Повече от 50% от служителите на УНИКА България ще продължат да работят от домовете си до края на 2020 година. Те ще имат възможност да съвместяват на ротационен принцип работа от офис и от дома, за да се избегне ненужно концентриране на хора в Централно управление и продажбени офиси, докато не се нормализира напълно епидемиологичната обстановка в страната.

След края на извънредната ситуация в България, едва 10% от служителите на УНИКА се върнаха в Централно управление, като през летните месеци този процент не се предвижда да надхвърли 25-30%.

Още седмица преди въведеното извънредно положение в страната, поради пандемията от COVID-19, служителите на УНИКА България бяха призовани превантивно да останат и работят от домовете си. След обявяването му на 13 март, 90% от хората от Централно управление и 50% от продажбените офиси останаха вкъщи, като масово работеха от разстояние. Два дни по-късно, всички служители на Централно управление бяха у дома с единични изключения, поради естеството на дейността им, която практически е невъзможно да се извършва дистанционно. За тях бяха осигурени всички защитни средства, служебен транспорт, а достъпът до офис пространството беше ограничен изцяло за външни лица. Предприетите действия от страна на компанията, са резултат от опита и желанието да се защити здравето на служителите, на техните близки и клиентите на УНИКА.

В качеството си на застрахователна компания, УНИКА има не по-малко отговорности и към своите клиенти и техните нужди. Въвеждайки тази мащабна реорганизация за дистанционна работа, в нито един момент клиент на компанията не е възпрепятстван да плати своята полица, да застрахова автомобила си, дома или здравето и живота си, или да подаде иск за обезщетение, което застрахователят да му изплати в нужните срокове.

Зад възможността УНИКА да продължи да обслужва своите клиенти през месеците на изолация, стоят редица въведени дигитални услуги, както и автоматизирането на някои бек офис операции посредством различни софтуерни нововъведения, като например интегриране на софтуерни роботи.

От 2018 година клиентите на компанията могат да подават изцяло онлайн претенции по всички видове застраховки, включително и сами да снимат щетите по своя автомобил и имущество, благодарение на доверието, изградено през годините между УНИКА, клиенти и посредници. Днес над 70% от проведените огледи са самостоятелните огледи на щети по автомобили и имущество.

Сред онлайн услугите, които предлага застрахователната компания е и сключване на онлайн застраховка и възможността за онлайн плащане, като някои от продуктите, клиентите могат да закупят от самия сайт на УНИКА, а за други е нужно само да се свържат с предпочитан офис по телефон или имейл.

"Равносметката след изминалите три месеца за УНИКА е, че ние спокойно можем да продължим да работим безсрочно при обстоятелствата, пред които ни изправи пандемията от COVID-19. От една страна имаме почти пълната възможност да обслужваме дистанционно своите клиенти, от друга работата от разстояние не е нещо ново или необичайно за нашите служители. Вече три години хоум офисът е част от корпоративния живот на УНИКА, като през последната една година това беше 20% от служебното им време. В момента пред УНИКА не стои необходимост прибързано и рисковано да връщаме всички хора в офисите и Централно управление, докато COVID-19 e все още част от нашето ежедневие.", споделя Николай Генчев, главен изпълнителен директор на УНИКА България.

Същевременно през седмиците на извънредно положение сред служителите на УНИКА България беше проведено онлайн проучване как се чувстват, работейки от разстояние, дори и при тези извънредни обстоятелства. Положителната обратна връзка мотивира и сформирането на работен екип, който има за цел да изследва дългосрочните нагласите на всички служители и мениджъри, както и да въведе необходимите организационни и трудово-правни промени. Това ще даде възможност за все повече опции за работа от различни места, защото работа от разстояние не означава само домът. Това означава възможност да работиш от всяко едно място, което има интернет връзка. Може да е офисът, домът или coworking spaces. Може да е вилата или хижа в планината. Работа от разстояние означава повече свобода и мобилност, и по-добър баланс между личен и професионален живот.

Не на последно място, моделът "работа от разстояние" изисква и дългосрочна политика за запазване на корпоративния дух сред колегите и чувството за социална принадлежност. Това включва предлагане на различни възможности за работно пространство, организиране на разнообразни социални събития като неформални фирмени активности, партита, тиймбилдинги, обучителни програми и различни форми на физически и онлайн споделени пространства. По този начин колегите ще запазят възможността да общуват помежду си пълноценно и да обменят опит.

И ако някога работа от разстояние или офис без граници е звучало повече като мечта, то днес все по-осезаемо се очертава като новото нормално за служителите на застрахователна компания УНИКА.

*рекламна публикация