Днес всеки онлайн бизнес търси начини не само да увеличи продажбите и да подобри възвръщаемостта на рекламния си бюджет. Задачата е трудна, защото онлайн рекламата става доминантен маркетинг канал и поскъпва непрекъснато. Българската компания EasyAds предлага иновативно, ефективно и достъпно за всеки един онлайн магазин решение - динамичен продуктов ремаркетинг, който помага на е-магазините да повишат значително ефективността си.

"Колко често се случва да разглеждате продукт в електронен магазин и известно време след това да виждате разглежданите от вас продукти в реклами? Всъщност, вероятността човек да се върне обратно в онлайн магазина и да направи покупка след подобно напомняне, е голяма. Именно това напомняне в рекламите е ключово за ефективността на онлайн магазините, където конкуренцията е по-голяма от всякога." Прочетете какво още споделя казва в интервю за Dir.bg Иван Иванчев от рекламната платформа EasyAds.

Какво точно е "динамичен продуктов ремаркетинг"?

Динамичният продуктов ремаркетинг е рекламна технология, която позволява на онлайн магазините да показват персонализирани реклами на потребители, които вече са разгледали продукти на сайта им. Всъщност, това е скритото оръжие на всички успешни онлайн магазини и ние решихме да го създадем в България. Чрез интелигентни алгоритми, нашата платформа вече може да анализира поведението на потребителите и показва в рекламните банери най-подходящите продукти.

Колко време отнема разработката на такъв рекламен продукт?

Ние имаме сериозна основа, тъй като EasyAds е рекламна платформа с вече почти 20 годишен опит. Добавянето на динамичен продуктов ремаркетинг за нас беше само надграждане на съществуващата инфраструктура, докато за един нов бизнес това би означавало години, прекарани в програмна разработка. Въпреки опита ни, за нас беше истинско предизвикателство и ни отне около година.

С какво EasyAds се различава от други ремаркетинг платформи?

EasyAds се отличава с това, че разполага с директни рекламни кодове в над 100 български медии, без да разчита на openRTB пазара, доминиран от Google. Това означава, че клиентите получават допълнителен рекламен канал, в който не фигурират посредници и който не се припокрива с други програматик платформи. EasyAds осигурява независим и допълнителен начин за достигане до аудиторията. Освен това, ние предлагаме една изцяло self-service платформа, която дава на рекламодателите пълна свобода за бюджетиране и настройване на на логиката за ремаркетинг.

Къде се показват вашите динамични продуктови реклами?

Нашите медийни партньори са над 100 български сайта, сред които повечето традиционни медийни брандове като 24chasa.bg, btvnovinite.bg, dir.bg, mediapool.bg, offnews.bg, imot.bg, mobile.bg и много други.

Този вид таргетиране с продукти, не притеснява ли потребителите?

Обратно на схващането, че пресонализирането на рекламата вреди, всъщност е точно обратното - потребителите не виждат случайни послания, а много адекватни предложения, базирани на тяхното съвсем скорошно поведение. А рекламодателите получават по-добра възвръщаемост на средствата си. Получава се win-win модел, който работи за всички.

С колко вашата услуга подобрява тази възвръщаемост?

За всеки маркетолог терминът ROAS - return on ad spend (колко пъти се връщат вложените в реклама пари) е важен измерител на почти всяка онлайн реклама. При динамичния продуктов ремаркетинг ROAS може да бъде от 3-4 до над 100, поради персонализацията на рекламите. Това е по-ефективно от всяка друга форма на дислей реклама. Част от нашето kknow-how се състои в задаването на логиката самите криейтиви. Бързо се учим се от данните и прилагаме опита за всеки клиент индивидуално.

Остава ли място за креативност при подобна автоматизирана услуга?

EasyAds е партньор на множество рекламни агенции и преди да се заемем с динамичния ремаркетинг, ние се наложихме като професионалисти в изработката на геймифицирани HTML5 реклами. Тъй като нашия досегашен опит беше основно с премиум марки, ние знаем как се правя красиви и функционално удобни за потребителя криейтиви. Прилагаме този подход и при продуктовите банери, за да предизвикваме интерес и да ангажираме аудиторията. Успяваме да превърнем банера в интерактивен инструмент, който продава.

Кои са потенциалните клиенти на тази услуга, всеки е-магазин ли може да се възползва?

Динамичният продуктов ремаркетинг може да се ползва от всеки онлайн магазин . Но колкото по-голям е онлайн бизнесът, толкова по-значителни са ползите от ремаркетинга, тъй като аудиторията е мащабна и възможностите за реализиране на продажби - по-големи. Затова нашата услуга е насочена към средни и големи онлайн магазини, които имат над 100 поръчки дневно.

Колко сложно е да се стартира такава услуга?

На теория услугата може да се настрои и стартира за около 1-2 часа. Но на практика може да отнеме и няколко дни, тъй като се изисква намеса и на техническо лице, а не само на маркетинг специалист. Ние самите оказваме пълно съдействие и улесняваме процеса, тъй като сме преди всичко софтуерна компания.

Обмисляте ли да предлагате тази услуга и на пазари извън България?

Да. Динамичните криейтиви на EasyAds могат да се използват не само в нашата мрежата от сайтове, но и извън нея - в Google Ads или в DV360. В този случай медия-купуването и таргетирането се случват в Google Ads акаунта на клиента, а ние управляваме самите криейтиви и показването на правилните продукти в тях. Нарича се dynamic creative optimization и е популярна услуга, все още непозната у нас.

Какво е бъдещето на е-търговията в България?

От гледна точка на технологията, ние виждаме бъдещето в маркетинг автоматизация, която обаче изисква човешка намеса за стратегически анализ, персонализиран дизайн или просто за задаване на правилната бизнес посока. Затова зад нашата услуга винаги стоят хора, тя не е и не бива да бъде на 100% автоматизирана.

Повечето големи офлайн търговци имат съвсем отскоро онлайн присъствие и тепърва ще се развиват. Сайтове им вече са много посещавани, но делът на онлайн купувачите в тях е все още малък процент. Голяма част от потребителите, които в момента ползват уеб сайта само да разглеждат продукти и да се информират, лека полека ще се превърнат в лоялни онлайн купувачи. Налице е огромен потенциал, който може да се отключи именно чрез напомнящи ремаркетинг кампании.

Съдържание на: ИЗИАДС ЕООД
ИЗБРАНО