Западният бизнес се преражда в Русия под нови имена
Изтеглилите се компании сменят собствениците на местните поделения, които представят новите марки
"Макдоналдс" (McDonald's Corp) продава ресторантите си в Русия на един от настоящите си местни франчайзополучатели, който ще отвори отново 850-те заведения под ново име, което все още не е измислено (или обявено). Това е най-известната досега марка, която ще бъде ребрандирана, от онези, които се измъкват от Русия, съобщи Ройтерс (Reuters).
Десетки западни марки заявиха, че възнамеряват да напуснат пазара, избягвайки асоциацията с мащабната военна кампания на Русия в съседна Украйна, отбеляза агенцията.
Ето някои новопоявили се имена.
Счетоводство и консултантски услуги
Глобалните счетоводни и консултантски фирми от "Голямата четворка" прекъснаха връзките си с Русия. В три от случаите руските поделения вече са ребрандирани.
"PricewaterhouseCoopers LLP (PwC) заяви, че наследникът на руския му клон ще се нарича Technologies of Trust.
"Въпреки че може да отнеме години, за да се изгради доверие и да се развие безупречна репутация, те могат да бъдат подкопани за една нощ", казват от Technologies of Trust.
Бившият руски бизнес на Deloitte се превръща в "Бизнес решения и технологии" ("Business Solutions and Technologies"), според заявление към регулатора от 18 май на един от основните му руски клиенти - мобилния оператор MTS.
Бившето руско подразделение на EY (Ernst & Young) е възстановено като Център за одитни технологии и решения - одитни услуги (Audit Technologies and Solutions Centre - Audit Services), според уебсайта му.
През март KPMG заяви, че нейните 4500 партньори и служители в Русия и Беларус ще напуснат мрежата на компанията.
"Всички формални аспекти на взаимодействието ще бъдат отработени с всеки клиент поотделно", се казва в съобщение от 7 март, без да се уточнява дали бизнесът ще стартира отново под руска собственост.
PwC не направи повече коментари.
Правни фирми, застрахователи
"Цюрих иншурънс" (Zurich Insurance) заяви на 20 май, че се е съгласила да продаде своя руски бизнес на членове на местния екип, които ще го управляват под друга марка, която все още не е обявена.
На 6 април руското звено на адвокатската кантора "Брайън Кейв" (Bryan Cave Leighton Paisner) се появи като "Алумни партнърс" (ALUMNI Partners).
Недвижими имоти
Гигантът при търговските площи американската компания CBRE (Coldwell Banker Richard Ellis) напусна Русия, прекратявайки партньорството си с две свързани компании там. Бившето руско звено на CBRE заяви, че работещите там мениджъри ще поемат бизнеса, който ще работи като CORE:XP.
Автомобили
Френският автомобилен производител Renault ще продаде мажоритарния си дял в автомобилния производител "Автоваз" на руски научен институт, според съобщенията само за 1 рубла, с шестгодишна опция да го изкупи обратно, оставяйки вратата за връщане отворена.
Заводът Renault Russia в Москва ще спре производството на "Рено" и ще бъде преименуван на Московска автомобилна фабрика "Москвич", възкресявайки едноименната марка, която за последно се появи на руски автомобили преди две десетилетия.
Дрехи
Полската компания за търговия на дребно LPP заяви на 19 май, че е решила да продаде руската си компания RE Trading на китайски консорциум, "без никакви права да използва търговски имена и търговски марки на марки дрехи, собственост на LPP".
Агенция ТАСС съобщи, че предишните указателни табели постепенно ще бъдат заменени с нови лога. Снимки в социалните мрежи на 20 май показват, че един от магазините Sinsay на LPP вече показва новата марка - Sin.
LLP с централа в Гданск има пет марки в своето портфолио: Reserved, House, Cropp, Mohito and Sinsay - първите три известни и в България.