WorkTalent.com е най-новата платформа на Dir.bg за търсене и предлагане на работа и стаж.

В желанието ни да се опитаме да подобрим комуникационната среда между работодател и кандидат, днес ще разгледаме темата - как самите ние можем да допринесем за по-приятната работна атмосфера в офиса?

Съществуват много и различни подходи как да направите работното си място по-приятно и в индивидуален и в екипен план. Нека заедно разгледаме по-интересните от тях:

  1. Всяка сутрин, когато отидете на работното си място, поздравявайте колегите си с усмивка. Правете го и всеки ден, когато си тръгвате. Всичко това може да доведе до много по-добри и ползотворни отношения между вас и колегите ви, които дори да надхвърлят работните ви и да станете близки приятели.
  2. Всеки от нас се чувства добре, когато получи публични признание пред колегите и ръководството за добре свършена работа. Бъдете активна част в насърчаването на колегите ви да го правят по-често и за всеки от вас, който има с какво да бъде похвален.
  3. Опитайте се да ди дадете самооценка за вашия принос към компанията. Обикновено хората, които разбират какъв е техния принос, се чувстват по-добре, изпълнявайки задълженията си на работното място.
  4. Поддържайте добър баланс между работата и личния си живот. Експертите съветват на работното ви място приоритет да са задачи, свързани с него, а вкъщи да отделяте пълноценно внимание на семейството си и по-малко да става дума за работа.
  5. Ако компанията ви предлага инициативи, свързани с подобряване на вашето общо здравословно състояние, не се колебайте да участвате активно. Става дума за йога, членство за фитнес зала или някакъв вид медитация. Ако прецените, че е възможно, предизвикайте ръководството ви да обърне внимание и въведе подобни програми.
  6. Взаимодействайте по-често с по-позитивните ви колеги. Може би ще откриете, че общуването с такива хора, повишава вашето настроение, заедно с тяхното. Когато работите с колеги, които не са от тези, които носят позитивно настроение, опитайте се да го създавате вие и да поддържате добра работна атмосфера.
  7. Опитайте се да подобрите автономността си и възможностите да бъдете креативен и да взимате важни решения или просто да давате интересни предложения.
  8. Създайте си навик често да излизате от офиса и да рефрешнете за кратко. Това със сигурност повишава производителността ви.
  9. Използвайте активно всички зони и помещения за релакс, които предлага компанията. Ако не се случва, повдигнете темата за нуждата от такива.
  10. Посещавайте всякакви възможни работни събития и семинари, които да повдигнат вашето ниво и квалификация. Ръководството на компанията гледа с добро око на хора, които са инициативни в желанието си да станат по-големи професионалисти.
  11. Насърчавайте прозрачността и доверието. Въпреки, че носители на това са предимно ръководителите на една компания, задавайки тона, не пропускайте и вашата роля. Провеждайте редовни срещи с колегите и преките си ръководители, за да обсъждате открито и прозрачно всички работни проблеми.
  12. Адаптирайте рутината си във всички, свързани с вас работни процеси. Подобрявайте ежедневно тяхното изпълнение, придобивайки рутина за по-лесното и качественото им изпълнение.
  13. Направете личното ви работно място по-удобно, уютно и мотивиращо. Как да стане това ли? Понякога и една ваша си чаша и мотив биха свършили работа.
  14. Поставяйте си ясни и постижими цели. Съсредоточете се върху определянето на цели, които са конкретни и можете да измерите, като например чрез анализ на данни или краен срок.
  15. Когато усетите, че има подходящ момент, пошегувайте се с колега или разкажете нещо весело и забавно, това неминуемо повдига духа на целия офис.
  16. Бъдете емпатични и съпричастни и към професионални и лични проблеми на ваши колеги.
  17. Помагайте на колегите си, когато имат нужда, предлагайки им дори само съвет.
  18. Не забравяйте, че е изключително важно за работната атмосфера и среда да умеете да се забавлявате заедно с колегите си. Ако компанията ви или колегите ви организират подобни срещи и събития, в които да се забавлявате заедно, не пропускайте да отидете.

Публикацията е предоставена от WorkTalent.com