Ръководителите на "Боинг" (Boeing) разполагат с 90 дни, за да разработят план за коригиране на "системни проблеми с контрола на качеството", посочиха от Федералната агенция за гражданско въздухоплаване на САЩ (FAA).

Този срок бе даден, след като главният изпълнителен директор на американския самолетостроител Дейвид Калхун и неговият екип по безопасността се срещнаха с шефа на Федералната агенция Майкъл Уитакър, предаде в. "Файненшъл таймс", цитиран от БТА.

"Боинг" трябва да се ангажира с реални и задълбочени подобрения", каза Уитакър. "Ще ги държим отговорни за всяка стъпка по пътя".

Самолетостроителят е под строг контрол, след като на 5 януари т.г. панел на вратата за аварийния изход на самолет на "Аляска Еърлайнс" (Alaska Airlines) изхвърча по време на излитане на самолет от модела 737 Макс 9 (737 Max 9). Предварителната проверка установи, че липсват болтове.

Уитакър каза още, че планът трябва да включва констатациите на експертна група и текущия одит на агенцията му за производствените и процесите за контрол на качеството в компанията.

Федералната агенция съобщи по-рано, че 40 от 171 самолета, които са спрени от полети, трябва да бъдат инспектирани наново. Регулаторът обяви, че ще проучи резултатите от проверките и ще определи дали да позволи машините "Боинг 737 МАКС 9" да летят отново.

Авиокомпаниите "Аляска Еърлайнс" и "Юнайтед еърлайнс" (United Airlines), които използват самолети от този модел и са извършили техническите им проверки, бяха принудени да отменят стотици полети, посочва Ройтерс.

Преди месец FAA препоръча на авиокомпаниите, които летят със самолети "Боинг 737-900 И Ар" (Boeing 737-900ER), да извършат проверки на уплътнителите на вратите на машините.