Професия "Инфлуенсър" представя Деляна Немска
Бъди, какъвто си, а който те харесва ще остане, който не, ще си тръгне
"Работих близо 9 години на първото си работно място, където се издигнах от продавач-консултант в един магазин за мъжка френска мода до бранд мениджър на цялата верига в България. Там открих и маркетинга и бързо разбрах, че това е истинското ми призвание", открито споделя Деляна Немска пред Бисер Кунчев и продължава:
"Сигурна съм, че професията "Инфлуенсър" е изключително желана в момента, най-вече сред по-млади момичета, понеже изглежда лесна, приятна и неангажираща. На тях мога да кажа обаче, че коства много повече, отколкото изглежда, и изисква много повече стратегия и концепция."
Коя е тя?
Казвам се Деляна Немска и съм родена в Пловдив. Живея в София още от далечната 2010-та година, като се преместих в столицата, за да уча и завърша "Икономика на търговията" в УНСС. В детството си се занимавах с изкуства като - свирене на пиано, модерен балет и изобразително изкуство, но живота ми след това ме отведе към икономическите науки, маркетингът и рекламата. Още от гимназията насам владея английски и френски, но с напредването на годините се оказа, че езиците са голяма моя страст и ги усвоявам лесно, тъй че се оправям и съвсем спокойно разговорно на италиански, испански и румънски. Работих близо 9 години на първото си работно място, където се издигнах от продавач-консултант в един магазин за мъжка френска мода до бранд мениджър на цялата верига в България. Там открих и маркетинга и бързо разбрах, че това е истинското ми призвание. С идването на пандемията обаче се преквалифицирах в дигиталната страна на маркетинга. A към днешна дата развивам дигиталния маркетинг на една от най-големите онлайн аптеки в България.
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
Вече около 5 години развивам личния си профил - и то смятам, съвсем успешно. Съвсем не започнах с идеята обаче да ставам инфлуенсър. Преди време изпитвах изключителна неприязън към снимките, срамувах се и не желаех да заставам пред камерата. Смятах, че мястото ми е зад обектива, а и винаги съм имала добро фотографско "око". Впоследствие реших, че е време да превъзмогна тези свои комплекси и като добро "лечение" за проблема ми се стори активното публикуване в Instagram. Не бих казала, че да се снимам вече е най-любимото ми занимание, но определено победих срама, което смятам за едно не-лошо постижение.
Преодоляването му успя и да ми донесе различни вълнуващи емоции с мои участия в телевизионни предавания, испански филм и други. Към днешна дата обожавам чувството за естетика, което изградих и поддържам чрез създаването на съдържание, обожавам и общуването с разнообразни и интересни хора, както и възможността да споделям и своеобразно да запазвам красиви моменти от живота си.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
Инфлуенсърството е професия. И това отдавна не стои далеч в имагинерното бъдеще, а е тук и сега. Какви качества обаче трябва да притежава е твърде субективно понятие - особено ако се вземат предвид инфлуенсъри в специфични ниши, които бих нарекла по-скоро експерти. Със сигурност обаче и във всички случаи изисква голям усет към красивото, адаптивност в изключително динамичното дигитално пространство, увереност, а доста често и силна психика.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
Аз отдавна следя огромен брой български и световни инфлуенсъри. А с част от българските, имах и удоволствието да се запозная, поради работата ми в дигиталния маркетинг (голямо звено от него е именно инфлуенсър маркетинга). По време на работата ми съответно - нямаше как да не изпъкне сред другите - Стефани Петкова @stefiex1 - тя е абсолютен професионалист със страхотно мило отношение и определено разбива митовете за не особено приятните за съвместна работа инфлуенсъри. Имам обаче една абсолютна любимка и една от малкото (да не кажа единствената) български ютубърки, които гледам за удоволствие, а не, за да съм в час с работата на всички. Това е Йоанa - @yoana.yokko - тя е прецедент за българските инфлуенсъри поради факта, че не рекламира и не монетизира нито един свой канал. В същото време е изключително забавна и мъдра, тъй че препоръчвам на всеки да се запознае със съдържанието и. От световните инфлуенсъри обожавам @amberscholl , която със своето чувство за хумор и съвети за това как да изглеждаш "скъпо" с ограничен бюджет, успява да изгради истинска империя за себе си и не спира да сбъдва мечтите си. А поуката, с която оставаш от нейното съдържание е, че "мечтите се сбъдват".
