Туитър (Twitter) съобщи на служителите си, че могат да продължат да работят от дома, толкова време, колкото сметнат за добре. Гигантът на социалните медии заяви, че продължава да работи ефективно в условията на пандемия.

Решението на Twitter да разреши на персонала си да работи от дома едва ли не "завинаги" изпраща важни сигнали към бизнеса изобщо, отбеляза Би Би Си (BBC).

Мнозина прогнозират, че други технологични фирми ще последват примера - а един експерт по цифрови иновации дори го нарече "определяща ерата новина".

"Някои хора може да не приемат това сериозно, тъй като това е Twitter - но можем да научим много от примерите в Силиконовата долина за гъвкавостта на работното място", каза Срий Сринивасан, гостуващ професор в Университета по журналистика "Стони Брук" (Stony Brook).

"Смяташе се, че работата вкъщи краде от шефа и че времето за работа в офиса е по-важно.

"Но хората доказват, че могат да бъдат далеч по-продуктивни и да се справят с работата си от вкъщи. "Много хора ми казват, че работят по-усилено вкъщи и дори вече са изтощени", отбеляза професорът.

Twitter и подвеждащата информация

Twitter обяви в понеделник, че започва да предупреждава потребителите си за публикации, които съдържат спорна или подвеждаща информация за новия коронавирус, предадоха информационните агенции и БТА.

Публикациите, които съдържат спорна или подвеждаща информация, ще бъдат маркирани със специална отметка, която ще пренасочва потребителя към подготвена от Twitter страница или друг достоверен външен източник, съдържащ информация, свързана с твърденията във въпросния туит. Ще бъдат добавяни предупреждения, които ще информират потребителите, че конкретен туит влиза в противоречие с насоките на здравните власти.

Twitter обяви, че ще разглежда всеки туит по отделно преди да му бъде поставена специална отметка, като новата политика ще обхване и по-стари публикации.

По-рано тази година социалната мрежа предприе подобни мерки спрямо манипулираното съдържание в интернет.

Социалните мрежи са подложени на натиск да предприемат действия спрямо дезинформацията, касаеща пандемията, като например фалшиви лекарства и конспиративни теории за произхода на вируса.

Други технологични гиганти, като Фейсбук и ЮТюб, също взеха мерки срещу фалшивите новини на техните страници, отбелязва ДПА.