Настанаха тежки времена за големите автомобилни компании
Бизнесът се надпреварва със съобщения за затваряне, спиране, ограничаване на производства, съкращения, стачки и др. п.
Обратно в новинатаКоментари - Настанаха тежки времена за големите автомобилни компании | Бизнес.dir.bg
Коментари
Ся ЕСъту ши спасява държавните западни компании за наша сметка. Иначи пазарната икономика, свободната икономика, невидимата ръка на пазара, Ето защо БГ нищо не произвежда. Иначе Бай Тошо много лош бил и икономиката на НРБ неефективна. Много ясно нал сичку на запад е държавно. Напраеха си комунизма а на нас ни обясняват, че е лошо. "През 2023 г. например 4-5 млрд. евро от държавните "фосилни" помощи са отишли за коли от три марки - БМВ, Фолксваген и Мерцедес "През септември американската компания "Интел" () също се отказа от строителството на завод за чипове в Германия. Причина за това решение е слабото търсене на полупроводници, свързано със спада на пазара на електромобили, отбелязват анализатори. Проектът е спрян, въпреки че германското правителство обеща да го субсидира с около 10 милиарда евро."
Значи ще джаскаме мита на Китайските коли заради “незаконни субсидии”, а след това като става въпрос за Европа : “ Проектът е спрян, въпреки че германското правителство обеща да го субсидира с около 10 милиарда евро.” На мен пък ми омръзна да се опитват да ми набиват в главата че една кола трябва да струва 50000+ евро и това е нормално! Електрическите коли са много по прости технологично от тези с бензинови и дизелови двигатели. Какви са тия глупости че колите станаха толкова скъпи? Искат набързо да си избият инвестициите май! Като Фолксваген не може да се оправя, да фалира. Друг ще и купи активите и ще прави коли. Аман вече да натискат потребителите да плащат за грешките на големите мениджъри!!!
да си олекотят моделите - да минат на производство на по-малки коли, харчещи по-малко производствени ресурси и по-икономични при експолатация. Тогава у нас временно ще нарастне борят на убитите шофьори при ПТП, но какво да се прави - естествен подбор е, освен това ще нарастне търсенето на нови автомобили, след като едните вече са катастрофирали.
"Ситуацията на пазара на електромобили в Европейския съюз поставя под въпрос амбициозните цели на Брюксел до 2035 г. да бъде прекратена продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили в страните от ЕС". Ще им дойде акъла в главите прости
Само в "Москвич" и "Лада" всичко е наред... :)))
Явно в ЕС не знаят третия закон на Нютон. "Всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие."
Фирмите, които говорятг за проблеми са едни от най-големите на света, с най-добрите специалисти и анализатори. И със сигурност имат много ясна представа къде е проблема и какво ако се направи би се разрешил. Да ги бяха попитали, щяха да кажат какво да се реши. Но в статията нищо такова не намирам. Или не е полит-коректно решението, което те предлагат, или Европейските политици са решили сами да решават какво и как да променят, което уж да реши проблема, а всъщност съвсем да го задълбочи.
понеже съм от 35 години на мястото на събитието накратко решение няма. От Фолксваген предложиха намаление на заплатите с 10 %, а работническият съвет иска увеличение с 7 на сегашните заплати. В автомобилната индустрия са най високите заплати в машиностроенето. Кризата е повсъместна и изход няма.
Интересно кога най-после ще има реален пазар, а не планова икономика? От една планова икономика с петилетки в друга. Когато да притежаваш и поддържаш електромобил стане по-евтино от дизеловия му вариант всички ще почнат да купуват електромобили. Всичко е пазар и цени, а не измислени регулации.
Е как така ? Нали наложихме санкции на Русия? Спряхме руските нефт, газ и т.н.? Нали минахме на ЗЕЛЕНА енергия? как така масово затварят автомобилни заводи? Иначе после реват как Русия е виновна че вменява на населението да гласува СРЕЩУ сегашните управляващи в Германия идругите евродържави.
