Unilever отделя сладоледите си и съкращава 7500 работни места
Компанията започна глобално преструктуриране в опит да намали разходите
Нидерландско-британската компания "Юниливър" (Unilever PLC) съобщи, че отделя бизнеса си за производство на сладолед (Ice Cream) който включва марките "Бен и Джерис" (Ben & Jerry"s), "Магнум" (Magnum) и др., като част от глобално преструктуриране, съобщи компанията.
В изявлението на компанията се казва, че марките сладолед заедно са донесли оборот от 7,9 милиарда евро през 2023 г. Бизнесът има 5 от 10-те най-продавани световни марки сладолед, включително "Уолс" (Wall's - по-известна в България под марката Algida на италиански производител, собственост на Unilever), Magnum и Ben & Jerry's.
Като самостоятелен, по-фокусиран бизнес, мениджърският екип на Ice Cream ще има оперативна и финансова гъвкавост, за да развива своя бизнес, да разпределя капитал и ресурси в подкрепа на отделната стратегия на компанията, включително допълнително оптимизиране на производствената и логистична мрежа и развитие на широкообхватни, гъвкави канали за дистрибуция.
"Предложените промени се очаква да засегнат около 7500, предимно базирани в офиси позиции в световен мащаб, като общите разходи за преструктуриране сега се очаква да бъдат около 1,2 на сто от оборота на Групата за следващите три години", се казва в изявление на компанията, като се допълва, че предложението е предмет на консултации.
Преструктурирането ще започне незабавно и се очаква да приключи до края на 2025 г. Очаква се то осигури общи икономии за около 800 милиона евро.
От "Юниливър" посочиха, че преструктурирането ще й позволи да стане "по-опростена и по-фокусирана компания" с четири отделни бизнес подразделения - за красота, лична грижа, грижа за дома и хранене.
Малко след обявяването на плановете си, акциите на "Юниливър", търгувани на Лондонската фондова борса, тази сутрин скочиха с почти 5 на сто.