Ще строят голям завод за чипове край Дрезден
Германските регулаторни органи одобриха инвестиции в нов завод за полупроводници на Европейската компания за производство на полупроводници, преобладаващо притежавана от тайванския гигант TSMC
Германски пазарни регулатори одобриха плановете на енергийния гигант "Бош" (Bosch) и на производителите на микрочипове "Инфиниън" (Infineon) и Ен Екс Пи (NXP) да инвестират в завод за производство на полупроводници в Източна Германия, предаде ДПА.
Още по темата
- Берлин субсидира Intel с почти 10 млрд. евро, за да построи завода си за чипове в Магдебург
- САЩ наложиха нови ограничения върху износа за Китай на чипове
- Субсидираните "Чипове за Америка" събудиха интереса на стотици компании
- Японски компании за чипове ще получават подкрепа (и субсидии), ако работят в ЕС
Федералната служба на Германия за картелите обяви, че компаниите могат да придобият 10 на сто от Европейската компания за производство на полупроводници (ESMC), която планира да построи завод за полупроводници в източногерманския град Дрезден.
Останалите 70 на сто от Европейската компания за производство на полупроводници ще са собственост на тайванския гигант за микрочипове Ти Ес Ем Си (TSMC).
"Геополитическите катаклизми от близкото минало показаха колко важно е да се гарантира достъп до полупроводници, особено за германската промишленост", каза Андреас Мундт от регулаторния орган.
Според Мундт конкуренцията няма да бъде засегната и инвестициите "изцяло съответстват на регулациите за контрол върху сливанията".
"Бош", германската технологична компания "Инфиниън" и нидерландската фирма Ен Екс Пи ще се нуждаят от огромни количества чипове за продуктите си, някои от които ще произвеждат сами, а други ще получават по силата на договори са производители като Ти Ес Ем Си.
Церемонията по първата копка на новата фабрика, която е субсидирана в значителна степен от германското правителство, е предвидена за втората половина на 2024 година. Очаква се производството да започне през 2027 година.
По-голямата част от чиповете, които ще се произвеждат в завода в Дрезден, ще се използват в автомобилното производство, според очакванията.