Карщат (Karstadt) и Кауфхоф (Kaufhof), двете най-големи вериги универсални магазини в Германия, сливат дейността си. Това обявиха техните собственици, съответно Зигна (Signa) и Хъдзънс бей къмпани (Hudson's Bay Company - HBC), цитирани от ДПА.

Сделката, която ще осигури на обединената компания 243 универсални магазина в цяла Европа с общо 32 000 служители, трябва да бъде одобрена от регулаторните органи.

Шефът на Карщат Щефан Фандерл се очаква да поеме ръководството на новата верига, макар компаниите собственици, които съответно са от Австрия и Канада, да определят сделката като сливане между равностойни партньори.

Тя е резултат от години на намаляващи приходи и за двете марки, докато нискобюджетни вериги като Праймарк (Primark) и онлайн търговци като Амазон (Amazon) и Заландо (Zalando) завземат пазарен дял в Германия.