Алфабет (Alphabet), компанията майка на Гугъл (Google), не постигна очакваните от Уолстрийт продажби за първото тримесечие на годината - за пръв път от периода от преди пандемията.

Рекламодателите са намалили разходите си на фона на засилващото се безпокойство от войната в Украйна и забавянето на глобалната икономика, предаде Ройтерс.

Гугъл съобщи, че продажбите на реклами за първото тримесечие са били за 68.01 милиарда долара, с 23 на сто по-високи от миналата година, но под средните очаквания от 68.1 милиарда долара на финансовите анализатори, които следи Refinitiv.

Продажбите на реклами в YouTube от 6,9 милиарда долара пък пропуснаха целта на анализаторите от 7,5 милиарда долара, според FactSet.

Печалбите за тримесечието за компанията майка са били 16.436 милиарда или 24.62 долара за акция, което е под очакваните 25.76 долара за акция. Акциите на Алфабет, които поскъпнаха с близо 90% през последните две години, паднаха с около 2,5% след резултатите късно във вторник. Те се понижиха с 3,6% по време на редовната сесия.

Резултатите показват, че Гугъл има трудности в последната фаза на пандемията, която носи повишени лихви, по-високи транспортни разходи и недостиг от стоки - от дивани до коли и адаптирано мляко за кърмачета.

Очаква се, че Гугъл ще получи през 2022 г. 29 на сто или водещия дял от световния пазар на онлайн реклама, възлизащ на 602 милиарда долара според Insider Intelligence.

Главният финансов директор на Алфабет Рут Порат каза, че е твърде рано да се прогнозира кога забавените от войната в Украйна продажби могат да се повишат и предупреди, че укрепването на щатския долар ще навреди на продажбите още повече през текущото тримесечие.