В ЕС: Ако полетът е отменен или закъснее заради COVID, не може да искаме компенсация
Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, казва Соня Спасова
Потребителите трябва да бъдат особено внимателни в условията на световна пандемия. След като Европейската комисия обяви COVID за извънредна ситуация, пътниците вече не могат да претендират за "допълнително обезщетение", ако полетът е отменен или закъснее поради причина, свързана с пандемията. Това обясни пред БНТ Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център - България.
Тя допълни, че заради пандемията някои от хотелите в Европа изобщо не са отворили, въпреки че за тях е имало опция за резервация.
"В тези случаи, важат условията на самата резервация", обясни Спасова.
"Към нас хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Към КЗП могат да търсят правата си, когато проблемът е с български търговец", обясни експертът.
В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е физически или онлайн.
"Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката", допълни експертът.