Възстановяваме баланса на концесията на летище София единствено чрез отлагане на годишни плащания. Те нито се опрощават, нито се намаляват. Същевременно, още този месец държавата ще получи първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 милиона лева, които са предвидени в приходната част на бюджета. Това е заявил министърът на транспорта Росен Желязков на днешното правителствено заседание, на което кабинетът одобри предложението на министъра за изменение на концесионния договор, съобщава пресцентърът на кабинета.

Желязков е бил категоричен, че няма никакво основание да се твърди, че изменението ощетява държавата.

"Единственото желание на опонентите е да уязвят или провалят тази чиста, прозрачна и изключително полезна за държавата инвестиция", посочил транспортният министър. Той напомнил, че в продължение на 4 месеца е била извършена проверка и от Европейската комисия. Наред с това има потвърдена готовност за финансиране на проекта от 8 банки, като 4 от тях са международни финансови институции - ЕБВР, ЕИБ, Черноморската банка за търговия и развитие и Групата на Световната банка.

Припомняме, че преди ден лидерът на БСП Корнелия Нинова се обърна към "Има такъв народ", "Демократична България" и "Изправи се! Мутри вън!" с призив да спрат решение на правителството на Бойко Борисов за концесията на Летище София.

"Готвят се на оперативно заседание, т.е. не публично, а тайно, да отложат в "12 без 5" плащанията на концесионера на Летище София за 10 години, но да го допуснат да управлява летището и да се ползва от правата си, включително събиране на такси и увеличаване на цена на билети", посочи Нинова. Тя отбеляза, че четири години "БСП за България" се бори срещу тази сделка, като единствена опозиция в Народното събрание, но не им стигали гласове.

"Имаме подписан концесионен договор, който е правно валиден и обвързващ. Всички теми, тези, идеи, твърдения, политиканстване на тема мораториум върху нещо, което вече е факт, е правен нихилизъм и държавнически волунтаризъм. Който има желание в следващото управление, може да пристъпи към прекратяване на договора с всички последици от това", заявил министър Желязков. По думите му при подобно развитие, държавата ще се лиши от 660 млн. лева, ще се създадат рискове за изпълнението на държавния бюджет, а също така най-голямото ни летище няма да има възможност да бъде конкурентно като тези в съседните държави.

Министър Росен Желязков изтъкнал още, че в момента авиационният сектор е изключително силно и тежко засегнат от пандемията.

"Без концесионер рискът от управлението и експлоатацията ще остане в лицето на държавния летищен оператор", заявил Желязков и добавил, че само за първите два месеца на тази година загубите заради силно намалелия трафик и силно намалелия пътникопоток при постоянни разходи на летището са в размер на 11 милиона лева.

"Всички държави членки на ЕС предприеха необходимите възможни мерки, за да подпомогнат своите авиационни индустрии", припомнил транспортният министър.