На фона на спад в продажбите Nike задейства спестовен план за $2 млрд.
Сред мерките са автоматизация на процесите, обновяване на продуктовата гама и, разбира се, съкращения на персонала
Компанията за спортно облекло и екипировка "Найки" (Nike) обяви в четвъртък, че намалява прогнозата си за годишните продажби заради предпазливостта на потребителите, по-слабия онлайн бизнес и повечето промоции. Компанията заяви, също така, че планира да намали доставките на ключови продуктови линии, за да управлява разходите. Всичко това срина акциите й с 11%, предаде "Ройтерс".
Спестовен план
"Найки" обяви, че планира да спести до 2 милиарда долара за срок от три години посредством автоматизация, актуализация на гамата продукти и намаляване на персонала, като мащабът не е уточнен, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Във връзка с публикуването на резултатите за второто тримесечие на финансовата година, американската компания уточни в комюнике от късно снощи, че по-голямата част от икономиите ще бъдат "инвестирани във финансирането на бъдещия растеж, ускоряване на иновациите и мащаба, които ще генерират дългосрочна доходност".
"Виждаме изключителна възможност за генериране на дългосрочен растеж на доходността", коментира шефът на "Найки" Джон Донахю, цитиран в комюникето.
През второто тримесечие, приключило на 30 ноември, "Найки" е осъществили оборот от 13,39 милиарда долара (+1 на сто ) и чиста печалба от 1,58 милиарда долара, което е скок с 19 на сто на годишна основа.
Бизнес под натиск
Но бизнесът на Nike е под постоянен натиск, тъй като търговците поръчват по-малко на фона на нестабилното търсене. По-слаби са и онлайн продажбите, принуждавайки компанията да увеличи промоциите, тъй като купувачите намаляват. Продажбите в Китай също се забавиха, тъй като икономиката там се спъна, отбеляза Ройтерс.
"В среда като тази, когато потребителят е под натиск и промоционалната активност е по-висока... новостите и иновациите са тези, които карат потребителят да действа... това е, което ще ни издърпа през промоционалния пазар", каза финансовият директор Матю Френд.
"Nike говори за намаляване на броя на продуктите... може би компанията смята, че има твърде много продукти, които не са с висок марж и всъщност не носят значителни продажби", каза Дейвид Шварц, старши капиталов анализатор в "Морнингстар" (Morningstar).