тия намазаха филията от двете странаи, даже и по ръбовете... тия не познават паерите миии дгдве
Тези все говорят за незаконни държавни субсидии в Китай, но реално в ЕС всяка държава субсидира частните фирмите с компенсации за високи цени на ток, високи цени на газ и т.н. но го пишат компенсации и затова било законна държавна помощ.
Европейския Съюз е най-протекционистичната търговско-икономическа международна организация. Не можеш вечно да я караш на субсидии, фондове, ала-бала ... Винаги идва край и келнера идва със сметката. България днес е заден европейски двор единствено приет в ЕС да бъде Санитарен Пояс като външна граница за богоизбраните западняци от Клуба на Колонизаторите. До 5 години очаквам българина да разбере най-накрая в какви яки евро-атлантически говна се нахендрил.
Тежките времена за ЕС-то тепърва започват. Половин трилион евро беше търговския оборот между ЕС и Руската Федерация. ЕС купуваше от Русия от енергийни източници, през висококалорични и коксови въглища, метали, сплави, руди, торове, да риба и зърно а Русия купуваше от ЕС основно скъпи стоки - от автомобили, през електроника, домашни/кухненски уреди, мебели, керамика, яхти, луксозни стоки всякакъв вид, и много манджа и то все скъпа европейска манджа. Търговския дефицит беше винаги в полза на ЕС. Днес ЕС няма къде да продаде скъпите си стоки по света, НЯМА КЪДЕ. И ще става от зле по-зле.
Нормално - застаряващо население, намаление на младите хора като бройка, както и факта, че се напълниха с мигранти които да им работят на минимални работни заплати и просто няма кой да купува нови автомобили.
умира курвата на педофилието- европа, умира.... бавно но бустерирано! простреляна от от урсула! в гъза педерсаки, туски! е, поне полския водопроводчик ще ви пере мръсните гащи, педи грозен ебан в гъза посран! туск! .......... Бог с нас
скотини дойчовски и франзели . Искам грозна Дачия с манивели на прозорците за 50 хиляди лева. После ще се смеем на Руснаците и ладите им ама през сълзи.
И още ще затварят. Най-евтиното БМВ ЕВ е 71 хил. евро за базовия модел, а в ЕС средната годишна заплата е 26 хил. евро. Хората нямат пари да си купуват тези скъпи боклуци.
А само тук там се изпуска по нещо, че електричните съсипват гумите с 30% по бързо от другите и създават механично замърсяване, което няма как да се чисти.
Немско не карам. Тия кат махнеш Фердинанд Порше, не са имали нищо читаво никога. Дори и поршетата в момента са изгъзица, а не спортен автомобил. Сув мув само на трактор не са ги обърнали...
Купуваш електрическо БМВ или Мерцедес са 400 000 лв и започваш да спестяваш бензин, то е просто комично! Хората да не са малоумни!
Е те немските електрички са поне 3 пъти по-скъпи от китайските и два пъти от френските. Все едно купуваш самолет, а не Ауди, Мерцедес или БМВ!
--- Китай ли е виновен? --- Не, Путин е виновен. Той лично, заедно с Медведев, Шойгу и т.н., на които "свободната" западна либерастка преса приписва всичко лошо на този свят. Иначе ако сме сериозни, не може да продаваш продукт с близо 300% печалба от вкараните разходи за изработката му. Ако направите сметка, в момента цената на среден клас автомобил е от 2 до 3 пъти по-висока заради програмираните дефекти. Инженерите под натиска на меринджеите проектират агрегати и системи с програмирани дефекти, които настъпват на точно фиксиран пробег и не влизат в гаранцията. Драгия клиент е принуден да посети официалния сервиз, защото лизинговия договор го задължава. Ходих на последния автосалон и видях, че в автомобилите среден клас (те са моята черга) са набутани с безсмислени шарении и екстри, които вдигат цената. Но дори и при високи нива на оборудване ми бие на еФФТино - пластмаси, материи на седалки, копчета и грозната мода всички да слагат огромен таблет на таблото. Електрическите коли са продукт на зелената мафия и батериите са най-мръсната им част. Продават се на двойна цена спрямо съпоставим модел на ДВГ. Но европееца не е глупак - той иска да зареди колата за 5 мин. и да мине средно 800 км. Някои дизелови коли минават 1200 км с 5 минутно сипване на нафта. Никой електрически миксер в момента не може да постигне това на стандартна зарядна станция. Нещо в схемата куца - хем няма автономност, хем плащаш 2 пъти по-скъпо.
