Починалият неотдавна  на 78 години Дитрих Матешиц, основател на световния концерн "Ред Бул" (Red Bull), остави империя с годишна печалба над 1 милиард евро. Информация, насочена към сътрудниците на фирмите на Матешиц, която стана достояние и на австрийски медии, дава насоки как ще бъде разделена империята.

Синът на Дитрих Матешиц, 29-годишният Марк Матешиц, наследява фирмените дялове на баща си и получава империята, чиято стойност се изчислява на 26 милиарда долара. Това наследство прави Марк Матешиц най-богатия австриец.

Младият Матешиц има намерение да се оттегли от оперативна дейност. Доскоро той ръководеше фирмата за биологично чисти напитки "Органикс бай Ред Бул" (ORGANICS by Red Bull).

В бъдеще, според волята на Дитрих Матешиц, империята ще бъде ръководена от "триумвират", структуриран като борд на директорите. Тримата мениджъри, определени от него са: Франц Вацлавик, който доскоро отговаряше за Германия и за глобалния пласмент на напитките, а вече ще направлява и тяхното производство; Александър Кирхмайер ще ръководи финансите, а Оливер Минцлаф, който до 15 ноември е начело на футболния клуб РБ Лайпциг, ще отговаря за разработката на проекти и за инвестициите, т.е. ще се грижи за всички спортни активности и за частната телевизия "Сервус ТВ".

Матешиц държеше 49 процента от "Ред Бул", като мажоритарен собственик е тайландската фамилия Йоовидхия. Нейният холдинг "Т. С. Агротрейдинг" (T.C. Agrotrading) притежава също 49 процента от концерна, а останалите 2 процента държи главата на фамилията Чалерм Йоовидхия.

Въпреки това съотношение Матешиц имаше право да управлява почти еднолично концерна.

"Ред Бул" - със седалище в малкото градче Фушъл край Залцбург, е най-скъпата австрийска марка, по изчисления на международната консултантска фирма "Бранд Файнанс" (Brand Finance). След напитките на "Кока-Кола" (Coca-Cola) и "Пепси" (Pepsi) третото място в света заема "Ред Бул". През 2006 г. концернът продаде 3 милиарда кенчета от едноименната напитка, а миналата година световното потребление нарасна до 9,8 милиарда. През 2021 г. оборотът на концерна надхвърли 7,8 милиарда евро.

Бюджетът за маркетинг на компанията преди две години беше 1,6 милиарда. Както писа "Пресе" наскоро компанията има добри финансови резерви и не се налага да взима банкови кредити. Матешиц беше един от най-богатите хора в света. В листата на "Форбс" за 2022 г. той бе на 51 място със състояние от 27,4 милиарда долара. Част от тази сума е инвестирана в недвижимости. Вестник "Курир" съобщава за 30 замъка, хотели и ресторанти.

Red Bull продаде 9,8 милиарда кенчета по света през 2021 г., достатъчно, за да осигури кофеин на повече от 80% от планетата, отбелязва "Форбс".