Франция с "голяма авантюра": Показа нов модел високоскоростен влак (снимки)
Няма да бъде по-бърз от предшествениците си (320 км/ч), но ще бъде по-комфортен, по-адаптивен и по-екологичен
Френският президент Еманюел Макрон обяви днес ново начало на големите железопътни проекти във Франция, като представи нов модел високоскоростен влак по случай 40 години от първите Те Же Ве (TGV) в страната, предаде Франс прес.
По думите му, това е голяма авантюра, която трябва да продължи с нови мащабни инвестиции.
Високоскоростните влакове са превозили 3 милиарда пътници от пускането им през 1981 година, изтъкна президентът на церемония на Лионската гара в Париж.
Той представи макет на мотрисата на бъдещия Те Же Ве Ем (TGV M) - т. нар. Те Же Ве на бъдещето - който ще бъде пуснат от френската държавна жп компания Ес Ен Се Еф (SNCF) през 2024 година.
След избирането си за президент през 2017 година Макрон обяви "пауза" на новите проекти, той като изграждането на 2700 километра високоскоростни жп линии беше натежало силно върху финансите на националния жп оператор.
След жп реформата през 2018 година и програмата за обновяване на жп линиите вече може отново да започнат планове за бъдещето, отбеляза Макрон. По думите му десетилетието на 2020 година ще бъде новото десетилетие на високоскоростните влакове.
Френската държава се е ангажирала да инвестира 6,5 милиарда евро в жп връзките Бордо-Тулуза, Монпелие-Перпинян и Марсилия-Ница. Сумата се равнява на 40 процента от планираните разходи, като останалата част ще се финансира от местните власти и от Европа.
Новият Те Же Ве от осмо поколение няма да бъде по-бърз от предшествениците си (320 км/ч), но ще бъде по-комфортен, по-адаптивен и по-екологичен.
Високоскоростните влакове Те Же Ве са лансирани от президента Жорж Помпиду, произведени са от следващия държавен глава Валери Жискар Д'Естен и са пуснати за първи път на 22 септември 1981 година от Франсоа Митеран.
Първата мотриса е била оранжева и е развивала до 260 км/ч, като е изминавала разстоянието между Париж и Лион за 2 часа и 40 минути вместо 3 часа и 40 минути с дотогавашните най-бързи влакове. Още през 1983 година времето е намалено до 2 часа