Европейският медиен алианс обединява сили в трансгранично сътрудничество
Заедно ще подобрят възможностите за реклама
Главните изпълнителни директори на телевизионните оператори, членове на Европейския медиен алианс (ЕМА) се споразумяха за сътрудничество. Заедно те ще посрещнат предизвикателствата пред индустрията и да подобрят рекламните възможности в полза на рекламодателите и телевизиите.
Обединени от сходни цели и вдъхновени от общи предизвикателства на медийната среда, телевизиите комбинират мощта си, за да създадат възможности за трансгранично сътрудничество на пазари, които обхващат повече от 200 милиона домакинства и достигат до 550 милиона граждани. Общата визия на водещите телевизии в Европа улеснява техните международни бизнес взаимоотношения
Теодор Кириаку, председател и акционер на Antenna Group, беше домакин на срещата на EMA, в която се включиха и ProSiebenSat.1 Media SE (Германия, Австрия, Швейцария), Channel 4 (Обединеното кралство), TF1 (Франция), Mediaset (Италия), Central European Media Enterprises (Централна и Източна Европа /и мажоритарен собственик на bTV Media Group в България/) и Impresa (Португалия), с цел укрепване на бизнес взаимоотношенията между телевизиите в Европа.
Срещата се фокусира върху общите предизвикателства, с които се сблъскват телевизионните оператори заради липсата на единна рамка, която забавя разпространението на неограничено видео съдържание през всички платформи на пазарите в EMA и пречи на рекламодателите да се възползват пълноценно от потенциала на премиум инвентара в Европа. В резултат на диалога и споделянето на успешни практики от различните региони участниците идентифицираха няколко потенциални възможности за сътрудничество, като иновациите остават ключов фактор за задържането на водещи позиции в динамичната пазарна среда.
Като допълнение към досегашните си съвместни инициативи, лидерите на EMA решиха да създадат съвместно управление, което да работи за утвърждаването на единна мярка за измерване на видео инвентара, както и за въвеждането на персонализирана телевизия с таргетирано рекламно съдържание (addressable TV) на партньорските пазари. EMA споделя визията, че обединяването на сили на европейско ниво и осъществяването на съвместни инициативи в множество страни предлага уникална възможност за значително ускоряване на дигиталната трансформация.
„За мен беше удоволствие да бъда домакин на тази среща на върха на изпълнителните директори на водещите телевизионни оператори в Европа и да насърча и подкрепя сътрудничеството между лидерите в индустрията в търсенето на отговор на бързо променящия се медиен пейзаж, в който глобалните играчи навлизат агресивно“, коментира Теодор Кириаку, председател на Antenna Group.
Макс Конце, главен изпълнителен директор на ProSiebenSat.1 Media SE, каза: „За пореден път имахме голяма среща на високо равнище на Европейския медиен алианс. След като проведохме полезни дискусии за предстоящите предизвикателства, как да се справим с тях и как да организираме екипната работа по ключовите теми като стрийминг, монетизация и технологии, съм много доволен, че всичките ни общи приоритети постигат напредък в рамките на Европейския медиен алианс. Освен това, отзивите за стрийминг платформата ни Joyn, която стартира наскоро, показват силен интерес от държавите към въвеждането й на европейско ниво.“
Кристоф Майнуш, съизпълнителен директор на Central European Media Enterprises, коментира:
„Срещата беше чудесна възможност мениджърите на водещите европейски медии да се съберем на едно място, за да определим стратегическата посока за реализиране на потенциала на неограниченото видео през всички платформи. Стремим се да имаме водеща роля във формирането на стандартите на индустрията за единна мярка за измерване, както и за addressable TV, и в CME очакваме с нетърпение съвместните инициативи на EMA в Централна и Източна Европа." Алекс Мейхон, главен изпълнителен директор на Channel 4 Television, каза: „Като обществен търговски оператор, ние от Channel 4 познаваме трайната сила на телевизията като най-мощната рекламна платформа и вярваме, че сътрудничеството и партньорството ще засилят нашия успех. Продължаваме да бъдем изцяло ангажирани с взаимодействието си с нашите европейски ТВ партньори, за да гарантираме, че сме винаги иновативни в полза на рекламодателите на този все по-динамичен пазар.“