Футболът се настани удобно в бизнеса
Феновете - това са много потребители, чувствителни към цените, и затова са сред ключовите таргет групи
"АлиЕкспрес" (AliExpress), сайтът за електронна търговия, собственост на китайския гигант "Алибаба" (Alibaba), е наел бившия капитан на английския национален отбор Дейвид Бекъм като посланик на марката в опит да догони конкурентната компания "Тему" (Temu) в битката за продажби по света на произведени в Китай по-евтини стоки, предаде Ройтерс, на която се позова БТА.
"Алибаба", който до неотдавна бе скромен трансграничен играч, понастоящем инвестира агресивно, за да насърчи глобалните продажби, тъй като растежът на вътрешната електронна търговия намалява.
По-рано тази година "АлиЕкспрес" подписа също и договор като спонсор на Европейското първенство по футбол в Германия през юни тази година, където ще инвестира милиони долари в намаления, сделки и дейности за привличане на онлайн потребители.
Рекламна кампания с участието на Дейвид Бекъм ще тече едновременно с турнира на УЕФА и ще насърчава потребителите "да отбелязват повече с "АлиЕкспрес", съобщи днес платформата за онлайн търговия.
(Дейвид Бекъм е рекламно лице и на новата кампания на белгийската бира "Стела Артоа" (Stella Artois) - б.р.)
Тази стъпка на "Алибаба" идва след успеха на хода на "Тему", собственост на "Пи Ди Ди холдингс" (PDD Holdings), който тази година излъчи множество реклами на "Супербоул" тази година, окуражавайки американските потребители да "пазаруват като милиардери".
"Футболът, сокърът, феновете, (в Европа и Латинска Америка) са подобна демографска група като американските футболни фенове в Северна Америка, като цяло те ще включват много потребители, чувствителни към цените и засегнати от инфлацията". Това заяви Хъмфри Хоу, управляващ партньор от САЩ в агенцията за дигитална реклама "Хайлинк диджитъл" (Hylink Digital) относно решението на "Тему", а сега и на "АлиЕкспрес" да се фокусира върху футболните фенове.
В средата на март т.г. Европейската комисия обяви, че е започнала официално разследване на "АлиЕкспрес" заради опасения относно разпространението на незаконно съдържание.
Комисията започна разследването съгласно Законодателния акт за цифровите услуги (DSA), който влезе в сила този месец. Широкообхватното законодателство има за цел да контролира технологичните гиганти по отношение на антиконкурентни практики, както и дезинформацията, предаде на 14 март Си Ен Би Си, цитирана от БТА.
Разследването се фокусира върху това дали "АлиЕкспрес" може да е нарушил Законодателния акт за цифровите услуги в области, свързани с управлението и смекчаването на рисковете, с модерирането на съдържанието и вътрешния механизъм за обработка на жалби, с прозрачността на рекламните и препоръчителните системи, с проследимостта на търговците и с достъпа до данни за изследователи, обясни тогава Европейската комисия.