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
За 2023-а съм поставила една доста амбициозна цел за профила си - 50 000 последователи. Предстои ми много работа, особено и по предстоящото ми стартиране на youtubе канал, който да добавя към останалите ми социални мрежи. Влагам изключително много време, енергия, а не на последно място и средства - относно монетизирането на каналите ми имам също конкретни финансови цели, които да изплащат настоящите и бъдещите ми вложения. Обичам да казвам обаче, че нищо не е на всяка цена, основното ми работно място е на преден план и винаги съобразявам ангажиментите си.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?
Аз съм медийния канал, в който се случва позиционирането. Аналогично на други рекламни канали е много възможно потребител да научи за конкретен продукт именно от мен или съответно друг колега. Забелязала съм с времето, че доста хора имат изрично доверие в мен и биха купили продукт, заради моята препоръка. Смятам, че това е резултат обаче от дългогодишната работа, в която ясно съм показала, че не бих показала продукт, който лично не харесвам и не използвам.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
Дали трябва - това си е изцяло лично решение и преценка. Факт е, че ако нямаш с какво да се издържаш, то трудно би преодолял първите няколко години, докато колелото се завърти и успееш да монетизираш каналите си. Съвсем възможно е обаче, да се съчетава с основна професия, особено с добра организация на времето, много желание и креативност. Разбира се, както и всяка друга професия - може да процъфти ако концентрираш цялото си време и внимание в една посока. Сигурна съм, че "професията инфлуенсър" е изключително желана в момента, най-вече сред по-млади момичета, понеже изглежда лесна, приятна и неангажираща. На тях мога да кажа обаче, че коства много повече, отколкото изглежда, и изисква много повече стратегия и концепция. Препоръчвам им да започнат работа в тази сфера, например в дигитални агенции, които се занимават с инфлуенсър маркетинг, да обогатят опита си и да развиват каналите си като "side hustle" докато не дойде момента да се отделят и да го превърнат в своя основна професия.
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Моята рецепта включва нещо простичко: "Бъди, какъвто си.. който те харесва ще остане, а който не, ще си тръгне." За мен в никакъв случай популярността не е на всяка цена. Нямам намерение да изневерявам на себе си с оглед на това да спазвам определен имидж. Почитател съм и на свободната воля - не обичам да ангажирам хората с молби да следват някой от профилите ми в социалните мрежи. Всеки сам избира според предпочитанията си и това е изцяло окей.
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Може би не точно продукт, а услуга, кауза или генерално mindset, свързани с финансовата култура и базови обучения по темата. Смятам, че в България има огромна липса на знания и практика по темата и най-вече на места, от където да получиш такива. Бих искала да разпространя възможно най-много собствени поуки, знания и методи и да помогна на бъдещите поколения да правят много по-разумни финансови избори в живота си.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?
Не бих позиционирала в каналите си нищо, което аз лично не харесвам и не бих ползвала. Със сигурност не бих рекламирала и кредитни продукти, както и нещо, което е възможно да даде лош пример на обществото.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
В най-добрия случай - щастливо пенсионирана и живеейки живота си. Но понеже се познавам.. дори да съм стигнала до възможността за това, ще продължавам да водя и развивам собствен бизнес в сферата на дигиталния маркетинг и/или онлайн търговията.
Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?
Темата е изключително благодатна за реклама, както за визуалната, така и за текстовата част. В България е събрана такава огромна красота, че дори и с няколко кадъра, включващи планини, море, обичаи, народни песни и танци, хилядолетна история.. може да се получи истинска феерия. По-важната част в случая за мен е реално да се прави и разпространява подобна реклама!
Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Ще кажа само това:
Beautiful souls recognize beautiful souls. Keep being genuine. Your people will find you.
НАЙ
Тимошенко обвинява Киев, че подарява единствения завод за титан в Европа на близки до Русия
„ГБС Енерджи Сълюшънс“ прилага иновативни решения в ключов енергиен проект за България
Професор апелира за нов международен договор за намаляване добива на изкопаеми горива
До 500 лв. стига новогодишният куверт в столичните заведения
До 500 лв. стига новогодишният куверт в столичните заведения
Молдова се кани да национализира "Молдовагаз", наполовина притежавана от "Газпром"
Тимошенко обвинява Киев, че подарява единствения завод за титан в Европа на близки до Русия
"Булгаргаз" прогнозира около 8% поскъпване на газа за януари, с около 1% под първата заявка