7 фактора определят лоялността на един служител
HR Guest представя Георги Сиджимков - партньор в София Ейнджълс Венчърс КДА
"Факторът моментно настроение на интервюиращия и кандидата може да влияе на процеса на интервюиране и възприемането на информацията, но най-важното е да се отчете и оцени общият професионализъм и подход към работата на кандидата", споделя Георги Сиджимков, който е и следващият гост на Бисер Кунчев в рубриката "HR Guest".
Кой е той?
Георги Сиджимков е партньор в София Ейнджълс Венчърс КДА и финансист, с над 28 години професионален опит както като инвестиционен мениджър, така и като консултант в сферата на корпоративните финанси. Кариерата му включва: Директор в CIP Advisers Ltd, Джърси, където е управлявал Venture Capital инвестиции в развиващи се технологични компании в Европейския Съюз и Австралия; Преподавател в Investment Banking Institute; главен изпълнителен директор на Development Capital Management (България), фирма, която управлява Black Sea Property Fund който инвестира във ваканционни недвижими имоти в в България. Професионалния опит на Георги също включва работа за Corporate Finance Partners GmbH, където той работи по M&A мандати с европейски технологични компании; Charlemagne Capital - които съветва по продажбата на редица недвижими активи; Deutsche Bank Investment Banking - където работи по приватизацията на Българската Телекомуникационна Компания и много други транзакции в телекомуникационната индустрия.
Георги Сиджимков има MBA от Yale School of Management, с отличие по Corporate Finance, владее отлично английски и немски език. Георги е бил член на управителния съвет на BullGuard Ltd - доставчик на антивирусен софтуер - продаден на Avira GmbH през Декември 2020. Бил е и член на борда на аmaysim Australia Pty Ltd. - компания стартирала като доставчик на предплатени мобилни телекомуникационни услуги (MVNO) в Австралия. Георги е бил 10 години член на борда на "Заедно в Час" до октомври 2020.
По време на интервюто могат да бъдат зададени въпроси, които са задължителни и могат да се отнасят до кандидатската история, опит, умения или предишни постижения. Въпросите от личен характер обикновено се дискутират, след като кандидата премине на подбора и компанията е решила да му направи оферта за работа. Стремим се интервютата да не продължават повече от час за всички кандидати.
Ето няколко ценни съвета за интервю:
1. Подгответе се добре за интервюто, изучавайки компанията и позицията.
2. Покажете своите умения, опит и постижения, които са свързани с длъжността.
3. Бъдете насочени към детайлите и покажете внимание към подробностите.
4. Изразете своя интерес към компанията и позицията.
5. Бъдете готови да отговорите на въпроси относно вашите предишни проекти и предизвикателства, с които сте се сблъсквали.
6. Покажете си комуникационните умения и способността си да работите в екип.
7. Изразете желание за развитие и учене.
8. Бъдете внимателни и слушайте внимателно въпросите, за да може да дадете подходящи отговори.
Първото впечатление е важно, тъй като основно предопределя начина, по който ще бъде водено интервюто. Факторът моментно настроение на интервюиращия и кандидата може да влияе на процеса на интервюиране и възприемането на информацията, но най-важното е да се отчете и оцени общият професионализъм и подход към работата на кандидата. Поради тази причина провеждаме няколко интервюта с кандидати, и се опитваме да създадем атмосфера на професионализъм и уважение към времето на всички участници в процеса.
Възнаграждението, както и желанието за развитие са важни фактори при избора на кандидат, и те трябва да се разглеждат комплексно, не всеки поотделно според мен. Поради естеството на нашата дейност ние залагаме минимални години на стаж за всяка позиция. При по-младшите позиции, липсата на стаж и опит може да се навакса, но при по-старшите позиции липсата на стаж и опит са абсолютно необходими за да може новоназначения служител да допринася пълноценно към нашата дейност.
Идеалният кандидат за работа на позиция Анализатор в компанията може да бъде описан като:
1. Има дълбоко разбиране за европейската стартъп екосистема и възможностите за инвестиции.
2. Притежава силни комуникационни и междуличностни умения, които му позволяват да комуникира ефективно с предприемачи и други инвеститори.
3. Има отлични умения за финансов моделиране в Excel и работа с презентационни инструменти като PowerPoint.
4. Проявява мотивация, силна работна етика, желание за учене и безкомпромисно внимание към детайлите.
5. Има опит от 1-2 години в подобна роля във венчър инвестиционен фонд, акселератор или ангелска мрежа.
6. Проявява способността си да планира и организира времето и ресурсите си ефективно в сложни и неструктурирани ситуации, като проявява изключително критично мислене.
· Факторите, които определят лоялността на един служител, включват:
1. Възможности за професионален и личностен растеж.
2. Осигуряване на подходящо възнаграждение и добри работни условия.
3. Признание и подкрепа от ръководството и колегите.
4. Съвместимост на ценностите на служителя и компанията.
5. Възможности за влияние и включване във важни решения.
6. Добра работна атмосфера и взаимоотношения с колегите.
7. Развитие на кариерата и възможности за израстване във вътрешната йерархия.
Горните фактори определят и действията, който ние предприемаме за да задържим наши служители.
Нашата компания все още не е провела стажантска програма, заради краткия срок на нашата дейност. Принципно, впечатленията от стажантските програми могат да варират, но те представляват възможност за компанията да открие таланти и за стажантите да получат първичен опит и насочване в сферата на венчър инвестициите. При нас има възможност, стажантите могат да бъдат бъдещи мениджъри и ключови членове на екипа. Компанията може да има политики и програми, които насърчават развитието и привличането на таланти от университетите.
Важни акценти от първите стъпки в моята кариера включват:
1. Получаване на основни познания и умения в областта на финансите и инвестициите.
2. Участие в различни проекти и сътрудничество със старши експерти.
3. Процес на непрекъснато учене и развитие на професионалните умения.
4. Вземане на решения и поемане на отговорности.
5. Подкрепа от ментори и колеги.
В условията на COVID-19 критериите за оценка на работата на служителите могат да се променят, тъй като работата от разстояние и виртуалната комуникация стават все по-разпространени. Политиките на компанията бяха адаптирани, за да се осигури стиковане на колектива и позитивна работна атмосфера. Това включваше редовни комуникационни срещи, виртуални социални събития и инструменти за сътрудничество и комуникация на разстояние.
Ние предпочитаме гъвкав работен модел, който към момента не предвижда фиксирано работно място в офис и фиксирано работно време. Това се обуславя от естеството на нашата дейност, която изисква по-скоро анализаторска дейност и много експедитивна комуникация към много широка мрежа от партньори в различни часови зони. При нарастване на екипа и интегрирането в организацията на дейности, които в момента се изпълняват от под-изпълнители (например като услуги по счетоводство, изготвяне на доклади до инвеститори, и други подобни) може да се стигне до наемането на офис.
НАЙ
Защо някои страни препоръчват да държим пари в брой вкъщи
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
Китай: недостигът на ванилия и истинският проблем на индустрията
Защо някои страни препоръчват да държим пари в брой вкъщи
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
Украйна получи 1 милиард долара по програма на Световната банка