Фирми от "Тракия Икономическа Зона" са готови да използват летище Пловдив, откъдето да изнасят продукцията си. Вече се водят разговори между големи производители от автомобилната индустрия, международни карго оператори и ръководството на аеропорта, предаде БНТ.

Карго-полетите у нас са около 30 000 годишно. Основно се извършват от летище София. Малките летища като пловдивското се опитват да са конкурентноспособни като предлагат гъвкави решения.

Летище Пловдив например обясниха, че могат да предоставят 24 часово наземно управление, което другите летища не го предлагат, каза Катя Стайкова - Тракия икономическа зона.

По време на пандемията нито един от заводите в промишлената зона край Куклен не е спирал работа за дълъг период от време. Затворените сухопътни граници обаче забавят доставките.

Както при нас така и всички останали фирми в района усетиха значимостта на автомобилните превози заради забавянията, които се получиха по границите, заради това много от фирмите се обърнаха към въздушния превоз и експресните доставки, каза Пламена Георгиева - отдел "Логистика".

В момента ръководството на аеропорта води преговори и с международен карго оператор. Обсъжда се и възможността в бъдеще да се открие постоянна карго линия.

В тази насока търсим възможност за оборудване с допълнителна техника, както и със складови помещения, за да поемем нарастващото търсене в тази посока, каза Спас Шуманов, изпълнителен директор на Летище Пловдив.

Очакванията на бранша са за плавно възстановяване на пътническите превози да има от месец юли, а едва през 2026 г. въздушният трафик да се върне съм обичайните си нива отпреди пандемията.