Google за пореден път е най-силният бранд на националния пазар
С независимо проучване на потребителския сегмент на българския пазар стартира осмото издание Superbrands Bulgaria 2021/2022, в класацията Топ 20 са два български бранда – „Девин“ и bTV
Световната интернет търсачка Google за пореден път не отстъпва лидерската позиция сред най-силните марки в България, а "Девин" за първи път е начело сред българските брандове. Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands. Проучването се провежда за осми пореден път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgaria 2021/2022.
Само още един български бранд - bTV, е в престижната класация Топ 20. За целите на изследването номинираните марки бяха позиционирани в 27 категории.
Глобалната организация предоставя право само на квалифицираните брандове да участват в официалната публикация за България за 2021/2022 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови и публични комуникации, за да демонстрират сред потребителите и партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands:
Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават. Superbrand трябва да демонстрира:
Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ
Май 2021 г.
МАРКА КАТЕГОРИЯ - СЕКТОР
- GOOGLE Интернет (търсачка)
- COCA-COLA Напитки - безалкохолни
- FACEBOOK Интернет (социална мрежа)
- LIDL Търговски вериги и центрове
- ADIDAS Облекло и обувки
- BOSCH Електродомакински уреди
- ARIEL Стоки за бита
- SAMSUNG Технологии
- OMV Търговия с горива
- HEINEKEN Напитки - бира
- NIVEA Козметични продукти
- DEVIN Напитки - минерални води
- KAUFLAND Търговски вериги и центрове
- MILKA Храни - шоколад
- APPLE Технологии
- BTV Медии - телевизия и радио
- BAYER Фармация и медицина
- SHELL Търговия с горива
- NIKE Облекло и обувки
- NESCAFE Напитки - кафе и чай
ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ И СЕКТОРИ
Май 2021 г.
AUDI | Автомобили
GOOGLE | Интернет
NIVEA | Козметични продукти
КАПИТАЛ | Медии - вестници и списания
BTV | Медии - телевизия и радио
COCA-COLA | Напитки - безалкохолни / газирани безалкохолни напитки
ДЕВИН | Напитки - безалкохолни / минерални води
HEINEKEN | Напитки - бира
DOMAINE BOYAR | Напитки - вина
JOHNNIE WALKER | Напитки - високоалкохолни / уиски
ABSOLUT VODKA | Напитки - високоалкохолни / водка
LAVAZZA | Напитки - кафе
ADIDAS | Облекло, обувки
OMV | Търговия с горива
TURKISH AIRLINES | Пътуване - авиокомпании
АЛБЕНА | Пътуване - хотели, курортни комплекси
HAPPY | Ресторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР"ИВАН ВАЗОВ" | Свободно време и забавления
ARIEL | Стоки за бита / битова химия
IDEAL STANDARD | Стоки за бита / санитарен фаянс
BOSCH | Стоки за бита / електродомакински уреди
ЯВЛЕНА | Недвижими имоти
VIVACOM | Телекомуникации
SAMSUNG | Технологии
TECHNOPOLIS | Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника
LIDL | Търговски вериги и центрове
BAYER | Фармация и медицина
VISA | Финансови услуги / кредитни карти)
БАНКА ДСК | Финансови услуги / банки
SDI | Финансови услуги / застраховане
ВЕРЕЯ | Храни / млечни продукти
МАДЖАРОВ | Храни / месни продукти
DERONI | Храни / консервирани храни
MILKA | Храни / шоколадови и захарни изделия
ROLEX | Часовници и аксесоари
Глобалната организация Superbrands
Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, която е представена в над 80 страни по целия свят. През 2005 г. България стана официален член на глобалната организация Superbrands.
Какво означава Superbrand?
Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и именно в тях са готови да инвестират. Superbrands символизира качество, надеждност и различие. Изданията Superbrands
Изданията Superbrands са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки, известни в десетки страни по света като Библията на брандинга. Те имат широка читателска аудитория, защото дават отлична представа за лидерите на националния пазар и за неговото развитие. Компаниите успешно използват книгите, за да демонстрират историята, развитието и съвременните достижения на своите брандове, те са ценен корпоративен подарък за клиенти, партньори, журналисти и инвеститори. Почетните награди Superbrands
През 2015 г. Superbrands Bulgaria учреди две почетни награди: за промоцията на бранда България и на българската култура по света и за значим социален принос към обществото. Първите носители на почетните отличия са футболната звезда Димитър Бербатов и талантливият млад диригент Йордан Камджалов.
През 2017 г., тенис звездата Григор Димитров беше отличен с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света. Оперната прима Веселина Кацарова получи почетен приз за принос в промоцията на българската култура по света.
През 2019 г. най-бързата ни лекоатлетка Ивет Лалова беше отличена с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света. Българският учен проф. Владимир Кефалов получи почетен приз за промоцията на българската наука по света, за фундаментален принос в изучаването на ретината на окото.
НАЙ
Тимошенко обвинява Киев, че подарява единствения завод за титан в Европа на близки до Русия
„ГБС Енерджи Сълюшънс“ прилага иновативни решения в ключов енергиен проект за България
Професор апелира за нов международен договор за намаляване добива на изкопаеми горива
До 500 лв. стига новогодишният куверт в столичните заведения
До 500 лв. стига новогодишният куверт в столичните заведения
Молдова се кани да национализира "Молдовагаз", наполовина притежавана от "Газпром"
Тимошенко обвинява Киев, че подарява единствения завод за титан в Европа на близки до Русия
"Булгаргаз" прогнозира около 8% поскъпване на газа за януари, с около 1% под първата заявка