Директор на Volkswagen: Компанията не може да продаде около 500 000 автомобила
По думите му концернът харчи повече, отколкото печели и това не може да продължава дълго
"Фолксваген" (Volkswagen Group) разполага "с една, може би две години", за да стабилизира основния бранд на автомобилната група. Това заяви днес главният финансов директор на германския автомобилен концерн Арно Антлиц, цитиран от Ройтерс и БТА.
Още по темата
Арно Антлиц участва в среща със служители на Volkswagen, която се провежда в централата на компанията в германския град Волфсбург.
Срещата беше организирана по повод съобщението на концерна, който обяви в понеделник (2 септември), че вече не може да изключи евентуалното освобождаване на работници и служители и закриването на заводи в Германия. Те може да бъдат предприети в рамките на мащабен план за икономии, чиято цел е стабилизиране на основния бранд на автомобилната група Volkswagen.
Компанията никога не е затваряла свое предприятие в Германия, а за последен път е спирала дейността на свой завод извън страната през 1988 г. Представители на германските профсъюзи реагираха остро на вероятността за съкращения.
Профсъюзният лидер на заетите във Volkswagen Даниела Кавало заяви по-рано тази седмица пред репортери че, ще изрази своята "яростна съпротива" срещу закриването на работни позиции.
Под възгласите на стотици служители на Volkswagen, които скандираха: "Довиждане!", главният финансов директор на концерна заяви, че европейският пазар на автомобили се е свил след пандемията от COVID-19. По думите му автомобилната група е изправена пред спад на търсенето на автомобилите, които произвежда. "Volkswagen не може да продаде около 500 000 коли, което се равнява на продукцията на два завода", отбеляза Антлиц.
Той се обърна с призив към служителите, че съвместно с ръководството на концерна "трябва да поемат отговорност" за реализиране на план за съкращаване на разходите. Неговата цел е брандът Volkswagen да оцелее в рамките на прехода към електрическа мобилност, посочва финансовият директор на автомобилната група Арно Антлиц.
"От известно време насам харчим повече пари, за да поддържаме бранда Volkswagen, отколкото печелим. Това не може да продължава дълго", заяви той.
Volkswagen и други автомобилни корпорации изпитват трудности на фона на прехода към производството на електрически превозни средства, обусловен от екологичните изисквания на ЕС. Автомобилостроителните компании се сблъскват със спад на търсенето на електромобили и евтин внос на китайски електрически коли, посочват пазарни анализатори.
Освен това в допълнение по-рано днес резултатите от проучване на мюнхенския икономически институт "Ифо" (Ifo) показаха, че бизнес климатът в германската автомобилна индустрия се влошава през август.
Индексът на института, отразяващ бизнес нагласите на германските автомобилостроителни концерни, спадна до минус 24,7 пункта, спрямо сезонно коригираните минус 18,5 пункта през юли.
"Настроенията в автомобилната индустрия се влошават", посочва Анита Вьолфел, специалист в Центъра за индустриална организация и нови технологии към института. "Причината за това са изключително песимистичните бизнес очаквания за следващите 6 месеца", добави тя.