Аз съм откровен човек и ценя честните и открити разговори
HR Guest представя Бояна Шарлопова
"Разчитам много на невербалната комуникация, която се оказва около 93 % от цялата такава. Разбира се, винаги се опитвам да отчитам факта, че по време на интервю човекът се намира под стрес, може да е притеснен, уморен и да е в по-особено емоционално състояние", споделя Бояна Шарлопова, която е и следващият гост на Бисер Кунчев в рубриката "HR Guest".
Коя е тя?
Бояна Шарлопова е собственик и мениджър на първата хотелска верига в България - Шарлопов Груп. Вече 5 години умело ръководи и развива компанията, чиито създател е съпругът й Стефан Шарлопов. Семейният бранд управлява компании с различна дейност - търговия в луксъри сектора, риалестейт и рентиерство. Работата й я среща с много и различни хора и е истинско предизвикателство да привлечеш най-добрите, с които да планираш и постигаш бъдещи бизнес цели и успехи.
Ценя честните и открити разговори. Аз съм откровен човек и за мен е важно и отсрещната страна да подхожда по такъв начин. Не харесвам еднотипните интервюта, в които въпросите са едни и същи и кандидатите остават с неловкото усещане, че са на изпит. Харесвам конкретни въпроси, на които кандидатът за работа може да сподели реални ситуации от неговия опит и да предложи креативни решения. За мен е особено важно интервюто да минава под формата на диалог и въпроси и отговори да има и от двете страни.
Знам, че звучи като аболютното клише, но - бъдете себе си. Не се опитвайте да се представите в светлината, в която работодателят би искал. Покажете силните си страни, обосновете ги с реални примери, задайте въпроси за работата, които наистина ви интересуват.
Разчитам много на невербалната комуникация, която се оказва около 93 % от цялата такава. Още в първите минути мога да получа информация за характера, силните и слабите страни на човека срещу мен. Последните няколко години инвестирах в изучаване на човешките взаимоотношения и психологическите особености на характера и това определено ми помага при подбора на персонал и по-нататъшната работа с моите служители. Разбира се, винаги се опитвам да отчитам факта, че по време на интервю човекът се намира под стрес, може да е притеснен, уморен и да е в по-особено емоционално състояние.
Категорично желанието за развитие, високата мотивация и потенциалът са критериите, на които бих заложила при избора на кандидат. От опит знам, че те са основна движеща сила. В бизнеса имам достатъчно примери за служители, които стартират без нужния опит и които с правилното обучение, постигат високи успехи в работата си.
Идеалният кандидат зависи от позицията, за която кандидатства и от уменията, които са нужни за нея. Въпреки това има няколко основни и универсални човешки качества, които високо ценя и това са - честност, лоялност и позитивизъм. В смисъла на нашите корпоративни ценности, ще цитирам Махатма Ганди, чиито думи идеално описват виждането ни за това кое е важно в нашия бизнес:
"Клиентът е най-важният посетител.
Той не е зависим от нас - ние сме зависими от него.
Той не прекъсва работата ни - той е нейната цел.
Той не е натрапник за бизнеса ни, а част от него.
Не ние му правим услуга като го обслужваме, а той прави услуга на нас като ни дава възможността да го обслужим."
Голяма част от нашите служители работят от дълги години при нас и с труд и постоянство преминават през различните нива в йерархията. В работата си срещам много талантливи, енергични, позитивни млади хора, които дори в началото да нямат нужния опит, в последствие с правилното обучение, развиват и надграждат своя потенциал.
Разкажете ни с няколко думи най-важните акценти от Вашите първи стъпки в кариерата. Ако се върнете назад във времето бихте ли променили нещо? Кой е най-важният момент, който предопределя Вашата кариера?
Както всеки бизнес и нашият е преминавал през различни предизвикателства през годините. Успях да натрупам ценен опит и увереност и не спирам да уча и да се развивам. Хората, с които работя и останаха до мен дори и в трудните моменти, са мотивацията, с която продължавам пътя си напред.
Не бих казала, че има промяна в нашите критерии за оценка на служителите. Качествата и уменията, на които държим, останаха валидни и по време на пандемията. Доверието и добрите взаимоотношения в екипа ни са основата, върху която надграждаме всички професионални успехи и партньорства. Любима и неделима част от фирмената ни политика са отбелязването на празници и рождени дни на нашите служители, импровизирани събирания, обедни срещи, тиймбилдинги.
За мен и двата модела имат своите плюсове и минуси. По-голяма гъвкавост в работата, в зависимост от позицията, ангажиментите и натовареността на служителите, според мен носи по-голяма организираност и ефективност. Важно е да се срещаме в офиса, да говорим наживо, да обсъждаме идеи, да обядваме и да се посмеем заедно, за да не губим социалния елемент в работата си. От друга страна, хибридните модели на работа дават по-голяма възможност на служителите успешно да съчетават работните с личните си ангажименти. Вярвам, че това повишава тяхната удовлетвореност от работата и създава чувство за доверие, сплотеност и свобода.
НАЙ
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Защо някои страни препоръчват да държим пари в брой вкъщи
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
Кои са главните предизвикателства пред бизнеса през 2025 г.?
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Защо някои страни препоръчват да държим пари в брой вкъщи
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
Кои са главните предизвикателства пред бизнеса през 2025 г.?