Светът се развива и променя. Виждаме го всеки ден около себе си. Променят се и услугите, които ползваме. Сега всичко е по-лесно. Да се чуваме с приятелите си. Да пазаруваме. Да си изберем почивка за лятото. Да боравим с парите си. Това е бъдещето, което е вече тук.

Финансовите услуги са нещо, без което не можем в съвременния свят. Банките, сметките и плащанията са част от деня на всеки. Затова нека погледнем към тази сфера и да видим как се променя.

Наред с възможностите за онлайн кандидатстване за кредит, издаване на банкова карта или откриване на депозит, на пазара вече има и виртуални услуги, чрез които клиентите имат достъп до по-комплексно обслужване и консултация.

Всеки може да избере най-подходящия и удобен за него канал на комуникация, според собствените си нужди и предпочитания, без да е необходимо да посещава банков филиал.

Отличен пример за скоростта на развитие на електронното банкиране у нас е обновената платформа ДСК Директ, която има нови функционалности, подобрен дизайн и изключително удобство при заявяване на продукти и услуги през мобилни устройства.

Тя е подходяща за индивидуални и бизнес клиенти, с бърз и лесен достъп до банковата сметка. В допълнение, апликациите DSK Smart и DSK Business са отличен помощник за сигурно банкиране по всяко време и от всякъде.

Очаквано, най-голям ръст имат транзакциите през мобилното банкиране ДСК Смарт, като сравнено с 2017 година активните потребители на мобилната апликация нарастват с 76%, а транзакциите, извършени през апликацията с 85%.

Причините за това са все по-широкото навлизане на мобилни апликации и цялостната дигитализация на каналите за предоставяне на услуги. Сред обновените функции и продукти на Банка ДСК са опциите за вход с пръстов идентификатор или кратък ПИН, възможността за промяна на лимити за теглене и плащане, блокиране, активиране, извършването на преводи, запазване на час за консултация в клон на банката, нова форма за обратна връзка.

Статистиките показват, че потреблението на онлайн услуги расте, търсенето и доверието от страна на клиентите също, за което свидетелства и факта, че вече има 1 000 000 потребители, регистрирани в онлайн платформата ДСК Директ. Факт, с който не всяка банка може да се похвали. Ако си представим всичките тези хора застанали един до друг, редицата им ще е дълга близо 500 километра, разстоянието от София до Варна. Това са почти 15% от населението на България в момента. Внушително! Значи хората оценяват удобството да банкират онлайн.

Затова трябва да бъдат улеснени-сайтове, информация, достъп. Едва ли е случайно и това, че преди дни Банка ДСК спечели голямата награда и за "Най-добър сайт на годината" в категория "Банки" в международния конкурс Progress Sitefinity 2017. Това е още едно доказателство за усилията на трезора да насърчава и улеснява клиентите си, които предпочитат електронните услуги.

Първото място е извоювано в остра борба, в която се конкурираха 51 уебсайта, номинирани в 17 категории.

Изборът на победителите в конкурса се извършва на два етапа. Първо вътрешно жури на Progress избира трите най-добри сайта във всяка категория по технически показатели. След определяне на финалисти, на втория етап се обявява публично гласуване чрез имейл и чрез социалните медии, а получилите най-много гласове, в отделните категории, са и големите победителите на финалното гласуване. Така че нищо случайно няма в това, че Банка ДСК има водеща роля в електронното банкиране-бъдещето вече е тук.