Зелената "сделка" на зелените германофашисти приключи. Тия нещастници еб..аха маата на обикновения германец, респективно обикновения европеец, респективно - обикновения българин. Ше ни закриват ТЕЦ-овет? Я им мама-та безполезна.
Тия пробутваха все по големи дараци на все по космически цени. Сега да го духат колективно деева и изпаднали глупави германци. Едно време мейд ин Джърмани е било синоним на боклук! Сега пак е същото. Тия бяха държава за няма и 10 г. при Хитлер, но се отекоха от него и отекоха в канавката. Най лошото е, че управляващата паплач в България все я тегли да слугува на немци.
"... възползвайки се от незаконни държавни субсидии" Що за малоумно определение?! Кой определя "законността" на субсидите в САЩ, ЕС, Китай, Индия... Дядо Боже, марсианците...
Каквото сам си направиш, никой не може да ти го причини! Зелена сделка, малоумни изисквания, дърляне с Русия, отказ от евтини суровини и руските пазари... Грешка след грешка, идиотщина след идиотщина... Какво да стане?
Запада взе да си продава и изнася новите коли на космически цени, но малцина хора могат да си го позволят. Като не могат купуват китайски, които също са красиви и качествени. Освен това спретнаха такава инфлация в държавите от ЕС, че на хората им се стопиха спестяванията с 50%. Наложиха куп санкции на Русия, за да уйдисат на САЩ и загубиха огромния Руски пазар. Отказаха евтините руски енергийни ресурси и така си направиха харакири. Еми, майната им, да фалират, ама лошото е, че пак хората от народа ще платят цената, не управници им - американски марионетки.
Явно електромобилите имат скрити недостатъци. Само малкия пробег между зарежданията ли е проблемът? Може би и цената, не е ясно, защо са толкова скъпи, ако са по-безвредни за околната среда, без човека. Явно става дума за вредителство от страна на правителствата. Ще трябва ли да ги бесят по стълбовете, или ще се осъзнаят по мирен начин? Все-пак 21 век, не всички сме украинци и руснаци.
Основните причини са в Брюксел и всички го знаят това. Никой не смее да каже публично, че царят е гол! От Италия се чуха някакви гласове, но доста предпазливи и слаби.
"Временните търговски защитни мерки се налагат, тъй като китайските компании са в по-привилегировано положение от конкурентите си, възползвайки се от незаконни държавни субсидии, посочи тогава Еврокомисията." и след това четем "Въпреки субсидиите за покупка на електромобили, приети в някои държави от ЕС, продажбите им се сриват ..." Ние, за разлика от средно-статистическия европеец сме много по-критични към еФтината пропаганда, защото животът ни научи да я разпознаваме!
и по-тежки ще стават,докато някой не се осмели да каже,че тези зелени щуротии са пълна измама и тотално деиндустриализират Европа...Докато на първо място е политкоректността,а не икономическата обосновка,само по-лошо ще става...
Когато кажеш европеец, това не е нещо за гордост. От 5-10 века само поробват, пиратстват, мародерстват, избиват, колонизират. От тази имперска роля европейците са живели малко по добре от другите, но това са кървави пари. Чувствам се евразиец, православен, словен, даже се радвам, че този нечовешки строй, тази империя на злото загива. От една страна 50 години дебилизират населението, това тъмно бъдеще на глобалистите, няма как умен народ да приеме, от друга страна глобализацията рухна, даже и като полюс от многополярността няма как да реиндустриализират ЕС, едно няма безплатни ресурси, по важното няма кадри .
Швабецо, йезуитчето тамплиер ви пусна кампанията: Няма да притежавате нищо и ще сте щастливи си мислетхе, че е майтап нали?
