Рекламен клип на шоколадовото блокче Twix беше забранен за излъчване по телевизията във Великобритания заради насърчаване на опасно шофиране, съобщи BBC.

Рекламата показва мъж с развяваща се коса, участващ в автомобилно преследване и катастрофа, при която неговата и идентична, карамелено оцветена кола се сблъскват и "слепват" една върху друга — като блокче Twix.

Пет подадени оплаквания срещу рекламата твърдят, че тя насърчава опасно шофиране и е безотговорна.

Mars-Wrigley, собственик на Twix, защити клипа, като посочи, че той има "кинематографски стил" и е поставен в "абсурден, фантастичен и нереалистичен свят". Позицията беше подкрепена и от Clearcast — неправителствената организация, която одобрява рекламите за излъчване.

Но регулаторът Advertising Standards Authority (ASA) постанови, че рекламата "не трябва да се излъчва отново" в този вид, тъй като "оправдава и насърчава опасно шофиране".

 

Макар ASA да призна, че каскадата в края на клипа подчертава фантастичния му характер, проблемът идва от първата половина на видеото, в която се показва шофиране, "което вероятно нарушава законовите разпоредби на пътния правилник".

Според регулатора има "подчертан акцент върху скоростта", включително чрез "динамична музика и бърз монтаж" в сцената с преследването, както и "видими следи от гуми" по пътя.

Mars защити рекламата, заявявайки, че "колите са заснети да се движат със законово допустими скорости и евентуално подражание би отразявало единствено легално и безопасно шофиране".

Гигантът, който притежава още M&M"s, Celebrations и Maltesers, добави, че Twix е известен със "своя абсурден и игрив хумор", което е отразено и в рекламата.

В заключителната сцена шоколадово блокче Twix пада през отворените люкове на двете коли, преди те да потеглят — все така "слепени", с финалния надпис: "двете са повече от едно".

От своя страна Clearcast също заяви пред ASA, че стилът на видеото ясно показва, че то не трябва да се подражава, нито намеква, че "безопасното шофиране е скучно".

В своето решение ASA инструктира Mars "да не оправдава или насърчава безотговорно шофиране, което вероятно би нарушило пътния кодекс, в бъдещите си реклами".