Пандемията провали концесията на Летище "Пловдив"
Кабинетът ще преценява кога и дали е целесъобразно отново да се търсят концесионери
Правителството днес прекрати процедурата за определяне на концесионер на Летище "Пловдив", открита на 28 февруари 2020 г.
Съгласно Закона за концесиите процедурата се прекратява, тъй като до крайния срок, 23 февруари 2021 г., не е подадено нито едно заявление и оферта, както и няма постъпило искане за удължаване на определения срок, съобщиха от пресслужбата на служебния кабинет.
В съобщението се казва още, че ще бъде извършен независим анализ относно целесъобразността и възможностите за откриване на нова процедура за възлагане на концесия, като се вземат предвид тенденциите за развитието и възстановяването на авиационната индустрия вследствие на пандемията от COVID-19.
Преди седмица служебният министър на транспорта Георги Тодоров каза, че ще прекрати процедурата за концесия на летище "Пловдив" - по вече горепосочените причини. На 10 юни министърът каза, че "няма заинтересовани кандидати, защото от една страна сделката не е достатъчно атрактивна, а от друга въздържанието на бизнеса е вследствие на пандемията".
Европейските летища са се върнали до трафика от 1995 година. Никой сектор не може да понесе такъв шок, каза преди няколко месеца генералният директор на Международния съвет на летищата (ACI Europe) Оливие Жанковек. Най-тежко са пострадали летищата в ЕС и техният трафик се е свил със 73 на сто за една година.
"Трябва да преценим, кога ще се събуди авиационният пазар, защото там пораженията са много тежки както върху летищата, така и върху авиационните оператори, а също и върху РВД", коментира Тодоров.
Предишният конкурс за концесия на аеропорта също се провали, след като избраната китайска компания HNA Group се отказа, а Министерството на транспорта не подписа договор с класирания на второ място консорциум от "Тракия икономическа зона" и ПИМК.
Явно обаче от "Тракия икономическа зона" запазват интереса си, защото сега заявяват, че са готови да използват Летище "Пловдив", откъдето да изнасят продукцията си. По-рано тази година от Зоната съобщиха, че се водят разговори между големи производители от автомобилната индустрия, международни карго оператори и ръководството на аеропорта.