Христо Иванов пише на ЕК за концесията на Летище "София"
Христо Иванов пише до Брюксел за концесията на летище "София"
Съпредседателят на "Демократична България" Христо Иванов отправи искане към Европейската комисия за независим финансов анализ на измененията в концесионния договор за Летище "София".
Още по темата
- Остър отговор на избрания за концесионер на Летище София след политическия спор
- Избраният за концесионер на Летище София обеща Терминал 3 до 10 години
- Желязков: Не политиканствайте за Летище София, имаме подписан договор
- Концесията на летище София: Какви промени заложиха двете страни по договора
- Концесионните плащания за летище София може да бъдат възобновени и по-рано
В искането си до Генералната дирекция "Конкуренция": Пазари и дела V: транспорт, пощенски и други услуги, Иванов излага опасенията си, че предварителното становище на Комисията е било базирано на непълната информация, предоставена от българското правителство относно измененията в концесионния договор. Иванов отбелязва и обстоятелството, че съществува осезаема и необяснима разлика в отношението на държавата към оператора на други две български летища - Варна и Бургас, получили отсрочка от една година за концесионните си такси, сравнено с 10-те години, предвидени за летище "София".
"Всички тези обстоятелства пораждат сериозни опасения дали изискванията на правилата за конкуренция са спазени в случая с измененията в договора за концесията на Летище "София", се казва в писмото на Иванов до Европейската комисия.
В искането си до Генералната дирекция "Конкуренция": Пазари и дела V: транспорт, пощенски и други услуги, Христо Иванов излага опасенията си, че предварителното становище на Комисията е било базирано на непълната информация, предоставена от българското правителство относно измененията в концесионния договор.
Иванов отбелязва и обстоятелството, че съществува осезаема и необяснима разлика в отношението на държавата към оператора на други две български летища (Варна и Бургас), получили отсрочка от 1 година за концесионните си такси, сравнено с 10-те години, предвидени за Летище "София".
"Всички тези обстоятелства пораждат сериозни опасения дали изискванията на правилата за конкуренция на ЕС са спазени в случая с измененията в договора за концесията на Летище "София". Затова се обръщаме с любезно настояване службите на Комисията да предприемат обстоен преглед на случая, включително, но не само, като изискат финансов анализ и сравнение с решението за другите две български летища, направен от независим финансов консултант", се казва в писмото на Иванов до Европейската комисия.