Български фирми ще строят най-дългия и скъп тунел у нас - "Железница" на магистрала "Струма", и пътя към него. Всички чуждестранни участници не са били допуснати от Агенция "Пътна инфраструктура" до крайното класиране със стандартния мотив - пропуски в документацията или несъответствие с поставените изисквания, съобщи "Капитал".

Обединението "АМ Струма тунел 2018", в което влизат "Джи Пи груп", "Глобал кънстръкшън" и "Виа план", е класираното на първо място в процедурата за самия тунел с оферта от 185 млн. лв. без ДДС.

За северния подход към съоръжението, който е с дължина едва 720 метра, победител е ДЗЗД "Железница север", с участници "Главболгарстрой", "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Главболгарстрой интернешънъл". Поисканата цена тук е 29.9 млн. лв. без ДДС. Дългият 1400 метра пътен участък на юг от тунела пък отива при "ПСТ груп", чиято оферта е 18.4 млн. лв. без ДДС.

Тунелът "Железница" трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма". В противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея и дори ще се наложи да връща пари на Брюксел.