дано си дзи да не реши да повиши лекарствата с 30% в отговор, че сме живи умрели. 90% от тях или съставките им са китайски. и чиповете влизат в тая графа
Лошо Седларов! "Европейският съюз ще продължи да плаща по-високи цени на електроенергията от САЩ и Китай при най-добрия сценарий за нулева нетна енергия поради нарастващото търсене и присъщите му недостатъци, заяви бизнес лобито на блока. В проучване, поръчано от ..., се казва, че разходите за производство на електроенергия в ЕС ще бъдат поне с 50% по-високи от тези в тези страни до 2050 г. при "управляем сценарий""
Важното е планктонът да си мисли, че на Путин му е зле.
В продажбите на електомобили - ок. 4 процента. Спад в печалбата - 40%....защо говорите за две неща които имат толкова общо помежду си колкото слънцето и луната?
Ръст в заплатите,прекомерни инвестиции в безкрайни проекти, за които никой никога няма да чуе, изоставане в рисърч и дивелъпмънт спрямо китайците, безумни социални системи, спиране на държавните субсидии и т.н. и т.н...
Електрическите автомобили са едно недоноШче.
Зависи колко парички имаш в джобчето, мизернико.
Точно тея дето имаме пари си купуваме нормални коли. Дадох 200К за автомобил с ДВГ, щот не мога да треперя къде има зарядна, дали ще е свободна, дали работи въобще. Настъпиш малко - пробега пада, пуснеш отопление, пада още. Евро 6Д, а данъка ми е 5 пъти повече от 20годишен таралясник, който замърсява 10 пъти повече. Цялата система е “в гъза” ама айде..
Простичко е! Преди Западна ЕВропа получаваше евтина енергия и ресурси от Русия, сега тези ресурси се пренасочиха към Китай и Китай ги мачка по цялата продуктова гама! Да би мирно стояло, да не би Северен поток взривавло, и война в Украйна почвало, не би сега проблеми имало!
Ладите добре се продават!
ще превземе целият свят, първо икономически, после и с военна сила.
Китай ще копира примера на Франция и Германия от 90 години. За съжаление цяла Европа изпада в положението на бившите страни от СИВ. За бога братя - учете Китайски за да си намерите работа
Наля на Мъск милиарди с Тесла. Целта: Да убие Европейската автоиндустрия, която не може да конкурира. Непредвиден страничен ефект: Китай стана лидер в електромобилите. Прибра изгонените от Европа дизайнери и специалисти и сега може от прототип до поточна линия да реализира автомобил под една година срок. Това го чух от европейски дизайнер в интервюто представящо новият ЗЕЕКР 9, ван за 60 000 долара с качество на материали и екстри като в Ролс Ройс. Канала е Топ Гиър. Проверете си го в тубата.
Това, че са електрически не помага, но най-големият им проблем е че са много скъпи. Не може миксер колкото консервна кутия с мъка да изминава 150-180 км с едно зареждане и да струва 60-70 хиляди лева
Там е уловката. Ако е зор за електро коли да оставят хората да си накупят евтини китайски. Те ако мислят, че като елиминират чрез мито конкуренцията и хората ще си чупят краката да купуват скъпи Евро електрически коли или Тесли много са се объркали.
Ами значи е време за затягане на екологичните регламенти, регулациите по безопасност, изискванията към МПС за ГТП и т.н. сопи по добитъка да се засили към автосалонвите за нов и към банките за заеми. Което се нарича икономически растеж, а да и санкции срещу Китай заради подкрепата към Русия в украинската и авантюра
Корпоративния свят не работи така. Тежки времена за неквалифицирани работници и гастърбайтери. Компаниите се преструктурират или сливат и т.н. Паднали им били печалбите. Ами то не може ръст години наред. Този свят да не е разтегателен.
Неквалифицираният е ниско платен, тоест той и на социалните да чака боли го фара. Виж добре платените от автобранша ще го духат като ги съкратят.
не ве, просто санкциите работят и китайците баамамчито на сите еуроатланти заедно с друзята ви зад големата локва.... ББААХАХАХА