Как локдаунът изстреля Google в небето
Феноменални суми за дигитална реклама и онлайн пазаруване донесоха силен скок във финансовите резултати
Собственикът на Google - Alphabet, обяви силно нарастване на приходите през първото тримесечие (Q1) на 2021 г., след като хората, останали си по къщите по време на пандемията, използваха много повече услугите на компанията.
Още по темата
Нетната печалба скочи със 162% до рекордните 17,9 млрд. долара през Q1, благодарение на приходите от реклама, които се увеличиха с една трета, съобщи БиБиСи (BBC).
...Или 26,29 долара на акция, надминавайки прогнозите от 15,88 долара на акция.
Ройтерс (Reuters) на свой ред предаде, че компанията майка е надхвърлила предишния си максимум от 15,2 милиарда долара, постигнат в предходното тримесечие.
Общите тримесечни продажби на Alphabet са нараснали с 34% до 55,3 млрд. долара, над прогнозата на анализаторите отпреди година за 26% ръст и близо до отчетените през четвъртото тримесечие 56,9 млрд. долара. (Приходите набъбват с неуточнена сума след придобиването от Google на производителя на смарт часовници Fitbit през януари.)
Отразявайки тези приходи в бизнеса, търсенето на Google се увеличи с 30% до приходи от 31,9 млрд. долара за отчетното тримесечие, докато продажбите в YouTube скочиха с 49% до 6 млрд. долара.
На какво се дължи успехът
"През последната година хората се обърнаха към търсачката Google и много онлайн услуги, за да бъдат информирани, свързани и забавлявани", каза изпълнителният директор на Alphabet и Google Сундар Пичай.
Анализаторите очакваха добро представяне, тъй като икономиките по света продължават да се отварят отново, което води до по-големи разходи за онлайн реклама.
Дигиталната рекламна мрежа на Google си върна високите обороти след безпрецедентно влошаване през ранните етапи на пандемията, отбеляза и Асошиейтед прес.
Същевременно компанията майка предупреди, че нарастването на употребата на бизнесите й и продажбите на реклами по време на пандемията може да се забави, тъй като хората възобновяват обичайните си дейности.
Софи Лунд-Йейтс, анализатор ценни книжа в Hargreaves Lansdown, заяви, че Alphabet е "сложи лапа на наградите от пандемията като голяма котка, която се нахвърля върху сметана".
"Макар да е известен със своята старт-ъп култура и офиси, този технологичен гигант е доста зрелищен рекламен бизнес", каза тя.
"Covid означава, че феноменални суми се пренасочиха към онлайн пазаруването, така че непроницаемото семейство на дигиталните рекламни бизнеси на Alphabet видя изстрелване в небето на приходите", коментира Лунд-Йейтс, цитирана от BBC.
Но главният финансов директор на Alphabet Рут Порат заяви пред анализатори във вторник, "че е твърде рано да се прогнозира до каква степен ще продължат тези промени в потребителското поведение и разходите за реклама", цитира го Ройтерс.
Агенцията съобщи, че Alphabet е обявила и програма за обратно изкупуване на акции за 50 милиарда долара.
След обявяване на финансовите резултати за тримесечието акциите на Alphabet се повишиха с около 4,3% и достигнаха 2390,10 долара на акция.