандемията.
Ако се наложи да връщат пари, това ще източи допълнително касите на авиокомпаниите, които и без това се нуждаят от правителствена помощ, за да оцелеят, отбеляза Ройтерс.
Потребителски организации казват, че някои големи компании вече пренебрегват правилата и ги разкритикуваха, че принуждават потребителите да им заемат пари.
"Бяхме залети от оплаквания на пътници, че не могат да си вземат парите от авиокомпаниите", каза вчера Рори Боланд от британската организация за защита на потребителите "Уич".
Европейската комисия отхвърли призивите на сектора за облекчаване на правилата за обезщетение при отмяна на полети, но авиокомпаниите казват, че просто не могат да ги изпълнят.
"Изправени пред катастрофа с приходите, много компании могат да предложат само ваучери, вместо непосредствено обезщетение в брой за отменени полети", заяви лобистката група "Еърлайнс фор Юръп".
Говорител на "Луфтханза" каза, че връщане на парите за билетите е възможно по принцип, но не и в обичайните времеви рамки.
"Изиджет" и "Бритиш еъруейз" са премахнали от сайтовете си формулярите, с които пътниците могат да поискат онлайн да им бъдат върнати парите. Сега това искане може да бъде направено само по телефона, но в "Туитър" мнозина се оплакват, че свързването е трудно, защото колцентровете са претоварени от обаждания.
"Ер Франс-Ка Ел Ем", която подобно на "Луфтханза" е отменила повечето си полети, казва на клиентите, че не предлага повече незабавно връщане на сумата от закупените билети. Вместо това тя предлага клиентски кредит, валиден за една година, парите от който могат да бъдат върнати едва в края на този период.