Шефът на Stellantis: Не е изключено затваряне на заводи на фона на китайската конкуренция
Искаме равни условия и продължаваме да преговаряме с Китай за митата върху електромобилите, заяви Урсула фон дер Лайен
Главният изпълнителен директор на "Стелантис" (Stellantis) Карлос Тавареш заяви в интервю, публикувано днес и цитирано от ДПА, че компанията не изключва затваряне на заводи на фона на конкуренцията от автомобилните производители от Китай, предава БТА.
"Нищо не може да бъде изключено", заяви Тавареш пред френския финансов всекидневник "Еко".
"Ако китайските производители си гарантират пазарен дял от 10% в Европа до края на текущата кампания, това би означавало реализиран обем от 1,5 млн. автомобила", каза той.
"Това съответства на продукцията на 7 завода за сглобяване, които европейските производители ще трябва или да затворят, или да предадат на китайците", посочи Тавареш.
Той прогнозира, че китайските производители на автомобили ще избегнат наказателните мита, планирани от ЕС, като инвестират в заводи в Европа.
"След като това се случи, не бива да се учудваме, че производствените обекти ще трябва да бъдат затворени, за да се намали изостреният свръхкапацитет", каза Тавареш.
Stellantis, която произвежда марки като "Пежо" (Peugeot), "Ситроен" (Citroen), "Опел" (Opel), "Фиат" (Fiat), "Крайслер" (Chrysler) и "Джийп" (Jeep), намали миналия месец прогнозата си за годишна печалба заради проблеми на северноамериканския пазар и трудните условия в целия сектор.
Договорът на Тавареш изтича в началото на 2026 г., когато той ще се оттегли. Stellantis е в процес на търсене на наследника му.
Междувременно председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен заяви, че Европейският съюз иска равнопоставена конкуренция с Китай в автомобилния сектор и продължава да преговаря с Пекин по отношение на ценовите ангажименти и инвестициите в Европа, цитирана от Ройтерс и БТА.
Рамо до рамо с германския канцлер Олаф Шолц в Берлин тя посочи, че преговорите с Китай ще продължат дори и след като митата върху китайските електромобили влязат в сила. Това трябва да се случи от 1 ноември.
Шолц от своя страна изрази надежда, че до края на октомври може да се стигне до споразумение по въпроса и налагането на допълнителни мита да бъде отменено.