WorkTalent.com е най-новата платформа на Dir.bg за търсене и предлагане на работа и стаж.

В желанието ни да се опитаме да подобрим комуникационната среда между работодател и кандидат, днес ще разгледаме темата - трябва ли да бъдем приятели с колегите в офиса?

Експертите твърдят, че има много теории и в двете посоки. Основните опорни точки са, че няма как да сме приятели с колеги, с които очевидно не се разбираме добре, а другата е, че резултатите са по-добри, когато в компанията има широка приятелска среда. Принципно е хубаво да се прави някаква разлика между различните видове приятелства, тъй като не всички те предлагат едни и същи предимства. Ако внимателно прецизираме ясни граници за всяко едно от тях, то можем да вземем по-добре информирани решения за това дали инвестирането на време в конкретни взаимоотношения си заслужава.

Ще разгледаме няколко вида приятелства:

  • Нашият фаворит за най-добър приятел на работното място, с който не се притесняваме да споделяме проблеми от всякакво естество. Това става възможно, ако сме си гласували достатъчно взаимно доверие и сме честни един с друг, което се доказва с времето.
  • Другият вид възможно приятелство е с тези колеги, които усещаме за по-близки от останалите. Тези взаимоотношения се отличават с приятелство и комуникация, която остава дори след напускане на работното място на някой от тях.
  • Удобни за работното ни място приятелства. Такава колегиална връзка е добре дошла за комфорта на страните на работното място, но не е продуктивна в извънработна среда. Това са хора, с които се намираме на добра приказка, обикновено обядваме заедно или пием кафе в офиса, но така и не развиваме приятелство.
  • Приятел в рамките на доброто познанство. Не се срещате често, но винаги сте позитивно настроени, ако се засечете или просто разменяте поздрави и усмивки.

Нека разгледаме и какви всъщност са основните ползи, но и потенциални вреди от едни приятелски отношения на работното място и наистина си струват. Най-важната и значима се нарича емоционален обмен. Тези ползи включват сериозно повишаване на щастието, производителността и мотивацията на служителите. Но, в същото време, ако станем прекалено близки с някои колеги, се увеличава шансът от прерастване на малък в спор в големи междуличностни конфликти.

При всички плюсове и минуси, по-опасно е ако има колеги, които наистина имат непоносимост помежду си. В подобна създала се ситуация е добре двустранно да откриете здравословна дистанция, която да не ви пречи да извършвате служебните си задължения. Стига да не се премине към прекалени нива на само изолация, която не би била никак продуктивна.

Финално, експертите съветват да се опитаме да поддържаме добри отношения с всичките си колеги, да не се конфронтираме и да не влизаме в по-задълбочени спорове. Да се опитаме уважението да се настани трайно, независимо от временно или по-задълбочено напрежение на работното място.

Публикацията е предоставена от WorkTalent.com