Държавните бензиностанции ще взривят пазара на имоти
Когато се яви търговец, който купува терен за бензиностанция, цените скачат, коментира Андрей Делчев
В момента, в който държавата реши да строи бензиностанции, ще взриви пазара на имоти. Това прогнозира изпълнителният директор на Петролната и газовата асоциация Андрей Делчев по bTV.
Още по темата
Той обясни, че има два основни компонента при определянето на стойността на една бензиностанция - цената на земята и цената на съоръженията. На втория параметър стойността варира между 500 хил. и 1 млн. лв., според качеството и броя.
"В градовете, в които беше заявено намерение, в урбанизираните територии, земята е скъпа, а трябват между декар и два за един обект. По главните пътища и магистрали се купуват около 6 дка, там цената е много висока. Когато се яви търговец, който купува за бензиностанция, цените скачат. В момента, в който държавата се яви с намерението да купува - тя ще взриви пазара за недвижими имоти", каза Делчев.
За една година 100 бензиностанции звучи доста оптимистично, допълни още той. По думите му в момента има голяма палитра от цени на пазара, така че няма проблем държавните обекти да предлагат горива на по-ниски цени.
"Анонсираното от правителството противоречи на досегашните решения на регулатора в този бранш - Комисията за защита на конкуренцията. Те казаха, че няма картел, злоупотреби или монопол. А държавата казва: Искаме да влезем, за да балансираме бизнеса. Чудесно, намеренията им могат да бъдат приветствани", добави Делчев.
Той беше категоричен, че изграждането на данъчни складове и бензиностанции е скъпо начинание.
"Има вериги, които инвестират във високо качество на продукта, в големи обекти и много колонки. Те харчат повече пари, респективно се целят в по-високата ниша. Други търсят по-икономично обслужване на клиентите и могат да си позволят да работят на по-ниски цени. Нормално е да има ценова ножица", обясни представителят на бранша.
Делчев заяви, че няма фиксирани цени на пазара и ако на някои представители им се каже да си намалят стойността на горивото, за тях би означавало да свият обслужването си. Той даде пример с нискотарифните и луксозните авиокомпании и каза, че и за двата типа услуга има клиенти.