Следващата седмица служебният министър на транспорта Георги Тодоров ще прекрати съществуващата процедура за концесия на летище Пловдив, това съобщи той при откриването на международното изложение за тежкотоварни автомобили в града на тепетата. 

"Ще я прекратя, защото по сега действащата процедура няма никакъв интерес. Няма нито един кандидат", каза той. По думите му няма заинтересовани кандидати, защото от една страна сделката не е достатъчно атрактивна, а от друга въздържанието на бизнеса е вследствие на пандемията.

Той подчерта, че със сигурност след прекратяването на процедурата за концесия ще започне друга процедура - за изготвяне на анализи, които да бъдат съобразени с реалната обстановка. В тях бъдат отчетени пандемичните условия през последната година и половина.

"Трябва да преценим, кога ще се събуди авиационния пазар, защото там пораженията са много тежки както върху летищата, така и върху авиационните оператори, а също и върху РВД", каза Тодоров. Той добави, че ще поиска през тези концесионни анализи ще да бъдат разработени няколко варианта.

Геоги Тодоров подчерта, че процедурата за концесия е дълга сделка и не може да се подготви бързо.

Заради пандемията полетите на летище "Пловдив" намаляха драстично, очакванията са възстановяването им да продължи в следващите години.

Преди заразата, през зимния сезон, летище "Пловдив" е посрещаше много чуждестранни ски-туристи, избрали да прекарат почивката си в зимните курорти Пампорово, Боровец и Банско.

Междувременно обаче фирми от "Тракия Икономическа Зона" обявиха, че са готови да използват летище Пловдив, откъдето да изнасят продукцията си.

Припомняме, че на 25 февруари изтече крайният срок за кандидатстване в поредния конкурс за концесия на летището, а офертите трябваше да бъдат отворени на 13 март. Предният конкурс се провали, след като избраната китайска компания Ейч Ен Ей груп се отказа, а Министерството на транспорта не подписа договор с класирания на второ място консорциум от "Тракия икономическа зона" и ПИМК.