Италианското правителство одобри нов заем от 400 милиона евро (443 милиона долара), за да запази националния превозвач Алиталия (Alitalia), който е в много тежко положение, в бизнеса, предаде ДПА.

Алиталия е под правителството управление от май 2017 година и държавните заеми, които е получила оттогава на стойност 900 милиона евро, бяха напът да се изчерпат.

Новият заем, валиден за 6 месеца, трябва да позволи на администраторите на Алиталия да продължат усилията за преструктуриране и намирането на купувачи за авиокомпанията, съобщи в комюнике правителството.

Правителството постави многобройни крайни срокове за заинтерсованите купувачи, за да предложат оферта за Алиталия, но те не доведоха до резултати. Последният такъв срок изтече на 21 ноември.

До миналия месец контролираната от държавата железопътна компания Феровие дело стато (Ferrovie dello Stato) правеше опити да придобие Алиталия като част от консорциум.

Консорциумът се развали след оттеглянето на инфраструктурния холдинг Атлантия (Atlantia), който е контролиран от семейство Бенетон. Той включваше също така италианското министерство на икономиката и финансите и американския авиопревозвач Делта (Delta).

Германската авиокомпания Луфтханза (Lufthansa) също водеше преговори за Алиталия, но се твърдеше, че тя би инвестирала само след дълбоко преструктуриране и съкращаване на работни места.

Пресмятайки начислените лихви от предишни заеми, експертът по транспортна политика Андреа Джуричин изчисли, че Алиталия е струвала на италианския данъкоплатец поне 1,5 милиарда евро през последните две и половина години.

Авиопревозвачът последно беше на печалба през 2002 година, а загубите нараснаха през първата половина на 2019 година. Администраторите обвиниха за това по-високите цени на горивото.

Резултатите преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация (EBITDA) са отрицателни: -164 милиона евро спрямо загуба от 124 милиона евро за периода януари-юни 2018 година, припомня ДПА.