Продължаващите атаки от страна на йеменските бунтовници хуси срещу търговски плавателни съдове в Червено море през януари са довели до спад на корабоплаването през Суецкия канал с 42 на сто спрямо пика, регистриран през първата половина на 2023 г. Това обяви днес организацията Конференция на ООН за търговия и развитие (УНКТАД - UNCTAD), предаде ДПА, на която се позова БТА.

Цените на превоза на контейнери със стоки от пристанището на китайския мегаполис Шанхай до Европа са се повишили със средно 256 процента от началото на декември 2023 г. до края на януари 2024 г. Това съобщи търговската организация към ООН, като предупреди, че крайните потребители все още не са усетили напълно последствията от тази ситуация.

Глобалните компании за морски транспорт са принудени да пренасочват значителна част от своите кораби, които плават между редица пристанища в Азия и Европа. Те ги насочват вместо през Суецкия канал към по-дългия морски маршрут между двата континента, който преминава покрай нос Добра надежда, разположен в най-южната част на Африка.

Йеменските хуси забраниха достъпа до Червено и Арабско море, както и до Аденския залив на американски, британски и израелски кораби.

На корабите, които са изцяло или частично притежавани от израелски граждани или компании, или такива, плаващи под израелски флаг, им е забранен достъп до Червено и Арабско море, както и до Аденския залив - това гласи заявление от четвъртък, 22 февруари, на Координационния център за хуманитарни операции - източник, контролиран от йеменските бунтовници хуси, цитирано от Ройтерс и БТА.

В заявлението, изпратено до застрахователни компании и фирми, занимаващи се с корабоплаване, също така се забранява достъп до тези води на плавателни съдове, притежавани от американски и британски граждани и компании, плаващи под техен флаг.